سلبریتی ها در عالم سیاست؛ چهره های مشهوری که سیاستمدار شدند

سلبریتی ها در عالم سیاست؛ چهره های مشهوری که سیاستمدار شدند

برخی از ستارگانی که آن ها را با فعالیت هایشان در دنیای سرگرمی می شناسیم تصمیم گرفتند خود را در عالم سیاست نیز محک بزنند. اما برخی چهره های سیاسی هم هستند که نمی دانستیم پیش از سیاستمدار شدن در دنیای سرگرمی فعالیت داشتند.

دونالد ترامپ

سلبریتی های سیاستمدار

دونالد ترامپ به عنوان یک تاجر نیویورکی در دنیای مشاوره املاک مشهور بود، اما با مجری گری در برنامه تلویزیونی «کارآموز» (The Apprentice) از شهرت عمومی نیز برحوردار شد. او در سال ۲۰۱۶ چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا شد.

دونالد ترامپ پیش از رسیدن به منصب ریاست جمهوری آمریکا، مجری و داور برنامه «کارآموز» بود، یک ریالیتی شوی تلویزیونی که شرکت کنندگان آن بر سر یافتن شانس اداره ی یکی از شرکت های او با یکدیگر رقابت می کردند.

ترامپ علاوه بر اجرای برنامه «کارآموز»، در چند فیلم و سریال هم در نقش خودش ظاهر شده است، از جمله فیلم «تنها در خانه ۲: گمشده در نیویورک» و سریال Sex and the City.

کیتلین جنر

سلبریتی های سیاستمدار

بروس جنر، همسر سابق کریس جنر و پدر خواهران مشهور، کایلی و کندال جنر، که پس از تغییر جنسیت نام خود را به کیتلین تغییر داد، در سال ۲۰۲۱ نامزد انتخابات فرمانداری ایالت کالیفرنیا شد.

جنر، ورزشکار المپیکی سابق که در ریالیتی شوی خانوادگی کارداشیان ها به نام «پا به پای کارداشیان ها» هم حضور داشت، در سال ۲۰۲۱ از قصد خود برای نامزدی انتخابات فرمانداری کالیفرنیا خبر داد، تصمیمی که با استقبال رأی دهندگان رو به رو نشد و جنر با کسب تنها یک درصد آراء، نفر سیزدهم انتخابات شد.

رونالد ریگان

سلبریتی های سیاستمدار

رونالد ریگان از ریاست انجمن بازیگران فیلم آمریکا به فرمانداری ایالت کالیفرنیا و در نهایت به ریاست جمهوری آمریکا رسید.

ریگان فعالیت بازیگری خود را در دهه ی ۱۹۳۰ آغاز کرد و تا دهه ی ۱۹۶۰ ادامه داد. او حتی ۲ بار نیز به ریاست انجمن بازیگران فیلم آمریکا انتخاب شد. ریگان در سال ۱۹۶۷ فرماندار ایالت کالیفرنیا شد و تا سال ۱۹۷۵ در این منصب باقی ماند.

۶ سال بعد، او برای ۲ دوره به عنوان چهلمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

سینتیا نیکسون

سلبریتی های سیاستمدار

سینتیا نیکسون، بازیگر سریال Sex and the City در سال ۲۰۱۸ از تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات فرمانداری نیویورک خبر داد.

نیکسون در سال ۲۰۱۸ در توییتر خود اعلام کرد در انتخابات مقدماتی (انتخابات درون حزبی میان رقبای داخل هر حزب که نتیجه ی آن کاندیدای نهایی هر یک از احزاب برای شرکت در انتخابات اصلی را مشخص می کند) حزب دموکرات با رقیب هم حزب خود، اندرو کومو رقابت خواهد کرد. او در نهایت انتخابات مقدماتی حزب دموکرات را به کومو باخت.

پس از آن او به کار بازیگری بازگشت و از آن زمان در چند فیلم و سریال دیگر نقش آفرینی کرده است.

آرنولد شوارتزنگر

سلبریتی های سیاستمدار

آرنولد شوارتزنگر پیش از آنکه فرماندار ایالت کالیفرنیا شود، با فیلم های «ترمیناتور» به شهرت رسیده بود.

شوارتزنگر پیش از رسیدن به منصب فرمانداری کالیفرنیا، بدنسازی حرفه ای و بازیگری موفق بود و در فیلم های مشهور زیادی نقش آفرینی کرده بود.

او از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ فرماندار کالیفرنیا بود. شوارتزنگر گرچه عمده ی دوران فرمانداری اش را با محبوبیت سپری کرد، اما وقتی دوران خدمت خود را به پایان رساند، میزان محبوبیتش به ۲۳ درصد کاهش یافته بود.

شوارتزنگر بعد از آن، جای ترامپ را به عنوان مجری جدید برنامه تلویزیونی «کارآموز ستارگان» (The Celebrity Apprentice) گرفت اما بعد از تنها یک فصل، این برنامه را ترک کرد. او بازیگری را از سر گرفت و در چند قسمت دیگر از مجموعه فیلم «ترمیناتور» نیز نقش آفرینی کرد.

کلینت ایستوود

سلبریتی های سیاستمدار

کلینت ایستوود شهردار سابق شهر کارمل در ایالت کالیفرنیا است.

ایستوود، بازیگر و کارگردان تحسین شده در سال ۱۹۸۶ به عنوان شهردار شهر کوچک کارمل در ایالت کالیفرنیا انتخاب شد و برای یک دوره در این منصب خدمت کرد. او بعدها در سال ۲۰۰۱ به عضویت کمیسیون پارک ها و تفریحات ایالت کالیفرنیا درآمد.

ایستوود از زمان شهردار شدنش، فعالیت سیاسی خود را ادامه داده است. او از حامیان حزب جمهوری خواه است و سخنرانی مشهوری نیز در سال ۲۰۱۲ در کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه ایراد کرد که در آن یک صندلی خالی را به عنوان باراک اوباما خطاب قرار داد.

با این حال، فعالیت ایستوود در دنیای سیاست هرگز او را از بازیگری یا کارگردانی بازنداشت و او به فعالیت سینمایی خود نیز ادامه داده است.

بیشتر بخوانید:

۶ زن سلبریتی که با مردان سیاستمدار ازدواج کردند؛ از مریلین مونرو تا الیزابت تیلور

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود