استرایپ، فینتک، انتقال وجه و شادی!

استرایپ، فینتک، انتقال وجه و شادی!

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همه ما عاشق استفاده از کارت‌های اعتباری و نقدی برای پرداخت‌های آنلاین و آفلاین هستیم. امروز خریدهای ما خیلی راحت‌تر از دیروز انجام می‌شوند، زیرا دیگر نیازی نداریم با خود پول نقد حمل کنیم. تا چندی پیش پرداخت از طریق وب‌سایت‌ها هم دشوار بود زیرا تعداد فروشگاه‌های آنلاین خیلی کمتر از این بود و ممکن بود خیلی از اقلام مورد نیاز ما بصورت آنلاین در دسترس نباشد. خوشبختانه امروز همه چیز تغییر کرده است و فینتک‌ها با خدمات گوناگون خود، سبک زندگی، عادات خرج‌کردن و فرهنگ مصرف ما را دگرگون کرده‌اند. «استرایپ» (Stirpe) یکی از همین شرکت‌هاست.

استرایپ یک شرکت پیشرو در صنعت پرداخت‌ آنلاین است. این شرکت رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی را برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه ارائه می‌دهد و یک نرم‌افزار پردازش پرداخت‌های آنلاین است. امروز می‌خواهیم داستان موفقیت استرایپ را با هم بخوانیم.

داستان استارت‌آپ استرایپ

استرایپ شرکتی است که زیرساخت‌های اقتصادی آنلاین ایجاد می‌کند. شرکت‌هایی مانند فیسبوک از نرم‌افزار این شرکت برای تأیید هزینه‌های آنلاین و اجرای استراتژی‌های جهانی پیچیده استفاده می‌کنند. خدمات استرایپ برای کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌های جدید بسیار مفید است. هدف این شرکت، کمک به شرکت‌های بیشتر برای شروع، و رشد تولید ناخالص داخلی اینترنت است.

در سال ۲۰۱۰ دو برادر از خانواده کالیسِن، جان و پاتریک، با هم کار روی استارت‌آپ استرایپ را آغاز کردند. در آن دوره، پاتریک روی پروژه‌های جانبی مختلفی کار می‌کرد. او همیشه این سؤال برایش مطرح بود که چرا پذیرش هزینه‌ها در وب تا آن حد دشوار است. به این ترتیب دو برادر به فکر حل این مشکل و یافتن راه‌حلی برای ساده‌کردن آن افتادند.

در طول شش ماه بعد، برادران کالیسن تمام وقت خود را صرف توسعه ایده‌شان کردند، آن را به دوستانشان نشان دادند و متوجه شدند که افراد چطور با محصول آنها تعامل برقرار می‌کنند.

وقتی برنامه نهایی آماده شد، جان و پاتریک در عرض کمتر از دو هفته اولین معامله خود را با شرکتی به نام ۲۸۰North انجام دادند. مؤسس شرکت اولین مشتری‌ای بود که به استرایپ پیوست. او بعداً اولین کارمند استرایپ شد!

گروه بنیانگذاران شرکت استرایپ

بنیانگذاران اصلی فینتک استرایپ دو برادر ایرلندی تبار هستند: پاتریک کالیسن و جان کالیسن. پاتریک کالیسن اکنون یک کارآفرین و میلیاردر ایرلندی است. او مدیر عامل شرکت استرایپ است. پاتریک که برادر بزرگتر است، در سن شانزده سالگی برنده چهل و یکمین نمایشگاه «دانشمند جوان و فناوری» در سال ۲۰۰۵ شد.

جان کالیسن نیز حالا یک کارآفرین و میلیاردر ایرلندی است. او همراه با برادر بزرگترش، پاتریک، هم‌بنیانگذار استرایپ است.

مدل کسب و کار شرکت استرایپ

فینتک استرایپ به مدل تجاری محصول خود می‌بالد. این شرکت امکان تراکنش‌های آنلاین ایمن، سریع و ساده را برای مشاغل گوناگون فراهم می‌کند. استرایپ یک فینتک ارائه‌دهنده خدمات پرداخت است که هم می‌تواند در برنامه‌های تلفن همراه و هم در وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر این، استرایپ هزینه ماهانه دریافت نمی‌کند و خدماتش فقط برای کسب‌وکارها در دسترس است. استرایپ زیرساخت‌های بانکی و تمهیدات پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی را برای تسهیل پرداخت‌ها از طریق وب فراهم می‌کند. همچنین اجازه نمی‌دهد اطلاعات پرداخت مصرف‌کنندگان از سرور فروشنده عبور کند. اطلاعات مشتری فقط برای استرایپ قابل دسترسی است. عامل مهمی که ثابت می‌کند استرایپ امن است و میزان خطر را به حداقل می‌رساند.

مدل درآمدزایی فینتک استرایپ

مدل درآمدزایی استرایپ بسیار ساده است: درآمد استرایپ از کارمزدهایی که از مشتریانش دریافت می‌کند به دست می‌آید. کارمزدها بر اساس میزان پرداخت‌ها متفاوت است. مدل درآمدی استرایپ از همان روز اول ثابت بوده است. این شرکت برای محصولات انتخابی بسته‌های مختلفی دارد و برای هر تراکنش، ۲/۹ یا ۰/۳ درصد کارمزد دریافت می‌کند. این نرخ کارمزد، ثابت است و برای هر تراکنش موفقی که از طریق سایت استرایپ صورت می‌گیرد، اعمال می‌شود. نرخ کارمزد برای تراکنش‌های بین‌المللی ۱ درصد بیشتر است، یعنی ۳/۹ درصد.

تأمین مالی و سرمایه‌گذاران استرایپ

استرایپ از ۱۸ دور بودجه‌ای که تا به امروز دریافت کرده، حدود ۲/۲ میلیارد دلار جذب کرده است. آخرین دور تأمین مالی شرکت در ۱۴ جولای ۲۰۲۱ انجام شد.

سرمایه این شرکت از سوی بیش از ۳۰ سرمایه‌گذار تأمین می‌شود که ۱۴ نفر از این فراد، سرمایه‌گذار اصلی هستند. جنرال کاتالیست جدیدترین سرمایه گذار استرایپ است.

روند رو به رشد استرایپ

مأموریت اصلی استرایپ افزایش تولید ناخالص داخلی اینترنت است. این شرکت از طریق روابطی که با مشتریان خود ایجاد کرده در حال رشد است. استرایپ در طول همه‌گیری (کوید-۱۹)، یک میلیارد دلار درآمد داشت! سه ماه بعد درآمدش ۹ میلیارد دلار بود.

داستان استارت‌آپ استرایپ

مهم‌ترین رقیبان شرکت استرایپ

برترین رقیبان شرکت استرایپ عبارتند از PayPal، Square و Adyen.

پی‌پل مهم‌ترین رقیب استرایپ است. پی‌پل در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی شد و دفتر مرکزی آن در سن خوزه کالیفرنیا قرار دارد. پی‌پل یک شرکت عمومی است که در زمینه فینتک فعالیت می‌کند.

اسکوئر نیز یکی دیگر از رقبای استرایپ است. دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. اسکوئر که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شده، در صنعت فینتک مشغول است.

آدین یکی دیگر از رقیبان جدی استرایپ است. دفتر مرکزی آن در آمستردام، نورد هلند قرار دارد. این شرکت در بخش فینتک فعالیت می‌کند و در سال ۲۰۰۶ شروع به کار کرد.

برنامه‌های آینده استرایپ

فینتک استرایپ در حال برنامه‌ریزی برای گسترش در سراسر آسیا از جمله ژاپن، چین، آسیای جنوب شرقی و هند است. این کشور قصد دارد کارکنان خود را تا ۴۰ درصد افزایش دهد.

منبع:

Vandar.io

بدون نظر

ورود