چگونه پیتزا درست کنیم؟

چگونه پیتزا درست کنیم؟

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای دنیا است. پیتزا مخلوط هم از پرطرفدارترین انواع پیتزا است که می توانیم آن را به سلیقه ی خود با انواع مواد غذایی درست کنیم و به همین دلیل هم هست که نام پیتزا مخلوط بر روی آن گذاشته شده است.

چگونه در خانه پیتزا درست کنیم؟

در ادامه طرز تهیه این پیتزای خوشمزه را در فر، بدون فر در ماهیتابه و با توستر آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • سینه مرغ: نصف یک سینه کامل
  • ذرت: ۴ قاشق غذاخوری
  • قارچ: ۶ عدد متوسط
  • سوسیس آلمانی: ۲ عدد
  • زیتون سبز یا سیاه: ۸ عدد
  • پنیر پیتزا: به مقدار دلخواه
  • سس کچاپ: به مقدار دلخواه
  • خمیر پیتزا: به تعداد کافی
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • زردچوبه و آویشن: به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا در فر

مرحله اول: برای تهیه پیتزا مخلوط می توانیم به دلخواه از گوشت چرخ کرده یا مرغ استفاده کنیم که ما در این دستور از گوشت مرغ استفاده می کنیم. برای این منظور ابتدا مرغ را می پزیم. به این صورت که نصف یک سینه مرغ را شسته و در قابلمه می گذاریم.

مرحله دوم: سپس قابلمه را بدون اضافه کردن آب روی شعله ی گاز قرار می دهیم. چند دقیقه که مرغ روی حرارت باشد خودش آب پس می دهد. پس از اینکه آب موجود در گوشت مرغ تبخیر شد مقدار کمی روغن مایع اضافه می کنیم و گوشت مرغ را داخل روغن تفت می دهیم.

مرحله سوم: در آخر یک لیوان آب جوش می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا مرغ با حرارت ملایم بپزد. پس از تفت دادن گوشت مرغ نصف یک پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم: سپس تفت دادن را ادامه می دهیم تا گوشت مرغ و پیاز با ادویه ها یکدست شوند. مرغ پخته شده را پس از آنکه کمی خنک شد، ریش ریش می کنیم. سپس سوسیس ها را نیز به صورت حلقه ای یا نگینی خرد می کنیم.

مرحله پنجم: در ادامه قارچ ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و مواد را کنار می گذاریم. ذرت را هم که به صورت کنسروی داشتیم پس از شستشو آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در صورت تمایل می توانید ذرت را خودتان آبپز کنید؛ تفاوتی ندارد.

مرحله ششم: پس از اینکه مواد روی پیتزا آماده شد به سراغ مرحله ی آخر یعنی آماده کردن پیتزا می رویم. در ادامه خمیر پیتزا را داخل سینی فر پیتزا قرار می دهیم. سپس روی خمیر پیتزا کمی سس کچاپ می زنیم و روی تمام قسمت های خمیر پیتزا سس را می مالیم.

مرحله هفتم: مقدار کمی پنیر پیتزا هم روی سس کچاپ می پاشیم و بعد تکه های مرغ را همه جای خمیر پخش می کنیم. در این مرحله تکه های سوسیس و بعد ذرت، قارچ، تکه های زیتون را روی پیتزا می چینیم و در آخر روی خمیر را با پنیر پیتزای فراوان کامل می پوشانیم.

مرحله هشتم: در نهایت به اندازه ی یک قاشق مربا خوری آویشن که عطری بی نظیر به پیتزا می دهد روی تمامی قسمت های پیتزا می پاشیم. بهتر است فر را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل روشن کنیم تا به خوبی گرم شود و زمان آماده شدن پیتزا معطل نشویم.

مرحله نهم: در مرحله ی پایانی ،پیتزای آماده شده را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم تا آماده شود. سپس چند دقیقه گریل را روشن می کنیم. در آخر پیتزا را به ۸ قسمت برش می زنیم و با سس کچاپ سرو می کنیم.

چگونه در خانه پیتزا درست کنیم؟

استفاده از خمیر پیتزا

برای تهیه این پیتزای خوشمزه می توانیم به دو روش از خمیر پیتزا استفاده کنیم. راه اول استفاده از خمیر پیتزای آماده است و راه دوم که بهترین راه است تهیه ی خمیر پیتزای با کیفیت عالی در منزل است. روش تهیه خمیر پیتزا را در این مطلب ببینید: چطور در خانه خمیر پیتزا درست کنیم؟

طرز تهیه پیتزا با گوشت یا کالباس

در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از گوشت مرغ از کالباس یا گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه ای نیز استفاده کنید. کالباس را فقط کافی است خرد کنید و روی پیتزا بریزید. گوشت قرمز را قبل از اضافه کردن به مواد پیتزا تفت دهید تا پخته شود، سپس در پیتزا استفاده کنید.

طرز تهیه پیتزا بدون فر در ماهیتابه

در صورت تمایل می توانید پیتزا مخلوط را بدون فر و در ماهیتابه روی اجاق گاز هم درست کنید. کافی است ماهیتابه را با کمی روغن مایع چرب کنید سپس خمیر پیتزا را داخلش قرار دهید. بعد از آن، مواد پیتزا را مانند دستور بالا روی خمیر پیتزا قرار دهید. تابه را باید با شعله پخش کن روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا خمیر پیتزا خشک نشود. درب تابه را بگذارید، پیتزای شما ۴۵ دقیقه بعد آماده ی سرو است. در این روش بهتر است تمام مواد پیتزا را از قبل بپزید.

طرز تهیه پیتزا با توستر

برای تهیه پیتزا مخلوط در توستر باید ظرف پیتزا را در قسمت وسط توستر قرار دهید و پس از اینکه پنیر روی پیتزا طلایی شد یک فویل روی آن قرار دهید تا نسوزد. نکته دیگر اینکه یک کاسه مسی، استیل یا پیرکس را تا نیمه آب جوش پر کنید و داخل فر قرار دهید تا پیتزای شما خشک نشود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود