چرا بیشتر ما در خواب هایمان تلفن همراه نمی بینیم؟

چرا بیشتر ما در خواب هایمان تلفن همراه نمی بینیم؟

یکی از کاربران توییتر به تازگی در توییتی به نکته ای اشاره کرده که تأیید گسترده ی دیگر کاربران این شبکه اجتماعی را به دنبال داشته است. این کاربر در توییت خود نوشته که با وجود استفاده ی زیاد از گوشی هوشمندش به خاطر ندارد که تا به حال آن را در خواب هایش دیده باشد، توییتی که هزاران بار بازنشر شده است. بیشتر کاربران معتقد بوده اند که احتمالاً گوشی های هوشمند در دنیای خواب جایی ندارند. شاید شما هم حالا برای نخستین بار متوجه شده باشید که با وجود زمان زیادی که در طول روز با تلفن همراه خود سپری می کنید، هرگز خواب آن را ندیده اید.

پاسخ این سؤال شاید در کتاب «چرا خواب می بینیم» آلیس راب باشد. راب در کتاب خود توضیح داده که خواب هایمان این توانایی را به ما می دهند که ترس ها و همینطور اضطراب هایمان را پردازش کنیم. این امر به ما کمک می کند تا برای اتفاقاتی آمادگی پیدا کنیم که می توانند باعث تجربه ی اضطراب در زندگی مان شوند. و جالب آنکه، ما اغلب درباره ی چیزهایی خواب می بینیم که برای مدت های مدید، از زمان اجدادمان وجود داشته اند. و با توجه به اینکه تلفن های همراه یک اختراع نسبتاً جدید هستند، ما آن ها را در خواب هایمان نمی بینیم. به همین دلیل است که خواب های ما بیشتر درباره ی فرار از یک موقعیت تهدیدآمیز هستند تا درباره ی خواندن، نوشتن یا تلفن های همراه مان.

اما جالب تر اینکه غیبت تلفن همراه در خواب های ما امری مطلق نیست. محققان پی برده اند نزدیک به ۳/۵ درصد از زنان خواب تلفن همراه می بینند و ۲/۶ درصد از مردان هم دیدن خواب تلفن همراه را تجربه می کنند. مسلماً رقم زیادی نیست، اما اغلب افراد اختراعات کمتر جدیدی همچون کامپیوتر و هواپیما را در خواب های خود می بینند.

یکی از خواب های رایجی که افراد در آن ها اغلب تلفن همراه می بینند، زمانی است که یکی از عزیزان خود را از دست داده اند و در خواب می بینند که آن شخص از دست رفته به تلفن همراه شان زنگ زده است.

مسلم است که خواب مقوله ای نیست که بتوان آن را به همه بسط داد، چرا که به چیزهایی بستگی دارد که در شخصیت ما تأثیرگذارند.

منبع: timesofindia
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • 𝑱𝒖𝒍𝒆𝒌𝒂 خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    درباره گوشی خواب دیدم ولی تصویری ازش تو خواب هام ندیدم

  • مرضیه خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    من خواب گوشی تا حالا ندیدم کامپیوترم ندیدم ولی تلفن رو توی خواب دیدم

  • پارسا بورقانی خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    من یک دفعه خواب دیدم دارم با کارت بانکی بلیت مترو شارژ میکنم تا از ماموران ماتریکس فرار کنم اما کارتم موجودی نداشت و…

  • مهرسام خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    من اصلا خواب موبایل تلفن سابت کامپیوتر و… ندیدم

  • الف میم خرداد ۲۵, ۱۴۰۲

    من همین دیشب خواب تلفن همراهمو دیدم که داشتم شماره میگرفتم ولی هر کاری کردم نمی گرفت آخرش شروع به جستجو داخل گوشیم کردم.