ماجرای برادر ناتنی رئیس جمهور چیست؟ با سید ابراهیم رئیسیون آشنا شوید

ماجرای برادر ناتنی رئیس جمهور چیست؟ با سید ابراهیم رئیسیون آشنا شوید

در حالی که دیروز برخی رسانه ها مدعی معرفی فردی به نام سید ابراهیم رئیسیون به عنوان برادر ناتنی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی برای تصدی پست شهرداری مشهد شده بودند، ایرنا، خبرگزاری دولت ادعای نسبت داشتن این فرد با رئیس جمهور را رد کرد. این خبر به دنبال صحبت های برخی اعضای شورای شهر مشهد منتشر شده بود.

سید ابراهیم رئیسیون کیست

چند روز قبل بود که شورای شهر مشهد فهرستی از گزینه های نهایی خود برای انتخاب به عنوان شهردار مشهد ارائه کرد که یکی از آن ها سید ابراهیم رئیسیون ، از معاونان سابق شهرداری مشهد بود.

پس از انتشار این خبر، وبسایت خبری دیده بان ایران گفتگوهایی با دو تن از اعضای شورای شهر مشهد، سید حسن منصوریان و مهدی ناصحی درباره ی شائبه ی نسبت داشتن سید ابراهیم رئیسیون با رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی منتشر کرد.

سید حسن منصوریان، عضو شورای شهر مشهد در این رابطه گفته بود: «آنچه من شنیده‌ام این است که برادر ناتنی یکدیگر هستند. البته از پدر و مادر جدا هستند. دو طرف، دو ازدواج ناموفق داشتند که در ازدواج جدید آقای رئیسی متولد می‌شوند. به بیانی دیگر فرض بفرمایید یک زن و مردی باهم ازدواج می‌کنند و یک فرزندی دارند. در مقابل یک خانواده دیگر هم وجود دارد که آن‌ها هم فرزندی دارند. بعد هر دو خانواده از یکدیگر جدا می‌شوند و یک جایی با هم ازدواج می‌کنند و بچه‌دار می‌شوند. در این حالت بچه‌های همدیگر برادر ناتنی هم می‌شوند.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در مطرح شدن رئیسیون به عنوان گزینه ی شهرداری نقش داشته، گفته بود: «انتخاب شهردار به دست رأی اعضای شوراست و سفارشی نیست.»

سید ابراهیم رئیسیون کیست

همچنین مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای شهر مشهد درخصوص نسبت رئیس جمهور با سید ابراهیم رئیسیون گفته بود: «من هم چنین چیزی را شنیده‌ام اما دوستان توجهی به این نسبت نداشته‌اند بلکه به دلیل سوابق اداری مرتبط با شهرداری به لیست اضافه شده‌اند. تا این لحظه هم هیچ سفارشی از سمت دولت برای انتخاب شهردار نبوده است.»

وی تأکید کرده بود: «قبل از طرح این شائبه‌ها نام آقای رئیسیون به عنوان یک گزینه شهرداری مطرح شده بود اما معلوم هم نیست که انتخاب بشوند یا خیر.»

ساعاتی پس از انتشار این گفتگو، ایرنا، خبرگزاری دولت در خبری ادعای مطرح شده درباره ی نسبت داشتن سید ابراهیم رئیسیون با رئیس جمهور را تکذیب کرد.

این خبرگزاری نوشت:

خبر معرفی فردی به‌ عنوان برادر رئیس‌جمهور برای تصدی پست شهرداری مشهد تکذیب شد.

برخی رسانه‌ها به نقل از عضو شورای شهر مشهد خبر داده‌اند که آقای «سید ابراهیم رئیسیون» برادر رئیس‌جمهور و از گزینه‌های تصدی پست شهرداری مشهد است.

انتساب فرد مزبور به رئیس‌جمهور و نسبت برادری صحت ندارد و ناشی از اطلاعات غلط گوینده است.

سید ابراهیم رئیسیون کیست؟

سید ابراهیم رئیسیون کیست

سید ابراهیم رئیسیون از مدیران ارشد شهرداری مشهد در دوره های دوم و سوم و چهارم شورای شهر مشهد است که با عناوین قائم مقام و معاون شهردار، سال ها در حوزه های مالی، اداری و اقتصادی شهرداری مسئولیت داشته است.

او در وزارت بهداشت دولت روحانی نیز به عنوان مشاور وزیر و ریاست حوزه ی اقتصادی این وزارتخانه و همچنین عضو هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران فعالیت داشت و مدتی نیز ریاست این هیأت امنا را عهده دار بود.

وی سابقه ی فعالیت در دانشگاه آزاد مشهد به عنوان مشاور اقتصادی این دانشگاه را نیز دارد.

رئیسیون اکنون در ابرپروژه شهر لجستیک چابهار در حال فعالیت است.

یک نظر

ورود