درآمد شغل سرایداری در تهران و سایر شهرها چقدر است؟

درآمد شغل سرایداری در تهران و سایر شهرها چقدر است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این مقاله به بررسی درآمد سرایداری در شهر تهران و شهرهای دیگر ایران می‌پردازد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از منابع مختلف، میانگین درآمد سرایداران در کشور را در اختیار شما قرار دهیم.

همچنین در این مقاله به بررسی عواملی که بر درآمد سرایداران تأثیر می‌گذارند، خواهیم پرداخت. با مطالعه این مقاله می‌توانید تصمیمات بهتری درباره انتخاب شغل سرایداری و زندگی در شهرهای مختلف ایران بگیرید.

معرفی شغل سرایداری

شغل سرایداری یکی از شغل‌هایی است که در آن فرد مسئول نگهداری و حفاظت از ساختمان‌ها و مراکز مختلف است. فرد سرایدار معمولا در ساختمان‌های آپارتمانی، کارخانجات، دانشگاه‌ها و مراکز تفریحی‌ورزشی مشغول به کار می‌شود. برای مشاهده فرصت های استخدام سرایدار کلیک کنید.

معمولا در محیط کارگاه‌های ساختمانی، کارخانه‌ها، شرکت‌ها، ادارات و مجتمع‌های مسکونی، فضایی برای سکونت و رفاه سرایداران تعیین می‌شود. به شکلی که کارفرمایان با انتشار آگهی‌های شغلی مانند آگهی استخدام سرایدار متاهل بدون فرزند یا با یک فرزند، به دنبال جذب و استخدام کارگر مقیم در محل ساختمان هستند.

وظایف اصلی سرایدار شامل مواردی همچون حفاظت از اموال ساختمان، نظافت محیط، مراقبت از تجهیزات و دستگاه‌های ساختمان، رسیدگی به امور فنی ساختمان و ارائه خدمات به ساکنان است. بااین‌حال، وظیفه سرایدار بسیار متنوع و گسترده است.

به‌عنوان‌مثال در صورت وقوع حادثه، سرایدار باید به‌سرعت از وسایل اطفاء حریق و دیگر وسایل امدادی استفاده کرده تا از بروز صدمات احتمالی برای ساختمان و ساکنان آن جلوگیری نماید. همچنین فرد سرایدار باید دارای شخصیت قوی، مهارت در ارتباط با دیگران، توانایی حل مسائل و آشنا به مسائل ایمنی باشد.

برای فعالیت در شغل سرایدار در بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها، باید دارای تجربه‌ کاری درزمینه مرتبط با مسئولیت‌های سرایداری باشید. بااین‌حال فعالیت در شغل سرایداری می‌تواند شامل کار کردن در مراکز و نهادهای مختلف باشد.

سرایداری ویلا، سرایدار مدرسه، سرایدار ساختمان و سرایدار در شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های دولتی، موسسات، بیمارستان‌ها، تالارهای پذیرایی و مراکز خدماتی، همگی جزء فرصت‌های شغلی در شغل سرایداری هستند. این در حالی است که میانگین درآمد سرایداری در شهرهای مختلف کشور، با یکدیگر متفاوت است. به شکلی که با توجه به شرایط مختلف و مناطق جغرافیایی، درآمد این شغل می‌تواند تغییر کند.

درآمد شغل سرایداری در تهران و سایر شهرها چقدر است؟

شرایط استخدام سرایدار

سرایداران مانند معلمان، مهندسان و سایر شاغلان در کشور، شرایط استخدامی مخصوص به خود را دارند. شرایط استخدام سرایداری معمولا از یک فرصت استخدامی به فرصت استخدامی دیگر، متفاوت است.

درنتیجه افرادی که به دنبال استخدام در این شغل هستند، بهتر است قبل از ارسال رزومه شرایط و مهارت‌های خود را با شرایط هر ساختمان و شرکت مقایسه کرده و مدارک لازم را همراه خود داشته باشند. در ادامه، به برخی از شرایط استخدامی سرایداری اشاره شده است.

 ۱- دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی

برای استخدام سرایدار، معمولا دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی یعنی گواهینامه پایان دوره راهنمایی یا دبیرستان، ضروری است.

۲- داشتن تجربه کاری

تجربه کاری در امور نگهبانی و نگهداری از اموال، دارایی‌ها و ساختمان‌ها، یکی از شرایط اساسی برای استخدام سرایدار است.

۳- توانایی کار با ابزارهای الکترونیکی

سرایداران با تجهیزات الکترونیکی همچون دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های اعلان حریق، سروکار دارند. درنتیجه داشتن توانایی کار با این وسایل بسیار ضروری است.

۴- توانایی‌های فنی

سرایداران باید علاوه بر مهارت‌های نظارتی، نگهبانی و حفاظتی، توانایی انجام اصلاحات فنی کوچک مانند تعویض لامپ، رفع خرابی دستگاه‌های برقی و… را داشته باشند. با تسلط بر امور فنی ساختمان، می‌توانید قدرت چانه‌زنی خود را برای تعیین درآمد سرایداری افزایش داده و موقعیت‌های شغلی مناسبی را برای خود پیدا کنید.

۵- مهارت‌های ارتباطی

سرایداران باید با ساکنان ساختمان و سایر افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستند، ارتباط و تعامل سازنده‌ای داشته باشند؛ بنابراین، مهارت‌های ارتباطی در شغل سرایداری بسیار مهم هستند.

۶- وضعیت سلامت

یک سرایدار باید دارای توان فیزیکی و وضعیت سلامتی مناسب باشد.

۷- داشتن مدارک شناسایی

سرایداران باید مدارک شناسایی معتبری مانند کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت داشته باشند.

تأثیر عوامل مختلف بر درآمد سرایداران

درآمد سرایداری معمولا به‌صورت ماهانه تعیین می‌شود و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. اگر به دنبال نحوه محاسبه حقوق سرایدار هستید، باید تأثیر عوامل مختلف بر حقوق سرایدار در سال ۱۴۰۲ را در نظر بگیرید.

به شکلی که میانگین درآمد سرایداران در شهرها و نواحی مختلف کشور، معمولا مبلغی متفاوت است. بااین‌حال افزایش توانایی‌ها و تجربه کاری درزمینه سرایداری، می‌تواند به افزایش درآمد شغل سرایداری کمک کند. در ادامه برخی از عواملی که بر درآمد سرایداران تأثیر می‌گذارند، آورده شده است.

۱- منطقه و موقعیت جغرافیایی

منطقه و موقعیت جغرافیایی ساختمان، یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین درآمد سرایداری است. در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد و اصفهان، معمولا سرایداران درآمد بیشتری دارند.

۲- نوع ساختمان

نوع ساختمان برای سرایداری، تأثیر بسزایی بر میزان درآمد سرایدار دارد. ساختمان‌های بزرگ‌تر و پررفت‌وآمدتر نیاز به نیروی سرایداری بیشتری دارند. درنتیجه، درآمد سرایداران در این ساختمان‌ها نسبت به ساختمان‌های کوچک‌تر بیشتر است.

۳- تجربه کاری

تجربه کاری، عامل مهمی در تعیین درآمد سرایداری است. سرایداران با سابقه کاری بیشتر، معمولا درآمد بیشتری نسبت به سرایداران تازه‌کار دارند. همچنین توانایی‌های فنی و مهارت‌های دیگری مانند توانایی در کار با ابزارهای الکترونیکی و مهارت در ارتباط با ساکنان ساختمان، می‌تواند بر درآمد سرایدار تأثیرگذار باشد.

۴- شیوه استخدام سرایدار

شیوه استخدام سرایداری یکی دیگر از عواملی است که بر درآمد سرایداری تأثیر‌گذار است. سرایدارانی که به‌صورت مقیم و ۲۴ ساعته مشغول به کار هستند، معمولا درآمد بیشتری نسبت به سایر سرایداران دارند.

درآمد سرایداری و نگهبانی در تهران

فعالیت سرایدار بدون قرارداد کاری، به معنای عدم اطمینان از آینده شغلی و کسب درآمد پایدار است. درنتیجه برای فعالیت در این حرفه، بهتر است به بستن قرارداد با کارفرما اقدام کنید. یکی از مواردی که در هنگام بستن قرارداد باید به آن توجه کنید، تعیین میزان دقیق درآمد سرایداری است.

در ایران، حداقل حقوق سرایدار در سال ۱۴۰۲ معمولا بر اساس پایه حقوق وزارت کار در این سال تعیین می‌شود. پایه حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۲ با در نظرگیری بن کارگری و حق مسکن، مبلغی برابر با ۷۳,۰۸۲,۸۴۰ ریال در ماه است. بااین‌حال حداقل حقوق کارگر ساده می‌تواند با توجه به مزایایی مانند حق اولاد و پایه سنوات، بیش از مبلغ اعلام‌شده در بالا باشد.

از طرف دیگر بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده، متوسط حقوق کارگر ساده و نیروی خدماتی در شهر تهران، مبلغی برابر با ۹.۱ میلیون تومان در ماه است. همچنین برای انجام امور نگهبانی در شهر تهران در سال ۱۴۰۲، متوسط حقوقی به‌اندازه ۱۰.۸ میلیون تومان در ماه پرداخت می‌شود.

درنتیجه چنانچه قصد ارسال رزومه خود به آگهی‌های استخدام سرایداری در تهران را دارید، بهتر است حداقل حقوق پیشنهادی خود را با توجه به مبالغ اعلام‌شده در بالا تعیین نمایید. همچنین برای انتخاب یک فرصت شغلی مناسب، علاوه بر حقوق پیشنهادی حتما به مواردی مانند بیمه سرایدار و امکانات محیط برای رفاه سرایداران توجه کنید.

درآمد سرایداری و نگهبانی در سایر شهرها

برای انجام امور نگهبانی در شهرهایی مانند کرج، شیراز و اصفهان در سال ۱۴۰۲، متوسط حقوقی به‌اندازه ۹.۴ میلیون تومان در ماه پرداخت می‌شود. همچنین در شهرهای کوچک، متوسط حقوق نگهبانی مبلغی معادل با ۱۰.۲ میلیون تومان در ماه است.

این در حالی است که متوسط حقوق کارگر ساده و نیروی خدماتی در شهرهای بزرگ به‌غیراز تهران، مبلغی به‌اندازه ۸.۸ میلیون تومان در ماه اعلام‌شده است. همچنین کارگران ساده در شهرهای کوچک، حقوق دریافتی خود را به همین اندازه یعنی مبلغ ۸.۸ میلیون تومان در ماه اعلام کرده‌اند.

درنهایت پیشنهاد می‌شود با توجه به مبالغ اعلام‌شده در بالا و عوامل موثر بر درآمد سرایداری که در بخش‌های قبلی به معرفی آن‌ها پرداخته شد، نسبت به تعیین حقوق و دستمزد پیشنهادی خود در سال ۱۴۰۲ اقدام نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی درآمد سرایداری در شهر تهران و سایر شهرهای ایران پرداختیم. برای محاسبه میانگین درآمد سرایداران در این شهرها، از منابع مختلفی استفاده کردیم. نتیجه این بررسی نشان داد که درآمد سرایداران در تهران بیشتر از سایر شهرها است.

همچنین در این مقاله به عواملی که بر درآمد سرایداران تأثیر می‌گذارند، اشاره ‌شده است. درنهایت اگر قصد دارید در شهرهای مختلف ایران به‌عنوان سرایدار کار کنید، این مقاله می‌تواند به شما در انتخاب شهر مناسب و تصمیم‌گیری‌های شغلی کمک کند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود