ماجرای قفل زدن به قبر زنان در پاکستان از ترس تجاوز به اجساد چیست؟

ماجرای قفل زدن به قبر زنان در پاکستان از ترس تجاوز به اجساد چیست؟

در روزهای گذشته رسانه ی پاکستانی دیلی تایمز با انتشار تصویری از یک قبر قفل زده خبری جنجالی درباره ی رواج نکروفیلیا یا تمایل جنسی به اجساد در پاکستان منتشر کرده بود. اما حالا معلوم شده این تصویر مربوط به حیدرآباد ِ هند بوده است.

قفل قبر زنان در پاکستان

کاربری در توییتر نوشته: «این قبر در حیدرآباد ِ هند است، نه پاکستان. قفلش کرده اند تا کس دیگری را در آن دفن نکنند.» علاوه بر این، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده ی دیگر از این قبر، در هند بودن آن را ثابت کرده است. با این حال، لازم به ذکر است تصویر این قبر ابتدا توسط کاربران پاکستانی منتشر شده بود.

کاربر دیگری در توییتر نوشته: «واقعیت امر در بیرون قبر است! این قبر قفل شده در حیدرآباد ِ هند است، نه در پاکستان. مردم محلی می گویند خانواده ی یک زن ۶۰ ساله به قبرش قفل زده اند تا از آن محافظت کنند.»

رسانه ی پاکستانی دیلی تایمز پیش تر مدعی شده بود والدین پاکستانی به قبر دختران خود قفل می زنند تا آن ها را از متجاوزین در امان نگه دارند.

گزارش ها از افزایش موارد برقراری رابطه جنسی با اجساد در کشور پاکستان حکایت دارد.

دیلی تایمز در مطلب خود نوشته بود: «هر دو ساعت یک بار مورد تجاوز قرار گرفتن یک زن در کشوری که به ارزش های خانواده محور خود بسیار افتخار می کند، در آگاهی جمعی ما به مرحله ی تکرار رسیده است. اما تصویر تأسف آور قبرهای قفل زده ی زنان برای اینکه تمام جامعه ی پاکستان از شرم سر به پایین اندازد کافی است.»

هفته ی گذشته کاربری در توییتر نوشته بود: «پاکستان آنچنان جامعه ی شهوتی و درمانده به لحاظ جنسی ای ساخته که حالا مردم به قبرهای دختران خود قفل می زنند تا جلوی تجاوز به جسد آن ها را بگیرند.»

گفته می شود در پاکستان در موارد متعددی جسد زنان نبش قبر شده و مورد بی حرمتی قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۱ در پاکستان نگهبان یک قبرستان بعد از دستگیری به تجاوز به جسد ۴۸ زن اعتراف کرده بود.

طبق اعلام کمیسیون ملی حقوق بشر پاکستان، بیش از ۴۰ درصد زنان پاکستانی دست کم یک بار در زندگی خود نوعی از خشونت را تجربه کرده اند.

منبع: ndtv
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • فولیکول اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۲

    دلیل این مهم ، بهم خوردن نسبت جنسیتیه
    یعنی بخاطر مرد سالاری و پسر پرستی ، خانواده ها بچه پسر رو ترجیح میدن و تعادل رو بهم میزنن از طریق های مختلف مثل سقط جنین دختر، ای وی اف یا رژیم های غذایی باعث میشن تعداد پسر های که بدنیا میان خیلی بیشتر از دختر ها باشه و باعث گرسنگی مردا میشه

    تو ایران هم این اتفاق داره میافته مثلا تو استان لرستان بازای هر ۱۲۱ پسر ۱۰۰ دختر بدنیا میاد
    یعنی برای ۲۰ درصد جامعه جفت نیست !!!!