بازیگران مشهور هالیوود که با نقش شخصیت های شرور ماندگار شدند

بازیگران مشهور هالیوود که با نقش شخصیت های شرور ماندگار شدند

در کارنامه ی هر بازیگری نقش های مختلفی وجود دارد. اما برخی بازیگران هستند که به واسطه ی بازی ماهرانه ی خود در نقش شخصیت های شرور ماندگار شده اند و بیشتر با این نقش ها به خاطر آورده می شوند.

جک نیکلسون

جک نیکلسون استاد ایفای شخصیت های افسارگسیخته است. یکی از مشهورترین نقش های او شخصیت جوکر در فیلم سال ۱۹۸۹ «بتمن» (Batman) است. او گرچه اولین جوکر دنیای سینما نبود، اما این نقش را به خوبی مال خود کرد.

گرچه خواکین فینیکس و هیث لجر برای ایفای همین نقش برنده ی اسکار شدند، اما برای بسیاری نیکلسون تا ابد متر و معیار شخصیت جوکر خواهد بود.

اما پیش از نقش آفرینی افسانه ای نیکلسون در فیلم «بتمن»، او در دهه ی ۱۹۸۰ با نقش جک تورنس، مجنون بی رحم در فیلم «درخشش» (The Shining) تماشاگران سینما را وحشت زده کرده بود.

بازی درخشان نیکلسون در این فیلم سبب شده، با وجود گذشت دهه ها تماشای این فیلم هنوز تجربه ای وحشت انگیز باشد.

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی در سال ۱۹۹۹ در فیلم «دختر، از هم گسیخته» (Girl, Interrupted) نقش لیزا را برعهده داشت که دختری پریشان حال و دردسرساز بود که با مشکلات روانی دست به گریبان بود. جولی توانسته بود به خوبی در نقش این ضد قهرمان فرو رود.

بازی جولی در این فیلم به قدری جذاب بود که تنها اسکار این بازیگر مشهور را نصیبش کرد.

جولی در سال ۲۰۱۴ نیز نقش اصلی فیلم «مالفیسنت» (Maleficent) را برعهده داشت که شخصیت شرور داستان کلاسیک «زیبای خفته» بود. او در دنباله ی سال ۲۰۱۹ این فیلم هم این نقش را تکرار کرد.

گرچه در نسخه ی انیمیشنی «زیبای خفته» (Sleeping Beauty) مالفیسنت صرفاً یک شخصیت شرور بی رحم بود که از حسادت به پرنسس آرورا یا همان زیبای خفته رنج می برد، اما در فیلم «مالفیسنت» معلوم شد که او سال ها از سوی والدین آرورا مورد بدرفتاری قرار گرفته بود.

جولی همچون فیلم «دختر، از هم گسیخته» در اینجا هم به خوبی توانست به تماشاگران بقبولاند که این شخصیت کاملاً بد نیست و صرفاً به درستی درک نشده است.

لئوناردو دیکاپریو

لئوناردو دیکاپریو در سال ۲۰۱۲ با بازی بی نقش خود در نقش کالوین کندی، یک مرد برده دار نژاد پرست و خشن در فیلم «جنگوی زنجیرگسسته» (Django Unchained) تماشاگران را که به تصویر رمانتیک و لطیف او در فیلم های عاشقانه عادت کرده بودند، حیرت زده کرد.

دیکاپریو بار دیگر در سال ۲۰۱۳ با بازی اش در نقش یک شخصیت دوست نداشتنی دیگر، جردن بلفورت در فیلم «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street) ثابت کرد از متنفر کردن تماشاگران از خود لذت می برد.

او حتی برای بازی خود در این نقش نامزد جایزه اسکار شد.

آل پاچینو

شاید بتوان ادعا کرد هیچکس به خوبی آل پاچینو از عهده ی ایفای نقش های ضد قهرمان برنمی آید و بازی او در نقش مایکل کورلئونه در فیلم های «پدرخوانده» (The Godfather) شاهدی بر این ادعا است.

پاچینو در ای فیلم توانست با استادی تمام، به تباهی رفتن یک شخصیت خوب را به تصویر کشد.

آل پاچینو در سال ۱۹۸۳ در فیلم «صورت زخمی» (Scarface) تونی مونتانا را ایفا کرد، یک قاچاقچی مواد مخدر که حرص و طمع باعث نابودی اش شد.

بازی درخشان پاچینو در این فیلم ثابت کرد که حفظ کیفیت کارنامه ی بازیگری خود برای او تا چه حد اهمیت دارد.

رابرت دنیرو

رابرت دنیرو در بیشتر نقش های خود عالی ظاهر شده، به ویژه شخصیت های شرور. یکی از هولناک ترین شخصیت های تاریخ سینما، مکس کدی در فیلم «تنگه وحشت» (Cape Fear) محصول سال ۱۹۹۱ است که دنیرو به استادی تمام آن را ایفا کرد.

آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز نقش های منفی متعددی ایفا کرده اما هیچ یک از جهت هولناک و شرور بودن به گرد پای شخصیت هانیبال لکتر در فیلم «سکوت بره ها» (The Silence of the Lambs) نمی رسند.

هاپکینز طوری در این نقش فرو رفته بود که باورش سخت بود که در زندگی واقعی یک قاتل سریال روان پریش نیست. این نقش آفرینی خیره کننده یک جایزه اسکار برای هاپکینز به ارمغان آورد.

منبع: insider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود