انتقاد شدید کاربران شبکه های اجتماعی از کیفیت پایین نوار بهداشتی های تولید داخل

انتقاد شدید کاربران شبکه های اجتماعی از کیفیت پایین نوار بهداشتی های تولید داخل

این روزها در فضای توییتر گلایه های بسیاری درباره کیفیت نوار بهداشتی های موجود در بازار از سوی کاربران مطرح می‌شود. گویا وضعیت کیفیت این کالای اساسی به قدری خراب است که تنها یک توییت از سوی یک کاربر مثل جرقه‌ای عمل کرده و حالا سیل کاربران ناراضی را با خود همراه کرده که اکثرا تصور می‌کردند فقط خودشان از کیفیت پایین نوار بهداشتی ها ناراضی هستند.

با آنکه نوار بهداشتی از کالاهای اساسی بهداشتی مورد استفاده خانم هاست و تقریبا می‌توان گفت کسی در دنیا نیست که از وجود و لزوم آن خبر نداشته باشد، صحبت از نوار بهداشتی در ایران همواره تابو محسوب شده است. در فروشگاه ها درون قفسه ها برای همگان قابل رویت است، اما هنگام خرید، فروشنده آن را درون کیسه سیاه می‌گذارد تا مبادا کسی بفهمد نوار بهداشتی خریده‌ای. این در حالی است که صحبت از نوار بهداشتی مترادف با اهمیت دادن به سلامت فردی است.

کاهش کیفیت نوار بهداشتی و واکنش کاربران توییتری

شاید همین مسکوت نگه داشتن همیشگی این موضوع باعث شده که بسیاری تاکنون نتوانسته‌اند نظر خود را درباره کیفیت محصولات درون بازار به‌طور علنی بیان کنند. با این حال به تازگی در توییتر کاربران دست به انتقاد از کیفیت نوار بهداشتی های ایرانی زده‌اند. بسیاری به این موضوع اشاره کرده‌اند که مواد اولیه درون نوار بهداشتی ها باعث شده که دچار عفونت های قارچی و واژینال شوند. یک کاربر توییتری این‌طور نوشته است: «با پدهای بهداشتی داخلی چکار کردید که تو ۱۰ دقیقه بافتشون متلاشی می‌شه؟ اینهمه ابتلا به عفونت واژینال چرا تو این مدت کوتاه رخ داده؟»

کاهش کیفیت نوار بهداشتی و واکنش کاربران توییتری

بسیاری از کاربران در مورد از بین رفتن بافت نوار بهداشتی در مدت بسیار کوتاه هم‌نظر بوده و آن را نتیجه عدم نظارت بر تولید و استاندارد دانسته‌اند. کاربری انتقاد خود را این‌طور بیان کرده: «هم نواربهداشتی هم پدهای روزانه به شکل محسوسی دچار افت کیفیت شدن و خیلی زودتر از همیشه متلاشی می‌شن. توطئه‌ای در کار نیست، از کوزه همان برون تراورد که فیلان. اوضاع تولید و نظارت بر تولید و استاندارد و کیفیت خرابه!»

یک کاربر درباره علت پایین آمدن کیفیت نوار بهداشتی های تولید داخل چنین ادعا کرد: «هم کیفیت پارچه‌ی روش پایین اومده که تمام پنبه باید باشه، ولی با نخ‌های پلیمری ارزون و حساسیت‌زا مخلوط می‌کنن. هم کیفیت مواد داخلش افتضاح شده. اون پودر، حاوی خاکستر صنعتی و فیبر سلولوزی و پودر جاذبه که جای سوپر جاذب‌های پلیمری، پودر‌های صنعتی میزنن متأسفانه.»

کاهش کیفیت نوار بهداشتی و واکنش کاربران توییتری

در این میان بسیاری یکدیگر را به استفاده از پارچه یا کهنه نخی به شیوه مادربزرگ‌ها تشویق کرده‌اند: «من که خیلی شفاف می‌گم کهنه‌ی نخی استفاده کنن بهتره تا این آشغالا» یا دیگری که نوشته: «من یجوری سر نواربهداشتی مشبک بدبخت شدم که هنوزم ولم نکرده …. باید مث مامانبزرگا به گذاشتن پارچه رو بیاریم.»

پیش از اختراع نوار بهداشتی زنان در دوران پریود از چه چیزی استفاده می کردند؟

کاهش کیفیت نوار بهداشتی و واکنش کاربران توییتری

و یا «کاپ قاعدگی» را گزینه مناسب‌تری دانسته‌اند که البته آن هم با مشکلاتی همراه است. به گفته یک کاربر: «پد بهداشتیای تولید ایران کیفیتش افت کرده و به شدت ایجاد قارچ و حساسیت می‌کنه، کاپ هم داستان همینه. کیفیت لازمو نداره اونم مشکل ایجاد کرده، هر چند بعضیا مثل من اساسا به سیلیکون آلرژی دارن.» و برخی از اساس طرح مساله استفاده از کاپ به جای نوار بهداشتی را در اینجا اشتباه می‌دانند و بحثشان چراییِ عدم تولید یک کالای ضروری بهداشتی باکیفیت است، همان‌طور که یک کاربر نوشته: «میای میگی نوار بهداشتیها کیفیتشون بد شده اکثرا حساسیت دادن، دچار قارچ شدن، عفونت گرفتن یه عده میان میگن وای کاپ خوبه. کاپ استفاده کنین. دوستان به این توجه کنید که چرا نوار بهداشتی ها انقدر اشغال شدن؟ خیلیا از جمله من نمیتونن از کاپ استفاده کنن. چرا یه جنس بهداشتی به این مهمی باید انقدر دچار افت کیفیت شه که این بلا رو سر زنا بیاره.»

حال باید دید که آیا تولیدکنندگان داخلی این انتقادات مهم را جدی می‌گیرند یا رویکردشان مانند سایر مسئولان بی‌توجهی به خواسته های مردم است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود