تلاش نافرجام داور تانزانیایی برای فروش توپی که گل «دست خدا» مارادونا با آن به ثمر رسید

تلاش نافرجام داور تانزانیایی برای فروش توپی که گل «دست خدا» مارادونا با آن به ثمر رسید

علی بن ناصر، داور مسابقه معروف «دست خدا» که سعی داشت با فروش توپ این بازی مبلغی نزدیک به ۳/۶ میلیون دلار به دست آورد، در دومین تلاش خود ضرر هنگفتی متحمل شد.

ماه گذشته یک خریدار مبلغ ۲/۴ میلیون دلار برای خرید این توپ پیشنهاد کرد که بن ناصر بعد از مسابقه ی یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ صاحب آن شده بود.

مبلغ پیشنهادی بیش از یک میلیون دلار کمتر از مبلغ تعیین شده برای این توپ کج و معوج آدیداس بود که بن ناصر از طریق خانه حراج لندن آن را به مزایده گذاشته بود، به همین دلیل توپ به فروش نرفت.

بن ناصر ۷۸ ساله بعد از آن تلاش کرد به کمک یک شرکت آمریکایی توپ را به طور آنلاین به فروش رساند.

اما حالا احتمالاً از خود گله مند باشد، چرا که در حالی که تنها ۸ روز از مهلت مزایده باقی مانده، بالاترین مبلغ پیشنهادی برای این توپ تنها حدود یک میلیون دلار بوده است.

او این توپ را بعد از پیروزی بحث برانگیز دو بر یک تیم آرژانتین مقابل انگلیس در جام جهانی مکزیک در یک جعبه مقوایی پنهان کرده بود.

بن ناصر که اهل تانزانیا است، مشت دیه گو مارادونا به توپ بازی که اولین گل آرژانتین به انگلیس را در آن مسابقه به ثمر رساند، ندید.

مارادونا که گل دوم به انگلیس را هم خود به ثمر رساند، بعد از مسابقه گفت گل اول «کمی با سر او و کمی هم با دست خدا» وارد دروازه شده بود.

مارادونا در سال ۲۰۰۵، یعنی ۱۹ سال بعد از به ثمر رساندن آن گل بحث برانگیز اعتراف کرد توپ را با دست وارد دروازه ی انگلیس کرده بود.

بن ناصر که دیگر هرگز در مسابقات جام جهانی داوری نکرد، سال گذشته تصمیم به فروش توپ این مسابقه گرفت.

بر اساس قوانین فیفا او مالک این توپ محسوب می شود.

بن ناصر قصد دارد پول حاصل از فروش این توپ را با خانواده ی خود شریک شود.

استیو هاج، از بازیکنان آن زمان تیم انگلیس که بعد از بازی پیراهن خود را با مارادونا عوض کرده بود، سال گذشته توانست پیراهن ستاره فوتبال آرژانتین را به مبلغی حدود ۸/۵ میلیون دلار به فروش رساند.

منبع: thesun
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود