۹ شیوه هولناک کارتل های مکزیک برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم

۹ شیوه هولناک کارتل های مکزیک برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم

سرهای رها شده در نزدیکی مدارس، آدمخواری، ربودن و کشتن افراد بی گناه و حل کردن اجساد آن ها در اسید.

این ها تنها گوشه ای از زندگی هولناکی است که میلیون ها نفر از مردم مکزیک تجربه می کنند، مردمی که در صحنه ی رقابت بی پایان و خشونت بار کارتل ها برای سلطه یافتن بر مسیرهای پرسود قاچاق مواد مخدر گیر افتاده اند.

این رقابت تا زمانی که پول خرید و فروش مواد مخدر وجود داشته و سود این کار از مخاطراتش بیشتر باشد، ادامه خواهد یافت.

کارتل های مواد مخدر مکزیک از گذشته با ایجاد رعب و وحشت تلاش کرده اند دامنه ی نفوذ خود را گسترش دهند.

به علاوه، حالا در عصر شبکه های اجتماعی می توانند خشونت بی حد و مرز خود را نه تنها برای مردم مکزیک، بلکه برای مردم دنیا نیز به نمایش بگذارند.

در ادامه از برخی روش هایی خواهیم گفت که کارتل های مواد مخدر مکزیک از آن ها برای ایجاد رعب و وحشت برای رقبا، شهروندان و دولت استفاده می کنند.

۱- حمام اسید

کارتل های مواد مخدر مکزیک برای پاک کردن آثار جنایات خود، اجساد قربانیان را در اسید حل می کنند.

در سال ۲۰۱۸ یک رپر و یوتیوبر ۲۴ ساله ی مکزیکی به نام کریستین اومر پالما گوتیرز به حل کردن اجساد ۳ دانشجویی که پیش تر مفقود شده بودند، اعتراف کرد.

او عضو یکی از قدرتمندترین کارتل های مکزیک به نام «نسل جدید جالیسکو» بود و در ازای حل کردن اجساد در تانکرهای مملوء از اسید در یکی از مخفیگاه های این کارتل، هفته ای نزدیک به ۱۳۰ دلار دریافت می کرد.

آن ۳  دانشجوی مکزیکی که در رشته فیلمسازی تحصیل می کردند، یک روز برای انجام پروژه ی کلاسی خود ندانسته در ملکی متعلق به یکی از کارتل های رقیب «نسل جدید جالیسکو» مشغول فیلمبرداری شده بودند.

اعضای کارتل «نسل جدید جالیسکو» این ۳ دانشجو را با تصور اینکه عضو کارتل رقیب هستند، ربودند. یکی از دانشجوها حین ضرب و شتم جان خود را از دست داد و ۲ دانشجوی دیگر نیز کشته شدند. اجساد آن ها توسط گوتیرز در اسید حل شد.

۲- بریدن سر

یکی از روش های کارتل های مواد مخدر مکزیک برای ایجاد رعب و وحشت در میان رقبا و مردم، رها کردن سرهای بریده و اجساد بدون سر در مکان های عمومی است.

این شیوه مختص به کارتل یا منطقه ی به خصوصی نیست و سال ها است که در سرتاسر مکزیک مورد استفاده قرار می گیرد.

در سال ۲۰۱۱ مأموران پلیس شهر آکاپولکوی مکزیک، چند جسد بدون سر در کنار یک خودروی سوخته و چند سر بریده درون کیسه ای در بیرون یک دبستان کشف کردند.

۱۱ سال بعد در یک سوی دیگر مکزیک در ایالت نامائولیپاس، ۵ سر بریده شده درون یک یخچال مسافرتی کشف شد.

کارتل ها اغلب پیامی نیز از خود در جنایات شان باقی می گذارند.

سرهای بریده ای که در سال ۲۰۲۲ کشف شدند، در نزدیکی اجسادی قرار داشتند که یکی از آن ها بدون دست و پا بود و بخش هایی از پوستش کنده شده بود و جسد دیگر نیز مثله شده بود.

در کنار این ها یادداشتی از طرف کارتل «نسل جدید حالیسکو» قرار داشت که در آن از وزارت دفاع مکزیک خواسته بود آن ها را راحت بگذارند تا با رقبای خود تسویه حساب کنند.

۳- مدرسه وحشت

کارتل های مواد مخدر مکزیک برای اطمینان از برخورداری اعضای خود از توانایی روانی مواجهه با خشونت بی حد و مرزی که اساس کار آن ها است، طی یک دوره آموزشی موسوم به «مدرسه وحشت» با عادی سازی خشونت برای نیروهای خود، توان انجام جنایت های هولناک را به آن ها می بخشند.

کارتل «نسل جدید جالیسکو» که تعداد اعضای آن ۵ هزار نفر تخمین زده می شود، در بخشی از آیین ورود «مدرسه وحشت» خود از آدمخواری برای شناسایی مأموران مخفی و سنجش وفاداری نیروهای جدید خود استفاده می کند.

به گفته ی یکی از فارغ التحصیلان «مدرسه وحشت» این کارتل، بعد از آنکه یکی از شاگردان در آزمون تیراندازی خود رد شد، همشاگردی هایش در جا او را با شلیک گلوله کشتند و جسدش را مثله کردند و خوردند.

هر ضعفی در شاگردان به طور مستقیم به چالش کشیده می شود. به گفته ی یکی از نجات یافتگان این «مدرسه وحشت»، به کم جرأت ترین همشاگردی او دستور دادند سر یکی از رقبایشان را ببرد و با سنگ آن را خرد کند.

در موردی دیگر، وقتی یکی از شاگردان اندام هایی که خورده بود را بالا آورد، مربی ها او را مجبور کردند استفراغ خود را جمع کند و بخورد.

کارتل ها همچنین با انتشار ویدئوهایی از نیروهای خود که آن ها را در حال بیرون کشیدن اندام های بدن رقبا و خوردن آن ها نشان می دهد، برای کارتل های رقیب خود خط و نشان می کشند.

۴- کندن پوست صورت

کارتل «سینالوآ»، قدیمی ترین کارتل مکزیک از شیوه ی کندن پوست صورت برای ترساندن رقبا و مخبرهای احتمالی استفاده می کند.

در سال ۲۰۱۰، رئیس این کارتل، خواکین گوزمان ملقب به ال چاپو از خود در حال بریدن سر هوگو هرناندز ۳۶ ساله با اره برقی فیلم گرفت.

بعد از آن اعضای کارتل صورت هرناندز را از سرش جدا کردند و به یک توپ فوتبال دوختند.

سر هرناندز در خیابان به همراه یادداشتی برای یکی از رقبای این کارتل کشف شد: «سال نو مبارک چون این آخرین سال عمرت خواهد بود.»

بالاتنه ی هرنادز درون یک کیسه و دست ها، پاها و سرش درون کیسه ای دیگر پیدا شد.

۵- مثله کردن اجساد و دفن در گورهای دسته جمعی

کارتل های مواد مخدر مکزیک با مثله و تلنبار کردن اجساد روی هم یا دفن آن ها در گورهای دسته جمعی در نقاطی که امکان کشف آن ها توسط مأموران پلیس و رقبایشان وجود داشته باشد، به کسانی که قصد به چالش کشیدن آن ها را دارند، پیام قدرتمندی می دهند.

در سال ۲۰۱۲ مقامات مکزیک ۴۹ جسد مثله شده کشف کردند که در جاده ای در نزدیکی مرز آمریکا روی هم تلنبار شده بودند. اجساد ۴۳ مرد و ۶ زن قطعه قطعه شده بود، امری که تشخیص هویت آن ها را دشوار کرد.

همراه اجساد یک یادداشت وجود داشت که در آن کارتل «لس زتاس» مسئولیت این جنایت را برعهده گرفته بود.

تنها در سال ۲۰۲۰ در سرتاسر مکزیک ۶۳،۴۲۸ گور دسته جمعی کشف شد که در آن ها ۹۲،۶۵۸ نفر دفن شده بودند.

در بین این افراد، زنان و کودکانی بودند که در میانه ی تبادل آتش کارتل های رقیب، هدف گلوله ی آن ها قرار گرفته بودند.

در سال ۲۰۲۲، مأموران پلیس ۵۳ کیسه حاوی مخلوطی از بقایای اجساد انسانی کشف کردند. این اتفاق پس از آن رخ داد که یک سگ در حالی که دست قطع شده ی یک انسان را به دهان گرفته بود، در خیابان دیده شد.

۶- قطع دستان سارقین

در کشوری که کارتل های متعدد در آن به رقابتی دائمی با یکدیگر مشغول اند، وفاداری به سختی به دست می آید. در حالی که کارتل «سینالوآ» تلاش کرده با صرف پول به آن دست یابد، کارتل «نسل جدید جالیسکو» از شیوه ی ارعاب برای کنترل مردم کمک می گیرد.

قطع دست سارقین در سرتاسر دنیا قرن ها روشی برای مطیع سازی بوده است.

در سال ۲۰۲۲، سه فرد ۲۲ تا ۲۵ ساله از جمله یک زن باردار که به سرقت متهم شده بودند، بدون دست و در شرایطی وخیم پیدا شدند. آن ها در حالی که غرق خون بودند در پشت یک کامیون قرار داشتند.

در یادداشتی که به یکی از مردان متصل شده بود، آمده بود: «به خاطر دزدی این اتفاق برایم افتاد و برای اینکه به مردم سختکوش احترام نگذاشتم و از آن ها دزدی کردم. هر کس دیگری هم که این کار را کند، همین به سرش خواهد آمد.»

۷- کشتار عزاداران

کارتل های مواد مخدر مکزیک از این شیوه برای ایجاد وحشت در میان کارتل های رقیب و شهروندانی استفاده می کنند که سد راه فعالیت شان می شوند.

فوریه سال ۲۰۲۲ مردان مسلح ۹ نفر از جمله یک پسر ۱۲ ساله را که در مراسم خاکسپاری یک زندانی سابق شرکت کرده بودند، به ضرب گلوله از پای درآوردند. به گفته ی همسایه ها در این حمله صدای شلیک بیش از ۱۰۰ گلوله به گوش رسیده بود.

وقتی مقامات دولتی موفق به دستگیری کسی نشدند، این اتفاق دوباره رخ داد. در مراسم خاکسپاری دیگری در همان ماه، کارتل «نسل جدید جالیسکو» ۱۷ شرکت کننده ی مراسم را مقابل یک دیوار به صف و تیرباران کرد.

این خشونت افسار گسیخته محدود به کارتل های رقیب نیست و این سرنوشت هر کسی است که از همکاری با کارتل ها خودداری کند.

در سال ۲۰۱۰، کارتل «لس زتاس» در اتوبان ۱۰۱ مکزیک جلوی چندین اتوبوس حامل شهروندان را گرفت و پس از کشتار ۷۲ مهاجر، اجساد آن ها را در یک گور دسته جمعی روی هم تلنبار کرد.

اتوبان ۱۰۱ در میان مردم مکزیک به «اتوبان مرگ» شهرت یافته و کماکان گهگاه گزارش هایی درباره ی کشف خودروهای سوخته و اجساد در آن منتشر می شود.

یک سال بعد از کشتار سال ۲۰۱۰، مقامات مکزیک در گور دسته جمعی دیگری ۱۹۳ جسد کشف کردند. به گمان پلیس، کارتل «لس زتاس» مهاجرانی که در راه مرز تگزاس بودند را به قتل رسانده بودند.

۸- انفجارهای گسترده و جنگ های پهپادی

کارتل های مواد مخدر مکزیک از انفجارهای گسترده برای ضربه زدن به رقبای خود و همینطور در هم شکستن مقاومت دولت در برابر خود انجام می دهند.

کارتل «نسل جدید جالیسکو» در سال ۲۰۱۵ با انفجارهای متعدد، چندین بانک، پمپ بنزین و خودرو را از میان برد.

در سال ۲۰۱۹ به دنبال حمله ی اعضای یک کارتل به یک کلاب شبانه با کوکتل مولوتوف ۷۲ نفر جان خود را از دست دادند. از ۱۱ مجروح این حادثه ۶ نفر دچار سوختگی ۹۰ درصد شدند. نیروهای کارتل خروجی های کلاب را بسته بودند و بسیاری از آن هایی که بر اثر آتش سوزی نمرده بودند، به دلیل خفگی جان خود را از دست دادند.

تنها اعضای کارتل های رقیب هدف این حملات قرار نمی گیرند. در سال ۲۰۰۸، در جشن روز استقلال مکزیک، اعضای کارتل «لس زتاس» ۲ نارنجک در میان جمعیت ۳۰ هزار نفری شرکت کنندگان مراسم پرتاب کردند. این انفجار دست کم ۸ کشته بر جای گذاشت.

کارتل ها به لطف پول فراوانی که از راه قاچاق مواد مخدر به دست می آورند، توانسته اند تسلیحات خود را توسعه دهند و حالا پهپاد به یکی از ابزارهای اصلی آن ها بدل شده است. پهپادهای مجهز به بمب و کنترل از راه دور به کارتل ها در مناطق مختلف مکزیک برتری هوایی می دهد و ساکنین آن ها را برای حفظ جان خود مجبور به فرار می کند.

در سال ۲۰۲۱ بعد از آنکه یکی از کارتل ها در یکی از شهرهای مکزیک فناوری جدید خود را آزمایش کرد، نیمی از جمعیت شهر از آنجا گریختند.

۹- اعدام در ملأعام

روش های قرون وسطایی که امروزه توسط طالبان برای ایجاد رعب و وحشت مورد استفاده قرار می گیرد، در میان کارتل های مواد مخدر مکزیک هم رایج است.

در سال ۲۰۲۱ مأموران پلیس در مکزیک ۹ جسد را که از روی یک پل آویزان شده بود، پایین آوردند.

این اجساد در حقیقت هشداری برای کارتل های رقیب بودند. این اقدام در تلافی مثله کردن ۱۴ مرد – به احتمال زیاد توسط کارتل «لس زتاس» – صورت گرفته بود که اجساد آن ها پیش تر در یک خودرو کشف شده بود.

چند ساعت پس از کشف اجساد آویزان شده، ۱۴ جسد بدون سر دیگر نیز پیدا شد که سرهای آن ها درون یخچال های مسافرتی قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

۴۰۰ مورد قتل در هر روز؛ چرا آمریکای لاتین پر خشونت ترین نقطه دنیا است؟

ویدیو ترسناک و باورنکردنی از نمایش قدرت کارتل مواد مخدر جالیسکو در مکزیک

سبک زندگی مجلل «ال چاپو»؛ ثروتمندترین قاچاقچی تاریخ و رهبر کارتل مخوف سینالوآ

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • وحید اسفند ۴, ۱۴۰۱

    همیشه گفتم وحشتناک ترین و خطرناک ترین کشور دنیا مکزیک هستش. بعدش برزیل

    • علیرضا آبان ۱۱, ۱۴۰۲

      باید درود فرستاد به …. پلیسای مکزیک…دعوا درگیری به کنار ولی اینکه تو این سالها و قرن یه گروهی به غیر از دولت قدرت داشته باشه …. اون کشورو مردمو پلیساشو