ترفندهای زیبایی عجیبی که زنان عصر طلایی هالیوود داشتند

ترفندهای زیبایی عجیبی که زنان عصر طلایی هالیوود داشتند

برای بسیاری از ما ظاهر بی عیب نقص مریلین مونرو یا آدری هپبورن رویایی دست نیافتنی به نظر می رسد. اما کمتر کسی می داند که چه تلاش و انرژی زیادی در پس آن وجود داشته. و زنان بازیگر گاهی مجبور می شدند برای دستیابی به آن دست به ریسک بزنند.

۱- ابروهای خود را می تراشیدند

در دهه ی ۱۹۳۰ ابروی کمانی با قوس اغراق آمیز مُد بود. بازیگران زن ابروهای خود را می تراشیدند و ابروی دلخواه شان را با مداد ابرو می کشیدند.

مثلاً مارلنه دیتریش ابروهای خود را به طور کامل می تراشید. او ابروهای جدید خود را بالاتر از جای اصلی ابروهایش می کشید تا چشم هایش بازتر به نظر برشند.

این کار برای بعضی بازیگران زن عوارض ناخوشایندی داشتند. مثلاً از لوسیل بال خواسته شد برای نقشش در فیلم «رسوایی های رومی» (Roman Scandals) ابروهایش را بتراشد. با این حال، ابروهای بال دیگر درنیامد.

۲- به همراه شامپو از رازک و مالت جو استفاده می کردند

مریلین مونرو و آدری هپبورن از این روش استفاده می کردند. آن ها به همراه شامپو از گیاه رازک و مالت جو استفاده می کردند تا موهایشان پرپشت تر و سالم تر به نظر برسد. گرچه با این کار موهایشان بوی تندی می گرفت.

۳- با پاکسازی روده ها وزن کم می کردند

می وست از شیوه ی پاکسازی روده ها استفاده می کرد. او معتقد بود این شیوه باعث حذف سموم از بدن می شود و کمک می کند خود را لاغر و پوستش را صاف و درخشان نگه دارد.

برخی سلبریتی های امروزی، مانند گوئینت پالترو و پاریس هیلتون هم از این روش استفاده می کنند. با این حال، باید در نظر داشت که مؤثر بودن این شیوه هنوز به لحاظ علمی به اثبات نرسیده است. به علاوه، پاکسازی روده ها می تواند برای سلامت مضر باشد، بنابراین انجام آن بدون مشورت با پزشک توصیه نمی شود.

۴- تلاش می کردند چانه ی خود را برجسته تر کنند

بازیگران زن همیشه باید از شل نبودن پوست خود مطمئن می بودند. آن ها توجه ویژه ای به چانه داشتند. مثلاً جوان کرافورد همیشه آدامس می جوید، چرا که معتقد بود این کار به قوی شن فک پایینش کمک می کند. و اینطور که گفته می شود، مریلین مونرو حتی عمل زیبایی هم برای این منظور انجام داد. او درون چانه ی خود غضروف گاو کار گذاشت.

۵- همیشه سوتین های تنگ با کاپ های فرم دهنده به تن می کردند

بازیگران زن به کمک لباس زیرهای مخصوص به اندام خود انحنا می دادند. زن ها از سوتین هایی با پدهای نوک تیز، شورت های فاق بلند به همراه یک بند لاستیکی به دور کمر و کرست هایی که کمر و لگن آن ها را باریک می کرد و سینه هایشان را بالا می داد، استفاده می کردند.

این لباس زیرها به طور مرتب پوشیده می شدند. و بعضی بازیگران زن به ندرت آن ها را از تن درمی آوردند. مثلاً مریلین مونرو همیشه با سوتین می خوابید تا سینه هایش سفت بمانند.

۶- مژه های خود را با سوزن از هم جدا می کردند

آدری هپبورن شیفته ی این ترفند بود. او آن چشم های خرگوشی معروفش را از شیوه ی نسبتاً خطرناکی داشت. هپبورن به مژه هایش ریمل می زد و سپس با یک سوزن آن ها را از هم جدا می کرد تا به هم نچسبند.

۷- کک و مک های خود را با برق از بین می بردند

داشتن پوست صاف و درخشان بدون حتی یک لکه، ایده آل زیبایی محسوب می شد. به همین دلیل بازیگران زن مجبور به از بین بردن کک و مک های خود می شدند. آن ها از وسیله ای که مخصوص این کار بود استفاده می کردند، یک پرتو فرابنفش فرکانس بالا که از جریان برق قدرت می گرفت.

۸- از مواد غذایی به عنوان محصولات زیبایی استفاده می کردند

ماسک های مو، صورت، بدن ساخته شده از مواد غذایی زیاد استفاده می شد. مثلاً ریتا هیورث به موهای خود روغن زیتون می زد، آن ها را به مدت ۱۵ دقیقه در حوله می پیچید و با آب لیموترش شستشو می داد. جوان کرافورد موهای خود را با تخم مرغ خام می شست. به گفته کرافورد، او این ترفند را از کاترین هپبورن یاد گرفته بود. جوان بلوندل از یک ماسک صورت استفاده می کرد که از پنیر کاتیج درست می شد.

۹- موهای خود را با مواد شیمیایی خطرناک رنگ می کردند

زنان بازیگر از شیوه های مختلفی برای روشن کردن موهای خود استفاده می کردند. آن ها برای دستیابی به رنگ بلوند پلاتینه گاهی از محصولات خظرناکی استفاده می کردند.  مثلاً جین هارلو برای این منظور از ترکیب خطرناکی از هیدروژن پروکسید، آمونیاک و پودر لباسشویی استفاده می کرد.

۱۰- با رژیم های سخت خود را لاغر می کردند

ستاره های هالیوود قدیم گهگاه با رژیم های سختی که به آن ها این امکان را می داد تا در عرض چند روز وزن کم کنند، خود را لاغر می کردند.

مثلاً سوزان هیوارد گاهی هر روز تنها ۲ عدد تخم مرغ و ۳ عدد گوجه فرنگی می خورد. و نورما شیرر هم گهگاه گوشت، ماهی، تخم مرغ و پنیر را از رژیم غذایی خود حذف می کرد و بیشتر میوه و سبزی می خورد. جین هارلو وقتی زمان فیلمبرداری فیلمش فرا می رسید، خوردن تقریباً همه ی غذا را کنار می گذاشت و فقط سبزیجات و سالادهای سبک می خورد.

۱۱- موهای صورت خود را با تیغ می زدند

زنان بازیگر دوست داشتند پوستی یکدست داشته باشند. به همین دلیل بسیار از آن ها از همه چیز، حتی کوچک ترین موی روی صورت شان خلاص می شدند. گفته می شود الیزابت تیلو به طور مرتب موهای صورت خود را با تیغ می زد.

۱۲- از وازلین استفاده می کردند

بسیاری از ستارگان هالیوود از ژل پترولیوم برای هم رسیدگی به پوست و هم آرایش استفاده می کردند. مثلاً بتی دیویس شب ها یک لایه از آن را زیر چشم هایش می زد تا جلوی پف و سیاهی زیر چشم ها را بگیرد. مریلین مونرو هرگز خانه را بدون زدن ژل پترولیوم به پلک هایش ترک نمی کرد. او این ترفند را از گرتا گاربو یاد گرفته بود که قبل از زدن سایه، به پلک هایش این ژل را می زد.

دوریس دی به تمام بدن خود ژل پترولیوم می زد. او یک بار در ماه پیش از خواب این کار را انجام می داد. او برای بیشتر کردن تأثیر این شیوه، با لباس خواب، جوراب و دستکش به رختخواب می رفت.

منبع: brightside
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • علی زیباکناری خرداد ۲۶, ۱۴۰۲

    تعجب می کنم چطور سریال بی نظیری مانند لاست را در لیست خود نیاوردید. واقعا لیست ناقصیه. بخاطر همین رای ندادم.