ماجرای پخش فیلم های مستهجن در مدارس چیست؟

ماجرای پخش فیلم های مستهجن در مدارس چیست؟

ادعاها درباره ی پخش فیلم مستهجن در مدارس واکنش وزارت آموزش و پرورش را به دنبال داشت. در هفته های اخیر برخی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور مدعی شده بودند که در ایام ناآرامی های کشور در برخی مدارس دخترانه برای ترساندن دانش آموزان از نتیجه ی اعتراضات، فیلم هایی مستهجن پخش شده است. ادعای پخش فیلم مستهجن در مدارس دخترانه واکنش های بسیاری را در میان کاربران داشته و مقامات وزارت آموزش و پرورش نیز قویاً آن را رد کرده اند.

ماجرای پخش فیلم مستهجن در مدارس چیست؟

واکنش آموزش و پرورش به خبر پخش فیلم مستهجن در مدارس

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش دیروز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا خبر پخش فیلم‌ مستهجن در مدارس را تأیید می‌ کند، گفت: «من چنین فیلمی را ندیده‌ ام.»

همچنین روز گذشته حجت‌ الله الماسی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران برای پیگیری ماجرای پخش فیلم مستهجن در مدارس با مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تماس گرفت (نام یکی از مدارس اسلامشهر در لیست مدارسی بود که این فیلم در آنجا پخش شده).

به گفته ی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، این ماجرا بررسی شده است و چنین ادعایی هیچ سندیتی نداشته و تکذیب می‌شود.

ماجرای پخش فیلم مستهجن در مدارس چیست؟

واکنش متفاوت یک نماینده مجلس به خبر جنجالی پخش فیلم مستهجن در مدارس

از سویی دیگر، شیوا قاسمی‌ پور، نماینده مریوان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس در رابطه با انتشار برخی خبر‌ها پیرامون نمایش فیلم‌ مستهجن در برخی مدارس گفت: «اولاً اگر این مساله صحت داشته باشد خیلی متاسفم برای کسی که چنین شرایطی را فراهم کرده است. دوماً کشور ما یک کشور اسلامی است و حجاب هم جزو چیز‌هایی نیست که ما مثلا توانسته باشیم در یک برهه زمانی و برای یک شرایط خاص آن را اجرا کنیم، حجاب جزو فرهنگ ایرانی‌هاست و یک مساله انکارناپذیر است؛ ولی اینکه بخواهیم به زور حجاب را به کسی تحمیل کنیم، به شخصه فکر می‌کنم این کار یک کار ناشایست است، به ویژه اینکه اگر چنین اتفاقی در مدارس رخ دهد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «ما باید بیشتر از این در بحث مسائل فرهنگی کار کنیم، یک اتفاقاتی در کشور ما رخ داده که شاید خیلی‌ها هزینه‌های خیلی کلانی کردند تا این اتفاقات رخ دهد. خب باید ببینیم در مقابل آن اقدامات و‌ هزینه‌ها ما چه کرده‌ایم؟ طبیعی است که ما هم باید همان مقدار و شاید بیشتر از آن هزینه کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را برای کشورمان رقم بزنیم.»

نماینده مردم مریوان در مجلس همچنین در رابطه با اثرات چنین اقداماتی و نمایش چنین تصاویری بر دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: «من به شخصه با مباحثی که در شکل فیلم و کلیپ نمایش داده شود و بتواند ذهن نوجوان ما را درگیر کند، مخالفم؛ بخصوص این مساله که اشاره کردید واقعا نگران‌کننده است و نباید اجازه دهیم که ذهن نوجوان ما و ذهن دختر محجبه‌ مدرسه‌ای را به خود درگیر کند.»

وی تصریح کرد: «بعید می‌دانم با زور و اجبار در این حوزه بتوان کاری انجام داد که نتیجه دهد، اما اگر از این اتفاق مستنداتی به دست آمده این را به من برسانید حتما این مساله را پیگیری می‌کنم. برای ما همه این کشور مهم است، در هر جای ایران هر اتفاق و مساله‌ای باشد نسبت به آن دغدغه داریم نه اینکه فقط به یک بخش یا یک مورد و یک موضوع توجه داشته باشیم.»

ماجرای پخش فیلم مستهجن در مدارس چیست؟

توضیحات یکی از مدارس در رابطه با خبر پخش فیلم مستهجن در مدارس دخترانه

پیش از این نیز آموزش و پرورش شهرستان ماهشهر که نام یکی از مدارس آن در ادعای رسانه های فارسی زبان خارج کشور مطرح شده بود، درباره ی این موضوع اطلاعیه‌ای صادر کرده بود.

در این اطلاعیه آمده:

یکی از برنامه‌های راهبردی آموزش و پرورش تحقق جهاد تبیین در سطح مجموعه تعلیم و تربیت شهرستان است. بر این اساس و در راستای اجرای برنامه‌های مصوب شورای تحقق جهاد تبیین در آموزش و پرورش ماهشهر؛ روز دوشنبه مورخ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ پس از هماهنگی‌های صورت گرفته جناب آقای رضایی؛ مسئول محترم عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ماهشهر در کارگاه دانش‌افزایی دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شاهد ریحانه النبی شهرستان ماهشهر حضور پیدا کرده و در ارتباط با حوادث و جریانات اخیر و ضرورت ایجاد آگاهی در بین دانش‌آموزان نسبت به جنگ شناختی ترکیبی دشمن بر علیه انقلاب اسلامی به ایراد سخن می‌پردازد.

در ادامه این کارگاه دانش‌افزایی، یک کلیپ که محتوی صحنه‌های در ارتباط با برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با مردم عادی است به نمایش در می‌آید و پس از بحث و گفتگوی سالم و صمیمی بین دانش‌آموزان و مربی، کارگاه مذکور خاتمه پیدا می‌کند.

در ادامه پس از مطلع شدن اولیا از محتوای کلیپ پخش شده در کارگاه؛ این اولیای گرامی با مراجعه به آموزشگاه به نحوه برگزاری این کارگاه و محتوای کلیپ پخش شده اعتراض می‌کنند.

در خاتمه نیز مدیر آموزشگاه مربوطه با تشکیل جلسه انجمن اولیا و مربیان و دعوت از اولیای معترض نسبت به ارائه توضیحات لازم و شرح ما وقع در ارتباط کارگاه برگزار شده اقدامات لازم را به عمل آورد و نگرانی این والدین عزیز را نیز برطرف می‌کند.

مطالب مرتبط
۲۵۰ نظر

ورود

  • سیامک اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    خوش به حال حیوانات …. از این بحث های پوچ آزاد و راحتند و فقط از طبیعت لذت می برند

  • یلدا اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    حالا خوبه رد کردن و گفتن دروغه بعضیا دارن اینجور جبهه میگیرن میگن کشور فلانه وضع فلانه
    شما مگه اونجا بودی یا تو این اتفاقات دست داشتی که میگی نه دروغ میگن این اتفاق افتاده؟
    کلا تکذیب شده و همچین چیزی نبوده ذهن خودتونو الکی درگیر نکنید

  • محسن اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    امان از دست ملت غربزده . خواننده بی مغز غربی بازیگر پورن رو توی ترانه مبتذلش میاره هیچکس حرفی نمیزنه ولی فیلم جنایتهای پلیس آمریکا را به عنوان فیلم پورن معرفی میکنند

  • مهدی اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    چرا همه ما فیلم مستهجن می‌بینیم؟ بعدش میگیم بده؟ راه درست رو هیچ کس نمیدونه حتی …

  • Unknown اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    من طرفدار پخش فیلمای مستهجن یا هرچیز دیگه ای نیستم ولی قبول کنید کادر آموزشی ایران از پایه مشکل داره. توی مدارس خارجه درسته شاید از یه سری خط قرمزای مسلمون ها رد میشن ولی حقیقتا پرورش و آموزش بچه هاشون حرف نداره و الویتشونه . حالامنی که یه دختر مسلمون ایرانیم با اینقد سن از اتفاقات و ویژگی های دخترونه که کاملااا عادیه نه خبر دارم نه روم میشه از مادرم چیزی بپرسم البته اگه بپرسمم اونم هیچی نمیدونه. چرا باید اینجوری باشه؟ چرا نباید درمورد بدن خودم اطلاعاتی داشته باشم؟ حالا توی کتاب های درسی خارجی ها تمام جزعیات درمورد بدن هر جنسیتی رو یاد میدن بدون اینکه فیلم بقول شما مستهجنی پخش کنن. نصف چیزایی که دخترا و پسرای نامسلمون میدونن ما نمیدونیم. چرا؟مگه علم و دانایی عیبه؟

    • آرتین اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

      هر چی میخوای بپرس خودم جوابتو میدم، از زمان تشکیل اولین سلول های بدن دختر تا متابولیسم درونی و اتفاقاتی نظیر بلوغ جسمی و جنسی و مهمتر از همه عادت ماهانه، بپرس خودم درخدمتم

    • علیرضا اسفند ۲۸, ۱۴۰۱

      اره برای ما که توایرانیم همه چی مشکل داره

  • Ava اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    یعنی مارو انقد چیزخول فرض کردینه که ادعای خودتونو درباره خودتون باورکنیم؟به روباه میگن شاهدت کیه میگه ماتحتم .الان اینام حکم همینو دارن..جواب یوسف نوری خیلی خنده داره.گفته نه من ندیدم.خب تو کی تو مدرسه دخترانه بودی که بخوای ببینی یوسف جان؟عقل اینا درحد جلبکو آغازیانه.نههههه من ندیدم خخخخ هاهاها

  • شایان اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    واقعاً از تو …تر وجود نداره تو دوست داری خواهرت ۹ سالگی هرکاری بکنه به بقیه ربطی نداره قرار نیست همه هم رنگ تو باشن و به عقاید پوچ تو اهمیت بدن

  • علیرضا اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    سلام جای تاسف است برای فوتبال و سایر ورزش‌ها کلی یورو خرج میکنیم اما برای
    آموزش و پرورش، رشته های تخصصی ساختمانی و خیلی رشته دیگر از نظر داشتن متخصص بسیار فقیر هستیم.
    خب نسل جوان دختر، یا پسر توسط کدام مربی باید اطلاعات جنسی را بداند توسط اینترنت با فیلتر یا معلم های دلسوز و آگاه جهادی نه قشری خداوند عاقبت نسل جوان مارا بخیر کند جوانانی فقیر، مالی و فقیر مهارت‌های زندگی

  • خودم اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    با کمال احترام تو نظرات نوشته شده خیلی ها بدون اینکه از جزئیات مورد اتفاق افتاده خبر داشته باشن نظر میدن یا رد میکنن یا تایید میکنن و سرکوفت و…. انگار خدا عقلشونو ازشون گرفته میدونین اصل ماجرا اینکه ما تو کار رسانه ای خیلی مشکل داریم ولی اینو درک نمی کنیم و به جای کار روی رفع نقاط ضعفمون میخواییم بازی رو به هم بزنیم و…. من فقط اینو میفهمم کار درست از راه درست و عقل انجام میشه نه بدبینی و کج فهمی

  • شهروند اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    و در اخر هم همه چیز ماست مالی میشود

  • اقا اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    جای عقل، ….تو مغزتونه. کل زندگی شماها رو لجن و فساد تشکیل داده

  • بابک فرزام اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    کسی دیگه حرف های دروغ این … روقبول نداره؟

  • مرتضی اسفند ۲۶, ۱۴۰۱

    جانی بوده؟??

  • سید محمد علی تقوی اسفند ۲۷, ۱۴۰۱

    واقعا چطوری ممکنه که فیلم های مستهجن را در مدرسه بگزارند مگه مدرسه مدیر نداره بی سر و پیکر نیست که هر خری هر کاری دوست داشت بکنه احتمالا یا دروغه یا مدیر یا کسایی که تو مد سه بودن هماهنگی کردن تا اینطوری بشه.