اشک های فعال محیط زیست ۱۴ ساله که از ورود به مناطق حفاظت شده محروم شده + ویدیو

اشک های فعال محیط زیست ۱۴ ساله که از ورود به مناطق حفاظت شده محروم شده + ویدیو

ابوالفضل جغتایی فعال محیط‌ زیست ۱۴ ساله در ویدیویی احساسی از ممنوعیت ورودش به مناطق حفاظت‌ شده خبر داد. او ادعا می‌کند که برای پیگیری علت این ممنوعیت با رئیس یگان حفاظت محیط زیست تماس گرفته اما پاسخ روشنی دریافت نکرده است.

ابوالفضل جغتایی در اینستاگرام خود که در آن ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارد درباره چند و چون ماجرا این‌طور توضیح داد که ابتدا از یکی از دوستان محیطبان پیامی دریافت کرد که به او گفته شد این پیام به فرماندهان تمام استان‌ها و محیطبانان ابلاغ شده است. در این پیام آمده است:

با سلام خدمت فرماندهان عزیز، خدا قوت

لطفا توجه فرمایید

طی تصمیمات متخذه ورود ابوالفضل جغتایی، نوجوانی که در هکس ملاحظه می‌فرمایید به کلیه مناطق تحت حفاظت سازمان ممنوع می‌باشد. لذا فرماندهان عزیز بصورت محرمانه به کلیه همکاران یگان حفاظت ابلاغ فرمایید.

باتشکر و امتنان

علت منع ورود فعال محیط زیست نوجوان به مناطق حفاظت شده چیست؟

این نوجوان ۱۴ ساله سپس توضیح داد که مادرش برای پیگیری موضوع با سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، تماس گرفته و متوجه شده که ایشان دستور را صادر کرده‌اند. او ادعا می‌کند که این جواب را شنیده است: «اینجا خاک ماست و اجازه ورود رو به هر کسی نمیدیم.»

علت منع ورود فعال محیط زیست نوجوان به مناطق حفاظت شده چیست؟

ابوالفضل جغتایی که ۱۴ سال دارد و در اینستاگرام با عنوان «پسر سبز طبیعت» فعالیت می‌کند، در ویدیویی با چشمان اشکبار می‌گوید که تاوان فعالیتش در حوزه محیط زیست، رسیدن به جایی است که ورودش را به قسمتی از خاک ایران محروم کنند.

علت منع ورود فعال محیط زیست نوجوان به مناطق حفاظت شده چیست؟

این در حالی است که قانون اساسی ایران حفاظت از محیط زیست را وظیفه تمام شهروندان ذکر کرده است. همچنین بنابر مقررات ناظر بر مناطق چهارگانه حفاظت‌شده سازمان محیط زیست، ورود و عبور باید تابع دستورالعمل این نهاد باشد. اما ورود و بازدید از آن به طور کلی ممنوع نیست.

علت منع ورود فعال محیط زیست نوجوان به مناطق حفاظت شده چیست؟

پست اینستاگرامی ابوالفضل جغتایی با حمایت گسترده کاربران شبکه های اجتماعی و دیگر کنشگران محیط زیست روبه‌رو شده است.

ابوالفضل جغتایی کیست؟

علت منع ورود فعال محیط زیست نوجوان به مناطق حفاظت شده چیست؟

ابوالفضل جغتایی متولد ۱۳۸۷ در مشهد است. او ۱۴ سال دارد و فعالیت محیط زیستی خود را از ۱۰ سالگی آغاز کرده است.

ابوالفضل جغتایی از کودکی در حوزه حفاظت از محیط زیست و آشنا کردن مخاطبانش با گونه‌های جانوری و گیاهی فعالیت می‌کند و پیش‌تر مهمان برنامه‌های تلویزیونی نیز بوده است.

علت منع ورود فعال محیط زیست نوجوان به مناطق حفاظت شده چیست؟

این فعال محیط زیست نوجوان در جریان اعتراضات سال گذشته در کشور اعلام کرد که به نشانه اعتراض اعتصاب کرده و به مدرسه نمی‌رود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۱ نظر

ورود

  • شباهنگ خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

    منم محیط زیست دوست دارم ولی این که دلیل نمی شه هر کسی سرش بندازه وارد مناطق کنترل شده بشه همین امثال ما رفتیم که نسل حیوانات را یا از بین بردیم یا کم کردیم.

  • مریم خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

    چرا جلوی پسربچه ی که ۱۴ ساله ش ومحیط بان خودجوش وعاشق حیات وحش وبی خطر رو گرفته اید ؟؟؟؟!!!! عوض اینکار برید جلوی قاچاق چیان بی رحم وبی وجدان بگیرید کا حیات وحش نابودکردن وکلی ازمحیط بانان بیگناه رو به شهادت رسوندن !!!! این پسربچه ابوالفضل چه تهدیدی برای شما یاحیات وحش داره که جلوگیری کردیدن ازورودش ؟؟؟؟؟!!!!!

  • . حسین خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

    حضور خود محیط بانان هم در داخل مناطق حفاظت شده اشتباه محض است تا چه رسد به این فرد

  • علیرضا خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

    این که هیچ دلیل قانع کننده نداشت برای محروم شدنش از ورود به مناطق چهار گانه

  • محمد خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

    هر کسی باید به قوانین احترام بگذارد وقتی اعلام میشود منطقه جز مناطق حفاظت‌شده است نباید از دستور تمرد کرد
    قانون را باید رعایت کنیم

    • نیمت خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

      شکارچیا میرن داخل کسی کارشون نداره به قول خودشون مجوز شکار رو دارن
      ولی بچه رو نمیزارن بره داخل
      البته بگم میدونم که ورود انسان ها کلا به حیات وحش درست نیست و علت ممنوعیت رو میتونم حدس بزنم ولی این هنه هیاهو چرا درست کردن برای طفلک
      بزارن با محیطبان ها همراهی کنه و با اون ها بره و بیاد ، یه نفر هم که دغدغه داره و علاقه منده از همون بچگی اشنا میشه با کار محیطبانی و در اینده کمک کننده به مناطق مختلف کشور میشه

    • من خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

      همه میدانیم که این سیستم هیچ ارزشی برای محیط زیست و مردم قائل نیست.فقط چون معترض بوده میخوان ازش انتقام بگیرن.همین

  • جمیله خرداد ۲۱, ۱۴۰۲

    حتمن یه خبری اون داخل هست که راهش ندادن

  • Amirmohammad خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    کاری به موضوع اعتراضش و نرفتن به مدرسه نداریم .اما وقتی مناطق حفاظت شده را قرنطینه میکنند .حتی محیط بانان هم اجازه ورود به عمق را ندارند .بطور مثال اگر نوعی طاعون یا وبا یا بیماری حیوان به انسان بروز کرده باشد .این مهم هم به ضرر حیات وحش است و هم انسانها دچار آن میشوند.حتما مادر ایشان زیاد اصرار کرده یا تهدید کرده که مثلاً به مقامات بالا شکایت میکند.آن سرهنگ هم عصبانی شده و برای کوتاه کردن قضیه .گفته خاک خودمان است و هر کسی را راه نمی‌دهیم .انصافا مسئولیت سنگینی بر شانه محیط بانان است و بخاطر مبارزه انها با شکارچیان غیر مجاز و قاچاقچیان تا باحال چندین شهید و جانباز داده‌اند.باید با انها همیاری کنیم .نه اینکه خود را محق بدانیم و علیه آنها موضوع را رسانه‌ای کنیم ..

  • چیپس خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    این که همینجوری هرکی میخاد بره داخل مناطق محافظت شده که کلا درست نیست و اگه همه قرار باسه برن تو حیات وحش دیگه اون جا حیات وحش نیست
    ولی واقعن جا داشت بزارن با محیطبانی ها همراهی کنه و با اون به گشت بره و با کار محیطبانی و حفاظت از الان اشنا بشه و یاد بگیره و این همه هیاهو و تشویش براش درست نمیکردن مگه چی میشه بزارن با یه اکیپ محیطبان همراه بشه و با اون ها بره هر از گاهی توی گشت ها؟ تنها که نمیخاد بره! بشینه با اون ها ترک موتور و از شون ساد یره خودشم که دوست داره خب بزارید بره دیگه
    🙂

    ا

  • محمد تیر ۲۳, ۱۴۰۲

    اون همه باهات همکاری شد، نتیجش چی شد؟ همنوای با دشمنای این مملکت و شعار تجزیه طلبان این مرز و بوم که در کردستان عراق مستقرن رو سر دادی. اخه تو از سیاست چی میدونستی که وارد بازی ضد انقلاب شدی؟