نحوه تعویض فنر کرکره دستی

نحوه تعویض فنر کرکره دستی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فنر کرکره از جمله وسایل جانبی کرکره برقی می باشد که دارای انواع محتلفی همچون حلزونی و فولادی را دارا می باشد. فنر کرکره  دارای روش تعویض بسیار آسانی بوده و در کمتر از چند دقیقه میتوانید بدون حتی داشتن مهارت خیلی زایاد در تعمیر کررکه برقی قادر به تعویض آن باشید.

در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه تعویض فنر کرکره دستی و تعمیر فنر کرکره قدیمی به صورت جامع اشنا شوید. پیشنهاد میشود برای استعلام قیمت کرکره برقی مغازه با یکی از شماره تلفن های ما در فروشگاه همتا تماس بگرید تا متخصصین و کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

نحوه تعویض فنر کرکره دستی

نحوه تعویض فنر کرکره دستی

کرکره های دستی در دسته قدیمی ترین و سنتی ترین کرکره های موجود در بازار قرار گرفته اند، این نوع کرکره ها بدون استفاده از انرژی الکتریکی و همچنین بدون برخورداری از سیستم های کنترل از راه دور، و با استفاده از نیروی انسانی قارد به باز و بسته شدن می باشند.

همانطور که میدانید کرکره های برقی همانطور که از نامشان پیداست به صورت برقی کار می کنند. نحوه کار آنها به این صورت است که یک موتور کوچک چرخ دنده ها را می چرخاند که به نوبه خود در را باز و بسته می کنند. این بدان معنی است که آنها را می توان با یک فشار ساده یک دکمه باز کرد در این نوع کرکره، نیازی به چرخاندن میل لنگ یا سیم پیچ نیست.

 لازم به ذکر است که درب های برقی معمولاً از برق اصلی تغذیه می شوند، اما در صورت تمایل به صرفه جویی در مصرف انرژی، می توانند با باتری و یا حتی خورشیدی باشند.

برخلاف کرکره های برقی، کرکره های دستی با چرخاندن میل لنگ یا بادگیر به صورت دستی باز و بسته می شوند. در این نوع کرکره های قدیمی و سنتی هیچ برقی در کار نیست، به این معنی که این درها باید توسط یک شخص باز و بسته شوند.

فنر از جمله بخش هایی در کرکره می باشد که در کرکره های برقی و دستی  و انواع دیگر کرکره ها وجود داشته و یک کاربرد مشخصی را دارا می باشد.

قبل از شروع بررسی نحوه تعویض فنر کرکره دستی این نکته را باید در نظر بگیرید که کرکره های برقی و دستی هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک را بخرید، معایب و مزایای هر کدام باید به دقت سنجیده شوند.

درب های برقی مطمئنا راحت تر از نوع  دستی خود هستند. در این نوع کرکره ها لازم نیست برای باز کردن درب برقی تلاش کنید، تنها کاری که باید انجام دهید فشار دادن یک دکمه بر روی ریموت آن است. درهای برقی همچنین می توانند سریعتر از درهای دستی باز شوند .

در رابطه با کرکره های دستی نیز باید بگوییم این نوع کرکره ها سازگار با محیط زیست هستند، زیرا از هیچ برقی استفاده نمی کنند. علاوه بر این، کرکره‌های دستی معمولاً ارزان ‌تر از نوع برقی خود هستند و آنها را به گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر تبدیل می‌کنند.

لازم به ذکر است تعداد فنرها به اندازه و وزرن کرکره دستی بستگی دارد. برای تعویض فنر کرکره دستی ابتدا پیچ های موجود بر روی ریل کرکره را باز نموده و تا زمان دیده شدن فنر ها ریل را از کرکره جدا می نماییم.

پس از دیده شدن فنر های کرکره برقی، آن ها را نیرون آورده و فنر های جدید را به همین روش به جایگاه قبلی فنر وارد می نماییم و دوباره پیچ ها را می بندیم.

نکته: پس از تعویض فنر های کرکره برقی از محکم شدن ریل و ثابت بودن آن بر دیوار اطمینان حاصل نمایید. 

نحوه تعویض فنر کرکره دستی

تعمیر فنر کرکره قدیمی

تنها روش تعمیر فنر کرکره قدیمی، تعویض آن می باشد. از آنجا که کرکره های قدیمی و دستی معمولا طی گذشت زمان فرسوده شده و قطعات آن دچار زنگ زدگی می شود، پیشنهاد میشود در زمان مشاهده عدم کارکرد صحیح فنر ها در ککره خود، اقدام به تعویض آن نمایید.

فنر کرکره قدیمی معمولا دچار پوسیدگی شده و به دلیل گذشت زمان و قرار گرفتن در شرایط محیطی متغیر مانند باران و رطوبت دچار زنگ زدگی میشود، به همین دلیل تنها راه تعمیر نمودن فنر کرکره قدیمی، تعویض کردن آن است که پیش تر در رابطه با نحوه تعویض فنر کرکره دستی و قدیمی به صورت چجامع صحبت کردیم.

نحوه تعویض فنر کرکره دستی

آموزش نصب کرکره سنتی

اولین قدم در نصب کرکره سنتی ابعاد درب مورد نظر خود را اندازه بگیرید. قبل از خرید کرکره و اقدام به نصب آن، درب مورد نظرتان را اندازه بگیرید. با استفاده از متر، ارتفاع درب را اندازه بگیرید.

وسایل مورد نسیار برای نصب کرکره سنتی عبارت اند از:

  • دستگاه جوشکاری
  • شفت و لوله کرکره
  • تیغه کرکره
  • فنر و تجهیزات جانبی کرکره

بعد از اندازه گیری محل دقیق نصب کرکره دستی خود، ابتدا با یک تراز دو سوراخ در سمت راست و چپ دیوار ایجاد نمایید، این سوراخ ها محل قرار گیری ریل کرکره می باشد. سعی کنید دو سوراخ از یک فاصله مشخصی از یکدیگر قرار گرفته و دارای عمق مناسبی برای نصب کرکره برقی باشند.

پس از ایجاد سوراخ ها در طرفین دیوار و محل مورد نظر، اقدام به وصل کردن پیچ ها و قرار دادن فنر در داخل پیچ های ریل کرکره نمایید، از آنجا که نصب کرکره دستی و سنتی نیز نیازمند داشتن دانش کافی در رابطه با قطعات سازنده و تشکیل دهنده کرکره و کاربرد و ویژگی های هر یک دارد پیشنهاد میشود برای نصب و تعمیر کرکره برقی پارکینگ و کرکره دستی از یک نصاب و فرد ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

کرکره هایی با کارکرد دستی امنیت را در جایی که برق برای طیف وسیعی از مشاغل صنعتی و تجاری مانند ساختمان‌های مزرعه، کارخانه‌ها، واحدهای صنعتی و گاراژها در دسترس نیست، فراهم می‌کند.

با وجود یک کرکره دستی میتوانید به راحتی و حتی در زمان قطعی برق از کرکره خود استفاده کرده و وارد محل مورد نظر شوید. به دلیل داشتن یک بشکه فنری که تعادل کرکره را حفظ می کند، میتوایند از انواع کرکره های دستی استفاده نمایید. ما در فروشگاه همتا تمامی مدل ها و برند های کرکره های دستی و برقی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به مشتریان و مخاطبین خود ارائه میدهیم.

دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • ایوب اسفند ۲۷, ۱۴۰۱

    خیر سرت با این آموزش دادنت

  • السا اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۲

    اصن خودت فهمیدی چی نوشتی :))

  • رضاشون مهر ۲۴, ۱۴۰۲

    بسیار سس شعر،اصن قاطی پاتی نوشتی

  • احمد اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    تعویض فنر کرکره دستی رو سرچ کردیم شما فقط تبلیغ برقی رو میگی