انواع پیتزا آمریکایی

انواع پیتزا آمریکایی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خمیر، پنیر و مواد پیتزا سه بخش اصلی تشکیل دهنده هر پیتزایی است. همین سه ماده اصلی که صدها نوع پیتزا را با آنها درست می‌کنند، مقدمات ایجاد صنعتی ۳۰ میلیارد دلاری در دنیا را فراهم کرده است. در ادامه ۹ مدل مختلف از پیتزاهایی که در ایالات متحده معروف هستند، معرفی می‌شود:
۱- پیتزای ناپلی
مهاجران ایتالیایی وقتی به آمریکا رفتند این مدل پیتزا را نیز به عنوان سوغات با خودشان بردند. این پیتزا پرچم دار سایر انواع پیتزا در آمریکا است. ایتالیایی ها تعصب خاصی روی این مدل پیتزا دارند، چنانکه تلاش دارند تا اسم آن را وارد لیست میراث جهانی یونسکو کنند. از مهمترین مشخصه‌های این نوع پیتزا خمیر نازک، آرد ایتالیایی تیپو ۰۰ (tipo 00) و طبخ روی آتش ایجاد شده از هیزم می‌باشد که ویژگی خاصی به این غذای کلاسیک ایتالیایی می‌دهد. پنیر موزارلا و ریحان راز طعم خاص پیتزای ناپلی است ودر نهایت فوت کوزه گری این پیتزا آغشته نمودن خمیر پیتزا با مقدار کمی سس گوجه فرنگی است. اگر سس مقداری زیادتر ریخته شود ازآنجایی که خمیر نازک است، موجب خیس شدن آن می‌شود.

۲- پیتزای کالیفرنیایی
قبل از ۱۹۹۰ بودکه برای نخستین بار «ادلادو»، سرآشپز خلاق و کنجکاو، از پنیر ریکوتا، خردل و فلفل قرمز وپاته برای پخت پیتزایی جدید که بعدها پیتزای کالیفرنیایی لقب گرفت استفاده کرد. این پیتزا که از خمیری شبیه خمیر پیتزای ناپلی تهیه شده بود مورد توجه و تحسین سرآشپزمعروف ولفگانگ پاک قرار گرفت. از آن پس اد لادو توسط ولفگانگ استخدام شد و توانست پخت پیتزاهای خلاقانه خودش را که سوسی اردکوسالمون دودی را نیز به آن اضافه کرده بود ادامه دهد. پخت این نوع پیتزا در سال ۱۹۸۵ برای رستوران معروف California Pizza Kitchen موجب شهرت جهانی این پیتزا، لادو و آن رستوران معروف شد.

۳- پیتزا دیپ دیش  شیکاگو
پیتزافروشی آنو شیکاگو در دهه چهل میلادی این شانس را پیدا کرد تا یکی از پیتزاهایش شهرتی جهانی بگیرد. پیتزایی که با قطر حداقل۸ تا ده سانتیمتری، حجمی بسیار زیاد را به پیتزا داده بود و از این نظر مانند برخی کیک‌ها و یا شیرینی‌های حجیم بود. ضخامت خمیر چندان تفاوتی با سایر پیتزاها ندارد اما مواد زیاد روی پیتزا زمان زیادی را برای پختن می‌طلبد. از آنجایی که مدت پخت این پیتزا زیاد است خمیر نباید روی مواد و در سطح بالایی پیتزا قرار بگیرد. لذا اول پنیر قرار می گیرد سپس سایر مواد نظیر گوشتو سبزیجات روی آن قرار داده می‌شود. در نهایت نیز برای پخت لطیف تر سس گوجه فرنگی ریخته می‌شود.

۴- پیتزای شیکاگو تین کراست
مهمترین وجوه تمایز شیکاگو تین کراست که طرفداران زیادی پیداکرده برش مربعی، حالتی ترد تر از پیتزای نیویورکی، سس تن وهمچنین استفاده از مقداری زیادی گوشت می‌باشد.
۵- پیتزای دیترویت
برش مربعی دیترویت شبیه تین کراست است و ضخامت زیاد  آن شبیه دیپ دیش. تفاوت آن با آن دو پیتزا نیز این است که سس مارینایی است که روی پیتزا ریخته می‌شود. این پیتزا که در دیترویت طرفداران پر و پا قرص زیادی دارد ایتدا خمیرش را در ظرفی با روغن زیاد سرخ می‌کنند تا لبه‌های آن ترد شود.

 آموزش پخت پیتزاهای معروف آمریکایی

آموزش پخت  پیتزا مخلوط

انواع پیتزا آمریکایی
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ    نصف یک سینه کامل
ذرت    ۴ قاشق غذاخوری
قارچ    ۶ عدد متوسط
سوسیس آلمانی    ۲ عدد
زیتون سبز یا سیاه    ۸ عدد
پنیر پیتزا    به مقدار دلخواه
سس کچاپ    به مقدار دلخواه
خمیر پیتزا    به تعداد کافی
نمک و فلفل سیاه    به مقدار لازم
زردچوبه و آویشن    به مقدار لازم
طرز تهیه پیتزا مخلوط
گام  نخست
برای پخت پیتزا مخلوط علاوه بر گوشت چرخ کرده از گوشت مرغ نیز می‌توان استفاده کرد. در این آموزش از گوشت مرغ استفاده شده است. در مرحله اول سینه مرغ را شسته و بدون اینکه در قابلمه آب بریزیم آنرادر قابلمه می‌گذاریم.
گام دوم
قابلمه را روی حرارت قرار داده تا آب موجود در سینه مرغ تبخیر شود. سپس مقداری روغن اضافه کرده و سینه مرغ را درون روغن داغ شده بهخوبی تفت می‌می‌دهیم.
گام سوم
در نهایت به مقدار یک لیوان آب جوش می‌ریزیم و درب ظرف را گذاشته تا گوشت مرغ در حرارتی ملایم بپزد. پساز اینکه گوشت مرغ به خوبی تفت خورد، نصف یک پیاز متوسط را به صورت نگینی ریز کرده و به درون ظرف می‌ریزیم. سپس به مقدار لازم ادویه شامل فلفل سیاه، زردچوبه و نمک اضافه می‌کنیم.  گام چهارم
در مرحله بعدی تفت دادن مرغ را تا جایی که گوشت و پیاز و ادویه ها یکدست شوند ادامه می‌دهیم. پس از اینکه مرغ پخته شده کمی خنک شد، آن را ریش ریش می‌کنیم.بعد از آن با حلقه‌ای نمودن سوسیس ها و قارچ ها و همچنین با شستشو و آبکشی ذرت‌ها آنها را کنار گذاشته وارد گام بعدی می‌شویم. (در صورت تمایل می توانید ذرت را خودتان آبپز کنید ، تفاوتی ندارد.)

گام پنجم
در نهایت وقتی مواد پیتزا آماده گردید، می‌توان به سراغ مرحله پخت پیتزا رفت. سپس روی خمیر پیتزا کمی سس کچاپ می زنیم و روی تمام قسمت های خمیر پیتزا سس را می مالیم.

 آموزش تهیه پیتزا قارچ و گوشت

انواع پیتزا آمریکایی

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده    ۲۵۰ گرم
پیاز    ۱ عدد متوسط
فلفل دلمه ای رنگی    ۳ قاشق غذاخوری
قارچ    ۱۵۰ گرم
سس پیتزا    ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا    ۲۰۰ گرم
آویشن    ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
زردچوبه و روغن    به مقدار کافی
خمیر پیتزا    ۱ عدد بزرگ
 طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت
مرحله اول
ریز کردن نگینی پیاز و تفت دادن آن در روغن اولین قدم برای تهیه پیتزا گوشت و قارچ است. گوشت چرخ کردهرا وقتی به پیازها اضافه می‌کنیم که پیازها طلایی شده باشد.
مرحله دوم
کمی ادویه شامل مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه می‌ریزیم و تفت دادن گوشت را آنقدر ادامه می‌دهیم تا رنگش تغییر کند. سپس مقداری کمتر از نصف لیوان آب می‌ریزیم و پس از گذاشتن درب قابلمه منتظر می‌مانیم تا کاملا بپزد.
مرحله سوم
در این مرحله مقداری از قارچ و فلفل دلمه ای رنگی را که که برای تزئین پیتزا کنار گذاشتیم به ظرف گوشت در حال تفت اضافه کرده و حسابی تفت می‌دهیم تا آب اضافه‌ای که در ظرف وجود دارد تبخیر شده و مواد کاملا نرم شوند.
مرحله چهارم
در مرحله چهارم  فر را روشن کرده و به دمای ۱۸۰ درجه می‌رسانیم. بعداز اینکه کاملا گرم شد، مواد و سس پیتزا را به صورت کاملا یکدست روی خمیر می‌ریزیم و در قالب می‌گذاریم.
مرحله پنجم
اکنون وقت آن رسیده است که دو سوم پنیر پیتزا را طوری روی خمیر پیتزا ریخته که کاملا پخش شود. سپس بصورت یکدست مخلوط گوشت را روی پنیر پیتزا پخش می‌کنیم در ادامه نیز پنیر پیتزایی که باقیمانده را نیز روی مخلوط گوشت پخش می کنیم.
مرحله ششم
به مرحله ششم و پایانی رسیدیم. الآن باید قارچ و فلفل دلمه ای رنگی را که برای تزئین پیتزا نگه داشته بودیم بیاوریم و روی پیتزا بریزیم. در نهایت نیز پیتزا را به مدت ۲۰ دقیقه در فر گذاشته تا پنیر پیتزا آّب شود. در آخرین مرحله نیز کمی گریلرا روشن میکنیم تا رنگ روی پیتزا مقداری تغییر کند.

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

انواع پیتزا آمریکایی
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ    ۵۰۰ گرم
قارچ    ۲۵۰ گرم
پیاز    ۱ عدد
فلفل دلمه ای    ۱ عدد
سس کچاپ یا سس پیتزا    ۲ قاشق غذاخوری
خمیر پیتزا    ۲ عدد
پنیر پیتزا    ۴۰۰ گرم
آویشن    نصف قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
دستور پخت
طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ
مرحله اول
برای پختن هر نوع پیتزا اولین قدم تهیه خمیر پیتزا می‌باشد که می‌توانید این خمیر را خودتان آماده کنید و یا به صورت حاضری تهیه نمایید. پیشنهاد ما برای تهیه یک پیتزای خوشمزه و مغوب تهیه خمیرپیتزای خانگیاست.
مرحله دوم
حالا مرغ را به همراه پیاز، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ۲ لیوان آب در قابلمه ای مناسب و با حرارت زیاد به جوش می آوریم و بعد حرارت را کم میکنیم.
مرحله سوم
تقریبا ۳۰ دقیقه به آن اجازه می دهیم تا بپزد. وقتی آب به طور کامل جذب مرغ شد حرارت را خاموش و مرغ را به صورت ریش ریش خرد می کنیم.
مرحله چهارم
در مرحله بعد فلفل دلمه نگینی خرد شده را به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کمی نرم شود سپس سه چهارم از قارج های ورقه ای خرد شده را به فلفل دلمه اضافه می کنیم.
مرحله پنجم
تفت دادن قارچ را تا جایی ادامه می دهیم که قارچ آب بیندازد و آب اضافی موجود در تابه تبخیر شود. بعد از آن مرغ های ریش ریش شده را به همراه کمی نمک، فلفل سیاه و آویشن به قارچ اضافه می کنیم.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • پیتزا دوستدارم دی ۲۹, ۱۴۰۱

    از قدیم پیتزا میخوردم زمانی که همه جا سوسیس کالباس و فلافل بود تو محلمون یه پیتزایی باز شده بود. شبای جمعه تا ۱۰۰ متر صف میکشیدن.
    اما ۲ سال پیش با دعوت و به هزینه ی یکی از همکاران که ترفیع گرفت رفت اداره مرکزی ، رفتیم یه رستوران اطراف ونک. اینم بگما خودمون ساکن سهروردی هستیم و ندید و چشم بسته و نخورده نیستیم. منوی اصلی رستوران فست فود و پیتزا و همبرگر بود. تو عمرم اولین بار پیتزای اصل خوردیم. یادم نیست دقیقا سفارشمون چی بود. خمیرش نه ضخیم بود. نه نازک. پنیرش نمیدونم چی بود اما هیچوقت اون پنیر رو ندیدم تو عمرم.
    دقیقا پیتزایی بود که تو فیلما میدیدم. حالا به خاطر مسائل مالی نتونستم دوباره اون پیتزا رو بخرم .