کناره گیری اعتراضی بازیگر مشهور از بازیگری؛ پیام دهکردی نانوا شد! + ویدئو

کناره گیری اعتراضی بازیگر مشهور از بازیگری؛ پیام دهکردی نانوا شد! + ویدئو

پیام دهکردی بازیگر مشهور سینما، تئاتر و تلویزیون که اوایل مهر ماه سال گذشته به دنبال حوادث تلخ رخ داده در کشور، در ویدئویی در اینستاگرامش اعلام کرده بود دیگر فعالیت هنری نخواهد داشت، حالا به شغل نانوایی روی آورده است. ویدئوی جدیدی از وی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که او را در حال پخت نان در نانوایی نشان می دهد.

دهکردی که از چند سال قبل به دلیل آلودگی و شلوغی تهران به لاهیجان مهاجرت کرده بود، حالا در روستای کوره بر از توابع شهرستان لاهیجان در استان گیلان، نانوایی ای به نام خودش تأسیس کرده که در آن به همراه همسرش عارفه لک، به کار نانوایی مشغول شده است.

در ویدئوی منتشر شده از پیام دهکردی در شبکه های اجتماعی او در پاسخ به این سؤال که چرا به سراغ این کار آمده، می گوید: «پنج شش ماه است فعلاً در حوزه سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت نمی‌کنم. تصمیم گرفتم در این مدت برای گذران زندگی سراغ کاری بروم که دوستش دارم و نان سالم تحویل مردم بدهم.»

عارفه لک، همسر پیام دهکردی که او نیز هنرمند است، ویدئویی از خود و همسرش با لباس نانوایی در اینستاگرام منتشر کرده و نوشته: «نان، شغل جدید ماست…»

پیام دهکردی نانوا

بیوگرافی پیام دهکردی

پیام دهکردی متولد سال ۱۳۵۶ در شهرکرد و دارای لیسانس رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اراک و فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه تهران است.

بازیگری را از دوران دبستان با نمایش های دانش آموزی آغاز کرد و پس از قبولی در رشته ادبیات نمایشی در دانشگاه آزاد علاقه ی خود را پی گرفت. او مدتی نیز در کلاس های بازیگری حمید سمندریان شرکت کرد.

از سال ۷۸ فعالیت در تئاتر را به طور جدی آغاز کرد تا اینکه در سال ۸۲ با سریال «باغ بلور» به کارگردانی رامبد جوان برای نخستین بار جلوی دوربین رفت. او یک سال بعد نیز با فیلم «یک تکه نان» ساخته ی کمال تبریزی وارد سینما شد.

پیام دهکردی نانوا

شهرت او از سال ۸۶ با حضور در دو سریال پربیننده ی «مدار صفر درجه» ساخته ی حسن فتحی و «شهریار» ساخته ی کمال تبریزی آغاز شد.

از دیگر آثار مشهور پیام دهکردی می توان به سریال های تلویزیونی گاو صندوق، هوش سیاه ۲، گذر از رنج ها و گاندو و فیلم های سینمایی یک بوس کوچولو، همیشه پای یک زن در میان است، راه آبی ابریشم و جیب بر خیابان جنوبی اشاره کرد.

او شبکه نمایش خانگی را هم با سریال های خاتون و سرگیجه تجربه کرده است.

وی فعالیت پررنگی در تئاتر داشته و سابقه ی کارگردانی نمایش را هم دارد.

پیام دهکردی نانوا

او به تدریس فن بیان و بازیگری هم مشغول بود و یک آموزشگاه بازیگری نیز به نام «مؤسسه امید پیام دهکردی» در لاهیجان تأسیس کرده بود.

پیام دهکردی در مصاحبه ای اعلام کرد در سال ۸۵ متوجه شد به بیماری سختی که نوعی اختلال در مغز استخوان بود و اشتراکات زیادی با سرطان مغز استخوان داشت مبتلا شده و فرصت کمی برای زنده ماندن دارد. با این حال در نهایت موفق به شکست دادن بیماری خود شد.

پیام دهکردی تاکنون دو بار ازدواج کرده است. او از ازدواج اول خود که به جدایی انجامید، دختری به نام نورا دارد. همسر دوم وی عارفه لک متولد سال ۱۳۶۵، بازیگر ، شاعر ، نویسنده و مدرس صدا و گفتار است.

پیام دهکردی نانوا

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • ناشناس فروردین ۲۲, ۱۴۰۲

    ای درود بر شرافتت که نون تو خون نزدی.

    • اوسکول 🤢🤢🤢🤮🤮 مرداد ۲۰, ۱۴۰۲

      آخه این کجا گفته بخاطره حوادث سال گذشته از بازیگری خداحافظی میکنه که هرکه که هر کاری میکنه میخواین سیاسی کنین طرف رو

  • مهدی فروردین ۲۲, ۱۴۰۲

    بالاخره یه کار مفید انجام دادن