بهترین مانیتور گیمینگ ارزان

بهترین مانیتور گیمینگ ارزان

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بازی با کامپیوترها و کنسول‌ها، یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که هر کسی می‌تواند تجربه کند. هرچند، برای اینکه بهترین تجربه برای شما رقم بخورد، باید از تجهیزاتی حرفه‌ای مانند مانیتورهای مخصوص بازی استفاده کنید. خوشبختانه، این روزها می‌توان مانیتور های گیمینگ ارزان زیادی را در بازار پیدا کرد که ضمن بهره‌گیری از امکانات و فناوری‌های جانبی فراوان، عملکردی عالی در نمایش تصاویر دارند. اما کدام محصول می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد؟

با انواع مانیتور گیمینگ ارزان آشنا شوید

مانیتورهای گیمینگ معمولا به واسطه مشخصه‌های سخت‌افزاری خاص مثل وضوح بالای صفحه یا پشتیبانی از تکنولوژی‌های مختلف، امکانات جانبی مانند درگاه‌های USB و صدا و همچنین طراحی منحصربه‌فرد، از دیگر مانیتورهای موجود در بازار متمایز می‌شوند. در کنار محصولات رده‌بالایی که با برچسب‌های قیمتی بسیار بالا عرضه می‌شوند، نمونه‌های مختلفی از انواع مانیتور گیمینگ اقتصادی را هم می‌توان در بازار پیدا کرد که با حذف امکانات جانبی، با قیمت پایین‌تری ارائه شده و همچنان می‌توانند تجربه‌ای عالی از اجرای بازی‌ها را برای شما رقم بزنند. در ادامه، نگاهی به چند مورد از بهترین محصولات خواهیم داشت.

ایسوس VP228HE

محصول پیش رو از ایسوس که به‌جرات می‌توان آن را بهترین مانیتور گیمینگ ارزان در بازار دانست، نمایشگری ۲۱.۵ اینچی و تخت از نوع TN داشته و با وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰، تصاویر را با کیفیتی بسیار بالا به نمایش درمی‌آورد. نرخ تازه‌سازی این مانیتور بر خلاف محصولات ارزان‌تر، ۷۵ هرتز است و به واسطه پشتیبانی از ۱۶.۷ میلیون رنگ و کنتراست ۱۰۰۰:۱، کاربران می‌توانند در مورد نمایش دقیق رنگ‌ها مطمئن باشند. نکته قابل توجه در مورد این مانیتور، زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه‌ای آن است که می‌تواند مانیتور گیمینگ VP228HE را در این بازه قیمتی، به یکی از بهترین‌ها تبدیل کند.

مهندسان ایسوس از تکنولوژی Eye Care به منظور کاهش نور آبی صفحه استفاده کرده‌اند تا فشار به چشم‌ها در استفاده طولانی‌مدت، به حداقل برسد. به علاوه، خریداران از قابلیت‌های مخصوصی مانند Flicker-free و GamePlus نیز برخوردار خواهند شد تا دیگر خبری از خستگی چشم‌ها به هنگام کار کردن با مانیتور نباشد. بهره‌مندی از ۲ بلندگو ۱.۵ وات هم دیگر ویژگی مهم این مانیتور است.

سامسونگ LC24RG50

بهترین مانیتور گیمینگ ارزان

یکی دیگر از بهترین مانیتور های گیمینگ ارزان بازار که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد به دست کاربران می‌رسد، سامسونگ مدل LC24RG50 است؛ این محصول پرفروش، با نمایشگر خمیده ۲۴ اینچی تولید شده و انحنای ۱۸۰۰R، کمک می‌کند تا از انجام بازی‌ها لذت بیشتری ببرید. در اینجا بد نیست به نرخ کنتراست ۳۰۰۰:۱ نیز اشاره کنیم؛ ویژگی بسیار خوبی که باعث می‌شود رنگ‌های تیره، عمیق‌تر و بخش‌های سفید، درخشان‌تر از همیشه نمایش داده شوند.

طراحی جذاب، تنها ویژگی مانیتور مخصوص بازی سامسونگ نیست؛ این مانیتور پنلی از نوع VA با نور پس‌زمینه LED و وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ داشته و در کنار نمایش دقیق جزئیات، می‌تواند رنگ‌ها را هم با دقتی بسیار بالا نمایش دهد. در اینجا، نرخ تازه‌سازی صفحه ۱۴۴ هرتز است و زمان پاسخگویی ۴ میلی‌ثانیه، تاخیر در ارسال داده‌ها را به حداقل خواهد رساند. از میان فناوری‌های مورد استفاده در تولید این مانیتور نیز می‌توان به Eye Saver Mode و Flicker Free اشاره کرد. گفتنی ا‌ست وزن این مانیتور بدون پایه، ۲.۸ کیلوگرم و همراه با پایه، ۳.۳ کیلوگرم است.

جی پلاس GGM-K275FN

اگر فکر می‌کنید که قیمت مانیتور و محصولاتی که توسط برندهای خارجی تولید می‌شود بالاست، می‌توانید سراغ تولیدات داخلی رفته و همچنان از انجام بازی‌ها نهایت لذت را ببرید. مانیتور GGM-K275FN جی پلاس که یکی از پرفروش‌ترین انواع مانیتور گیمینگ اقتصادی در بازار ایران به حساب می‌آید، پنلی ۲۷ اینچی از نوع VA با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ دارد. زاویه دید این مانیتور، ۱۷۸ درجه است و به لطف نرخ تازه‌سازی ۷۵ هرتزی، تمام حرکات و انیمیشن‌ها به‌شکلی روان نمایش داده می‌شوند. برای اتصال نیز یک پورت HDMI و یک پورت VGA یا D-Sub روی آن تعبیه شده است تا اتصال دستگاه به انواع سیستم‌های قدیمی یا جدید بدون هیچ مشکلی امکان‌پذیر باشد.

طراحی مهندسی و بسیار زیبا، یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب مانیتور گیمینگ جی پلاس است؛ وزن کلی دستگاه همراه با مانیتور، به ۴.۵ کیلوگرم می‌رسد و این امکان برای خریداران وجود دارد که صفحه در حالت عقب و جلو یا به طرفین، تنظیم کنند.

سامسونگ Odyssey G3 S24AG320NM

اگر به دنبال بهترین مانیتور گیمینگ ارزان با امکانات عالی از برندی معتبر هستید، Odyssey G3 سامسونگ می‌تواند گزینه خوبی باشد. این  مانیتور پرفروش که یکی از مهم‌ترین‌ها در لیست بهترین مانیتور گیمینگ ارزان ماست، به پنل ۲۴ اینچی VA مجهز شده و نرخ تازه‌سازی صفحه در آن به ۱۶۵ هرتز می‌رسد تا کاربران از بابت نمایش بسیار روان تصاویر و انیمیشن‌ها، مطمئن باشند. این مانیتور همچنین از فناوری AMD FreeSync پشتیبانی کرده و زمان پاسخگویی آن، ۱ میلی‌ثانیه است.

مسئله‌ای که مانیتور سامسونگ را از دیگر گزینه‌های موجود در این لیست متمایز می‌کند، قابلیت چرخش صفحه در جهت‌های دلخواه و تنظیم زاویه آن است؛ کاربران همچنین می‌توانند ارتفاع صفحه را نیز متناسب با نیاز خود، تنظیم کنند.

ایسوس TUF GAMING VG289Q

بهترین مانیتور گیمینگ ارزان

به صورت کلی، مانیتورهای ۴K قیمت بالایی در بازار دارند و خیلی سخت می‌توان یکی از آن‌ها را با قیمتی مناسب تهیه کرد. هر چند، ایسوس برای آن دسته از افرادی که به دنبال مانیتور گیمینگ ۴K ارزان هستند، محصولی ویژه از سری تاف دارد: VG289Q.

این دستگاه که می‌‌توان آن را یکی از پرفروش‌ترین انواع مانیتور گیمینگ ارزان در بازار ایران دانست، نمایشگری ۲۸ اینچی از نوع IPS با وضوح ۲۱۶۰×۳۸۴۰ دارد تا کاربران بتوانند تمام جزئیات را با بالاترین وضوح ممکن، مشاهده کنند. این مانیتور همچنین قادر به نمایش ۱۰۷۰ میلیون رنگ (بیش از یک میلیارد رنگ) است تا از این منظر هم بتوان آن را یکی از بهترین‌ها دانست.

بهره‌گیری از دو اسپیکر ۲ وات، دو درگاه HDMI، پشتیبانی از فناوری HDR و قابلیت چرخش صفحه و تنظیم زاویه آن در جهت‌های مختلف، از جمله ویژگی‌های مهم این مانیتور هستند.

سخن پایانی

مانیتورهای مخصوص بازی از جمله مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که می‌توانند تجربه شما از انجام بازی‌ها را به‌کلی متحول کنند. خوشبختانه، به لطف تنوع بالای محصولاتی که در بازار وجود دارد، پیدا کردن یک مانیتور گیمینگ ارزان کار دشواری نخواهد بود و کاربران با صرف کمی زمان می‌توانند مانیتورهای تولیدشده توسط شرکت‌هایی مانند ایسوس، سامسونگ، جی پلاس و … را با قیمتی رقابتی پیدا کنند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود