ادعای عجیب درباره ChatGPT در جلسه ابراهیم رئیسی + ویدئو

ادعای عجیب درباره ChatGPT در جلسه ابراهیم رئیسی + ویدئو

پس از ماجرای جنجالی موسوم به پایتون گیت که در دیدار رئیس جمهور ابراهیم رئیسی با گروهی از دانشمندان ایرانی رخ داد، این بار ویدئویی از جلسه ی وی با گروهی از فعالان حوزه ی اقتصاد دیجیتال کشور منتشر شده که در آن یکی از حاضرین ادعاهای عجیبی را درباره ی ربات پاسخگوی ChatGPT مطرح می کند.

ChatGPT ابراهیم رئیسی

ChatGPT ابراهیم رئیسی

ابراهیم رئیسی در ادامه ی سلسله نشست های رمضانی خود با اقشار مختلف جامعه، روز گذشته با جمعی از فعالان حوزه ی کسب و کار دیجیتال دیدار و گفتگو کرد.

ویدئوی منتشر شده از این دیدار نشان می دهد یکی از شرکت کنندگان جلسه، حمیدرضا قدمنان، مدیرعامل شرکت آرمان رایان شریف با اشاره به پیشرفت فناوری هوش مصنوعی می گوید که با ربات پاسخگوی ChatGPT درباره ی شب قدر مکاتبه کرده است. او همچنین این ربات پاسخگو را نوعی «غلام» توصیف می کند.

هفته ی گذشته نیز ویدئویی از دیدار ابراهیم رئیسی با گروهی از دانشمندان ایرانی در جلسه ای تحت عنوان «نشست با جمعی از دانشمندان یک درصد برتر جهان» منتشر شده بود که بسیار حاشیه ساز شد.

ChatGPT ابراهیم رئیسی

ویدئوی منتشر شده نشان می داد در این جلسه یکی از حضار به نام داود دومیری گنجی ادعا کرده بود پایتون یک شبکه جهانی است که با آن می توان پیش‌ بینی‌ های متعددی، از احتمال بروز سرطان در بدن تا ۴ سال آینده تا تورم و مسائل نظامی و امور بین‌ المللی انجام داد. این اظهارات در حالی بود که پایتون نه یک شبکه جهانی، بلکه صرفاً یک زبان برنامه نویسی است و هیچ یک از قابلیت های ادعا شده را ندارد.

این ویدئو جنجال برانگیز شد و بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی و رسانه ها داشت. این اتفاق حتی صدای برخی چهره های سیاسی کشور را هم درآورد و انتقاد آن ها را در پی داشت.

ChatGPT ابراهیم رئیسی

بررسی ها درباره ی فرد مطرح کننده ی این ادعا، داود دومیری گنجی نشان می دهد وی سابقه ی ریاست دانشگاه فناوری‌های نوین آمل و مدیریت بنیاد ملی نخبگان آمل را در کارنامه خود دارد. گنجی در مصاحبه‌ ای از ارجاع ۴۹ هزار مورد به تحقیقاتش سخن گفته بود.

او در حال حاضر استاد تمام دانشگاه نوشیروانی بابل در رشته مهندسی مکانیک و معاون پژوهشی این دانشگاه است. گنجی در دولت هاشمی رفسنجانی به عنوان دانشجوی نمونه، در دولت خاتمی به عنوان استاد نمونه و در دولت احمدی‌نژاد به عنوان پژوهشگر نمونه لوح تقدیر دریافت کرده بود.

او همچنین از سال ۹۷ در رسانه‌های اصولگرایی همچون فارس و مهر مورد توجه بوده است. فارس در خبری مدعی شده داود دومیری گنجی طی ۱۲ سال متوالی به عنوان یکی از دانشمندان یک درصد برتر جهان انتخاب شده است.

ChatGPT ابراهیم رئیسی

پس از ماجرای پایتون گیت وقتی وبسایت خبرآنلاین برای مصاحبه با گنجی درباره ی اظهارات خبرسازش به سراغ او رفت، وی از حرف‌ هایش دفاع کرد و وعده ی انتشار بیانیه‌ای را داد که به این حواشی پاسخ می‌دهد.

خبرآنلاین در اینباره نوشته:

داود دومیری گنجی‌، علاقه‌ای به مصاحبه ندارد. حتی وقتی با او تماس می‌گیریم سعی دارد بگوید اشتباه گرفته‌ایم. مدام تاکید می‌کند در این باره قصد دارد با جمع آوری داده ها بیانیه‌ای بدهد.

او در یک هفته گذشته یکی از سوژه‌های خبرساز شبکه‌های اجتماعی بوده. گفته‌هایش بارها به عنوان پایتونیسم مورد نکوهش قرار گرفته است. رسانه‌های معتبر تیترهای تندی علیه او زده‌اند و می‌گوید ترجیحش بر ارائه مستندات‌، در زمانی است که به زودی خواهد رسید است.

او در برابر اصرار ما البته می‌گوید: «‌معلوم است آنچه گفتم این نرم افزار ساده ای که در دبیرستان ها آموزش می دهند نیست. یک ورژن حرفه‌ای از پایتون است. شما در هوش مصنوعی همین چت جی پی تی سرچ بدهید آی‌پایتون ببینید چه دیتاهایی درباره این شبکه جهانی بدست می‌آورید. ببینید در نیچر چه مقاله ای چاپ کرده است. ببینید این شبکه جهانی چه پیش‌بینی‌هایی داشته است.»

او تمایل به انتشار بیانیه دارد و پس از این واکنش کوتاه که حاصل اصرار ما است ، برای ارائه مستندات این استاد مکانیک البته باید منتظر بمانیم.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود