متهم پرونده قتل کیان پیرفلک به اعدام محکوم شد؛ عباس کورکوری کیست؟ + ویدئو

متهم پرونده قتل کیان پیرفلک به اعدام محکوم شد؛ عباس کورکوری کیست؟ + ویدئو

عباس کورکوری معروف به مجاهد کورکور ، متهم اصلی پرونده ی قتل کیان پیرفلک به اعدام محکوم شده است. پس از حادثه ی تیراندازی در شهر ایذه در روز ۲۵ آبان ۱۴۰۱ که به کشته و مجروح شدن چند تن از جمله مرگ دلخراش کیان پیرفلک ، پسربچه ۹ ساله ی ایذه ای انجامید، تعدادی از متهمان این پرونده از جمله عباس کورکوری در روز ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در روستایی در اطراف ایذه دستگیر شدند. با این حال، خانواده پیرفلک و وکیل آن ها تاکنون چندین مرتبه اعلام کرده اند که به باور آن ها عباس کورکوری قاتل کیان نبوده است. آن ها مدعی هستند که این اقدام توسط ضابطین قضایی صورت گرفته است.

عباس کورکوری کیست و چه اتهامی دارد؟

عباس کورکوری مجاهد کورکور کیست

از هویت عباس کورکوری اطلاعی در دست نیست.

عباس کورکوری معروف به مجاهد کورکور متهم است به محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ارعاب و افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جنایت به وسیله تیراندازی با سلاح جنگی، اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منتج به جان باختن هفت نفر از جمله کیان پیرفلک، ایراد خسارت عمده به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل گروه باغی و عضویت در آن از طریق قیام مسلحانه علیه نظام.

خبرگزاری فارس اوایل دی ماه ۱۴۰۱ ویدئویی از اعترافات عباس کورکوری و لحظه ی دستگیری وی منتشر کرده بود.

خبرگزاری میزان، رسانه رسمی قوه قضاییه درباره ی صدور حکم اعدام عباس کورکوری نوشته است:

شامگاه ۲۵ آبان بود که در یک حمله تروریستی در شهرستان ایذه هفت نفر از جمله یک نوجوان ۱۰ ساله به نام کیان پیر فلک به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.

پس از این حادثه و انجام اقدامات اطلاعاتی و امنیتی، سرانجام در ٢٩ آذر ١۴٠١ در اقدام عملیاتی مشترک وزارت اطلاعات، سپاه و فراجا چهار نفر از عوامل دخیل در حادثه از جمله دو نفر از عناصر اصلی مسلح این اغتشاشات مورد ضربه قرار گرفتند که در این درگیری مسلحانه دو نفر از متهمان دستگیر و دو نفر نیز کشته شدند.

در پی دستگیری متهمان، روند رسیدگی قضایی به این پرونده آغاز و برای متهم اصلی این حادثه پرونده تشکیل شد.

پس از صدور کیفرخواست، جلسه رسیدگی به اتهامات عباس کورکوری فرزند ابوالقاسم معروف به مجاهد در دادگاه انقلاب اهواز با حضور متهم و وکیل وی برگزار شد.

در جلسه دادگاه، دادستان عمومی و انقلاب ایذه به قرائت کیفرخواست پرداخت.

وی با بیان زوایای مختلف جنایت‌های ارتکابی متهم و همدستان وی در شهرستان ایذه، با تشریح ابعاد مختلف کیفرخواست خواستار اشد مجازات قانونی برای متهم شد.

براساس کیفرخواست صادره، عباس کورکوری متهم است به محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ارعاب و افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جنایت به وسیله تیراندازی با سلاح جنگی، اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منتج به جان باختن هفت نفر از جمله کیان پیرفلک، ایراد خسارت عمده به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل گروه باغی و عضویت در آن از طریق قیام مسلحانه علیه نظام.

پس از قرائت کیفرخواست و تفهیم اتهامات از سوی رئیس دادگاه، متهم در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

متهم در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه «اتهامات را قبول دارم» اظهار کرد: علت اصلی ارتکاب من به این جنایات تحت تاثیر قرار گرفتن از فضای مجازی بوده که در آن شرایط با توجه به تبلیغات وسیع مجازی، به قصد انجام اقدامات خرابکارانه اسلحه تهیه کردم.

وی با اشاره به اقدامات مسلحانه خود گفت: در ۲۴ و ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ وارد اغتشاشات شدم و اقدام به تیراندازی به همراه همدستان خود کردم.

براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه، با توجه به مستندات و شواهد موجود در پرونده از جمله تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته که نشان می‌دهد متهم اسلحه خود را به سمت مردم هدف گرفته بود، نظریه کارشناسی جنائی اسلحه که دلالت بر شلیک گلوله از اسلحه مکشوفه از متهم به پیکر مرحوم کیان پیرفلک دارد و کشف مقادیر زیادی اسلحه، فشنگ، بطری کوکتل مولوتف از محل دستگیری متهم و گزارش فرماندار ایذه مبنی بر ایراد خسارت توسط متهم و سایر متهمین و همدستان وی به اماکن عمومی و ادارات، عباس کورکوری به اعدام محکوم شد.

این حکم غیر قطعی بوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۱۲ نظر

ورود

  • حامد فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    قاتل کس دیگه ایه این بنده خدارو میخوان قربونی کنن

  • مهدی فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    واقعا وقتی مادر مقتول از این بنده خدا شکایتی نداره و داره حمایتش میکنه دارن یک قربانی دیگه میگیرن از این مردم. ملت به دلیل عدم شفافیفت و انتقادات فراوان وارده، هیچ اعتمادی به سلامت سیستم قضایی ندارند.

    • فیلمش هست فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

      فیلمش هست. مادرش هم از اون …هاست

    • میثم فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

      وقتی مطمعنه قاتل داره اعدام میشه پس با خیال راحت بهجمهوری اسلامی فحشمیده اولین ادمی که هم خدا گیرش اومد هم خرما من جای مسولا بودم ازادش میکردم تا جد در ابادشون بسوزه صد رحمت به هند جگر خوار این به بچه خودشم رحم نکرد

    • ساسان فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

      مادر مقتول حتی اگر رضایت هم بده هنوز هفت خانواده دیگه هم هستن که باید رضایت بدن، حتی اگر بقیه هم رضایت بدن هنوز جنبه عمومی جرم هم هست، اگر همه رضایت بدن از جنبه عمومی به دلیل نا امن کردن جامعه و ایجاد ترس در جامعه قاضی میتونه حکم محاربه و اعدام صادر کنه.
      اما دوستانی که میگن این فرد مقصر نیست، بر چه اساسی میگین؟ این فرد حتی زمان دستگیری هم با پلیس تبادل آتش داشته، اگر مقصر نبود این همه مهمات برای چی باید داشته باشه و چرا خودش رو به پلیس تسلیم نکرده، کسی بدون دلیل و برای تفریح و شکار کلاشنیکف و این همه مهمات در خانه نگه نمیداره (بی دلیل لقب مجاهد نگرفته!) ، قطعا در اون شب هم به سمت پلیس شلیک کرده، احتمالا قصد کشتن اون کودک بی گناه رو نداشته اما در هر صورت بدلیل تیراندازی در شهر و یک مکان شلوغ مقصر هست. نکته دیگه اینه که خیلی از افراد (از جمله مادر کیان پیر فلک) فرق تفنگ جنگی و پینت بال رو نمیتونن تشخیص بدن و به همین دلیل فکر کردن تیرهای شلیک شده توسط پلیس در اون شب جنگی بوده، تاریکی شب و شلوغی هم مزید بر علت در تشخیص اشتباه عامل تیراندازی بوده.

  • دژپسند فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    وقتی عده ای خواستند با خشونت به خواسته خودشون برسن باید هم همین وضعیت ایجاد میشد
    با خشونت فقط مجوز برای خشونت متقابل داده میشه
    کسی حرف منطقی داره باید حرف بزنه
    جنبه آزادی در فضای مجازی را نداشتیم باید قبول کنیم

    • بماند... فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

      بله .. بله … آزادی در فضای مجازی !! مگه قبل‌از اعتراضات مردمی، یوتیوب و توییتر و چندتا سایت دیگه‌ توو همین دسته‌بندی در دسترس‌ ما بودن‌که قبل‌از اعتراضات‌رو ایده‌آل می‌بینی؟؟ علاوه‌بر این: ۱) اگر خشونت، خشونت بعدش‌رو توجیه می‌کنه، پس نباید از خشونتی‌که بیاد سرتون، ناراحت یا ناراضی باشی‌. ۲) حرف منطقی در مقابل کسی هست‌که، منطق بفهمه نه کسی‌که توو آسمون هفتم دنبال راز هستی و خوشبختی می‌‌گرده. ۳) شما تصمیم نِمی‌گیری‌که کسی جنبه داره یا نداره و اگر هم نداره، باز شما تصمیم نمی‌گیری‌که بتونه به اینترنت وصل بشه یا نه.

      • ساسان فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

        شروع خشونت از ابتدای انقلاب و بدست مجاهدین خلق، کومله و غیره بود، بر اساس منطق شما پس جمهوری اسلامی از همون ابتدا متقابلا حق داشته خشونت به خرج بده. فقط لطفا توجیهات صد من یک غاز نکنید که انقلابیون سال ۵۷ هم خشونت به کار بردن، همه روحانیون و رهبران انقلاب ۵۷ در اون زمان خشونت رو محکوم کردن، حتی آتش زدن محله فواحش و تنفروشان در “شهر نو” رو هم روحانیون تحمل نکردن و محکوم کردن، حتی امام خمینی هم تا زمان وقوع انقلاب اجازه استفاده از خشونت به هیچ کس نداد، مقایسه کنید با رهبران اغتشاشات یا به قول شماها اعتراضاتِ الان که همگی از کشتن و آتش زدن صحبت میکنن، گرچه تبلیغات و پروپاگاندای بنیاد پهلوی واقعیت رو بر اساس اسناد ساختگی وارونه نشون داد و عده ای ساده هم متأسفانه باور کردن.

        در مورد آزادی در فضای مجازی متأسفانه رهاترین فضای مجازی متعلق به ایران هست، باور ندارید به زبان فرانسوی در اینستاگرام آموزش ساخت کوکتل مولوتوف و بمب دستی بدید و معترضین فرانسوی رو تشویق به کشتن پلیس کنید ببینید چی میشه، به یک روز نکشیده یا اینستاگرام مجبوره تمام محتوای خشونت آمیز در اینستاگرام رو پاک کنه یا اینستاگرام کلا فیلتر خواهد شد، قطعا خود شما رو هم اگر پیدا کنن در هر جایی باشید برچسب تروریسم خواهید خورد و دستگیر خواهید شد، شماها متأسفانه آزادی رو وارونه معنا کردید، آزادی به معنی آموزش ساخت بمب و تشویق به کشتن دیگران نیست، همین یکی رو لطفا درک کنید بعد از منطق صحبت کنید.

  • Davoid فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

    از یه سایت درپیتی وابسته به سپاه چیزی غیر از اینم انتظار نمیره خودتون …هستید مردمو هم …فرض نکنید اینم حکایتش مثل همون هواپیماست …خودتونید وجدوآبادتون

  • بزار فروردین ۲۴, ۱۴۰۲

    بیچاره قاتل کیان کسدیگه ایست این روداری قربانی میکنن جالبه

  • حامد اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۲

    فقط اعدام ینی چی بنده خدا شماچیزی زدی یا از همین دارو دسته ای اگه از خانواده خودت بود وبه قتل می‌رسیدند همینو میگفتی اگه جیگر داشتن میرفتن پادگان اعتراض می‌کردند نه مردم بیگناه اعدام تا درس عبرت بشه