تصاویر جدید باورنکردنی از جین هکمن اسطوره گوشه گیر سینما در ۹۳ سالگی

تصاویر جدید باورنکردنی از جین هکمن اسطوره گوشه گیر سینما در ۹۳ سالگی

جین هکمن، بازیگر گوشه گیر آمریکایی که سال ها بود تصویر و خبری از او منتشر نشده بود، به تازگی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا در حال خرید غذا دیده شده است. اسطوره ی ۹۳ ساله ی سینما که ۲ جایزه اسکار در کارنامه ی بازیگری خود دارد، نزدیک به ۲ دهه است که در هیچ فیلمی نقش آفرینی نکرده است.

در تصاویر جدید منتشر شده از هکمن او سالم و رضایتمند در حال خرید از یک رستوران درایو ترو (رستوران هایی که برای خرید غذا از آن ها نیازی به پیاده شدن از ماشین نیست) به نظر می رسد.

ستاره ی فیلم «سوپرمن» از زمان بازی در آخرین فیلمش، کمدی «به موسپورت خوش آمدید» (Welcome To Mooseport) در سال ۲۰۰۴ به ندرت در انظار عمومی حضور پیدا کرده است.

هکمن که بیش از ۱۰۰ فیلم در کارنامه ی بازیگری خود دارد، در ژوئیه ی همان سال گفتگویی نادر با لری کینگ انجام داد که در آن اعلام کرد هیچ پروژه ی جدیدی در دست انجام ندارد و فکر می کند که دوران حرفه ای او به سر رسیده است.

سال ها بعد او در جریان تبلیغ رمان سومش «فرار از اندرسون ویل» (Escape From Andersonville) در سال ۲۰۰۸ بازنشستگی خود از سینما را تأیید کرد.

در سال ۲۰۱۱ وقتی در مصاحبه ای از او سؤال شد آیا برای بازی در یک فیلم دیگر از بازنشستگی خارج خواهد شد، در پاسخ گفت: «اگر می توانستم این کار را در خانه ام انجام دهم، شاید. بدون اینکه چیزی بهم بخورد و تنها با حضور یک یا دو نفر.»

برخی ابتدا تصور می کردند تصمیم هکمن برای بازنشستگی با زندگی مشترکش مرتبط بود. او که یک بار اذعان کرده بود برای ایجاد تعادل میان زندگی حرفه ای و خانوادگی اش با مشکل رو به رو است، در دهه ی ۱۹۸۰ به زنی که در باشگاه ورزشی او کار می کرد و ۳۱ سال از او کوچک تر بود دل باخت و آن ها در سال ۱۹۹۱ با یکدیگر ازدواج کردند.

و گرچه در ابتدا اینگونه به نظر می رسید که شاید هکمن برای داشتن یک زندگی آرام خانوادگی تصمیم به ترک دنیای سینما گرفته، او بعدها فاش کرد که این تصمیم در حقیقت به خاطر برخی مشکلات پزشکی بود که با آن ها رو به رو شده بود.

در حقیقت معلوم شد این بازیگر برنده ی اسکار به دلیل اضطراب شدیدی که تحت آن قرار داشت بازیگری را کنار گذاشته بود، اضطرابی آنچنان شدید که او را دچار مشکلات قلبی کرده بود.

با این حال، او هنوز به طور کامل از صنعت سینما فاصله نگرفته است، چرا که در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در ۲ فیلم مستند به عنوان راوی حضور داشت.

هکمن فعالیت بازیگری خود را نزدیک به ۷۰ سال قبل با پیوستن به تئاتر پاسادنای ایالت کالیفرنیا در سال ۱۹۵۶ آغاز کرد و در همانجا بود که با داستین هافمن، بازیگر مشهور آشنا و دوست شد.

او در نهایت در سال ۱۹۶۳ به نیویورک نقل مکان و شروع به بازی در نمایش های تئاتر برادوی و نقش های تلویزیونی کوچک تر کرد.

او در دهه ی ۱۹۷۰ به شهرت رسید، زمانی که برای بازی اش در فیلم «هیچگاه برای پدرم آواز نخواندم» (I Never Sang For My Father) نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

یک سال بعد او رسماً به یکی از نقش اول های مرد هالیوود بدل شد و اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی اش در فیلم «ارتباط فرانسوی» (The French Connection) دریافت کرد.

او به فعالیت بازیگری خود ادامه داد، از جمله نقش آفرینی در فیلم «مکالمه» (The Conversation) فرانسیس فورد کاپولا در سال ۱۹۷۴ و بازی در نقش شرور مشهور، لکس لوتر در فیلم «سوپرمن» در سال ۱۹۷۸.

در دهه ی ۱۹۸۰ او در چندین فیلم دیگر نقش آفرینی کرد. اما دهه ی ۱۹۹۰ بود که دومین اسکار کارنامه بازیگری هکمن را نصیبش کرد. او در سال ۱۹۹۲ برای نقش آفرینی اش در فیلم «نابخشوده» (Unforgiven) برنده ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

او تا پایان آن دهه در چندین فیلم دیگر بازی کرد و تا اوایل دهه ی ۲۰۰۰ نیز در صنعت سینما فعال بود و حتی در سال ۲۰۰۱ برای بازی اش در فیلم «خانواده اشرافی تننبام» (The Royal Tenenbaums) برنده ی جایزه گلدن گلوب شد.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود