بیت باکس در برنامه مذهبی صدا و سیما و به وجد آمدن داور سوری این برنامه + ویدیو

بیت باکس در برنامه مذهبی صدا و سیما و به وجد آمدن داور سوری این برنامه + ویدیو

در برنامه استعدادیابی مذهبی محفل که به مناسبت ماه رمضان از شبکه ۳ سیما پخش می شود، اجرای بیت باکس یکی از اعضای گروه تواشیح دارلقرآن، حضار و داوران این برنامه تلویزیونی را به وجد آورد. رضوان درویش، داور اهل سوریه حاضر در این برنامه تلویزیونی، چنان هیجان زده شد که شروع به خواند با ریتم بیت باکس شرکت کننده کرد و در نهایت سعی کرد خودش هم بیت باکس کند. 

برنامه «محفل» در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان با حضور ۵ میزبان بین المللی، ۳۰۰ تماشاگر و ۱۵۰ میهمان از سراسر جهان از شبکه سه پخش می شود. «رضوان درویش» از سوریه، «حسنین الحلو» از عراق، «حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان»، «احمد ابوالقاسمی» و «حامد شاکرنژاد» و اجرای آن به عهده رسالت بوذری می‌باشد.

بیوگرافی رضوان درویش داور برنامه «محفل»

بیت باکس در برنامه مذهبی «محفل» در تلویزیون ایران
رضوان درویش از مسلمانان اهل سنت هستند و ارادت خاصی هم نسبت به ائمه دارند. درویش فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته اقتصاد است. او از کودکی به ابتهال و قرائت قران علاقه بسیار داشته است و از ۵ سالگی به جلسات تلاوت قران رفته است. او پسرعمه اش که موذن مسجد بوده است را مشوق اصلی اش در این راه میداند که از کودکی به تشویق او موذن مسجد بوده است.

او علاوه بر قرائت قران در عرصه تواشیح نیز فعالیت داشته است که به گفته خودش در این راه هیچ معلمی نداشته است و همه این ها حاصل سعی و تلاش خودش بوده است.

بیت باکس در برنامه مذهبی «محفل» در تلویزیون ایران

درویش به همراه یکی از نوه هایش به نام «آلما» که در شهر استانبول ترکیه زندگی می کند، آهنگ هایی که می خواند را اجرا می کند و همین موضوع یکی از نکاتی ست که توجه بسیاری را سمت او جلب کرده است. یکی از آرزوهای او برای نوه هایش، این است که آن ها قاری قرآن شوند.

رضوان درویش یکی از قاریان بین المللی است که در این سال ها نام او در بین قاریان مطرح جهان اسلام می درخشد و همواره یکی از کسانی است که در این سال ها، مقام های قرآنی بسیاری را کسب کرده است. همچنین ایشان به عنوان داور در بعضی مسابقات قرآن ایران هم حضور داشته اند.

بیت باکس در برنامه مذهبی «محفل» در تلویزیون ایران

استاد رضوان درویش داور سوری مسابقات قرآنی «ان للمتقین مفازا» شبکه الکوثر نیز بود. ایشان در برنامه تلویزیونی «محفل» شبکه سه نیز به عنوان داور یا میزبان حضور دارند. رضوان درویش به زبان فارسی تسلط ندارند اما در این برنامه به خوبی با بقیه داوران و میهمانان ارتباط برقرار می کنند و همین مورد باعث محبوبیت او شده است.

بیت باکس چیست؟

بیت باکس در برنامه مذهبی محفل؛ بیت باکس چیست
بیت باکس در واقع هنر اجرای درامز و ساز توسط دهان است و عمدتا هنر تقلید ساز‌های کوبه‌ای است که امروزه به شدت با فرهنگ هیپ‌هاپ در ارتباط است. البته نباید فراموش کنید که بیت باکس ممکن است شامل تقلید صدای ساز هم باشد. یعنی با توجه به تبهر بیت باکسر یا کسی که بیت باکس را انجام می دهد قابلیت اجرای صدای ساز‌های دیگر هم وجود دارد. یک از عناصر موسیقی هیپ‌هاپ بیت باکسینگ است و این را هم اضافه کنیم که این هنر زیبا فقط به هیپ‌هاپ خلاصه نمی شود و امروزه در خیلی از سبک‌ها مورد استفاده و استقبال شنوندگان قرار گرفته است.

بیت باکس در برنامه مذهبی «محفل» در تلویزیون ایران

بیت باکس فرمی از هنر انسانی است که از بدن فیزیکی شما به عنوان یک آلت موسیقی بسیار انعطاف‌پذیر استفاده می‌کند. چنین چیزی ممکن است در ابتدا بسیار دشوار و عجیب جلوه کند، اما بیت باکس در غایی‌ترین حالت تفاوتی آنقدرها زیاد با گفتگوی عادی انسانی ندارد. فقط باید نوعی احساس ریتم را به اصوات خود بیاورید و روی هجای برخی حروف و حروف صدادار تاکید کنید تا بالاخره قادر به صحبت به زبان بیت باکس باشید. برای تبدیل شدن به یک بیت باکسر حرفه‌ای، ابتدا باید اصوات و ریتم‌های بنیادین را بیاموزید و سپس به سراغ تکنیک‌های پیشرفته و الگوهای پیچیده بروید تا در کار خود بهتر و بهتر شوید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود