ماجرای ادعای اسرائیل درباره ربودن و بازجویی از مغز متفکر ایرانی عملیات ضد اسرائیلی در قبرس

ماجرای ادعای اسرائیل درباره ربودن و بازجویی از مغز متفکر ایرانی عملیات ضد اسرائیلی در قبرس

ادعای موساد در خصوص خنثی سازی عملیات ایران علیه صهیونیست‌ ها در قبرس و ربودن یکی از عوامل اصلی آن در خاک ایران و بازجویی از او، واکنش آمریکا و ایران را به دنبال داشته است. به اساس ادعای موساد، فرد ربوده شده یوسف شهبازی عباسعلی‌ لو، مغز متفکر این عملیات بوده است.

یوسف شهبازی عباسعلی‌ لو

ادعای اسرائیل چیست؟

موساد مدعی شده است با ربودن فردی در خاک ایران و بازجویی از او، حمله‌ ای علیه صهیونیست‌ ها در قبرس را خنثی کرده‌ است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست روز پنجشنبه ی هفته ی گذشته نوشت: موساد در بیانیه ای درباره خنثی کردن حمله تروریستی اخیر در قبرس اعلام کرد مغز متفکر این عملیات را از داخل خاک ایران ربوده است.

این روزنامه اسرائیلی هویت فرد ربوده شده را یوسف شهبازی عباسعلی‌لو یاد کرده که از او به عنوان مغز متفکر عملیات نام برده است .

در این گزارش عکسی منتشر شده که ادعا شده فرد مزبور در حال انتقال به دادگاه است .

یوسف شهبازی عباسعلی‌ لو

یوسف شهبازی عباسعلی‌ لو

بر اساس بیانیه منتشر شده، موساد در یک ماموریت منحصربه‌فرد در داخل خاک ایران، توانست این مغز متفکر هسته تروریستی را دستگیر کند و این فرد سپس در بازجویی‌ها به جزئیات آنچه طرح تروریستی خوانده شده اعتراف کرد و این امور منجر به افشا و خنثی شدن حمله تروریستی در قبرس شد.

یک مقام ارشد موساد گفت: ما به هر مقامی که علیه یهودیان و اسرائیلی‌ها در هر کجای جهان برای ترور برنامه‌ریزی کند، از جمله در داخل خاک ایران، می‌رسیم.

موساد می‌گوید عباسعلی‌لو دستورالعمل‌های دقیقی از اعضای ارشد نهادهای نظامی ایران دریافت کرده بود.

او به بازجویانش گفته که دقیقا چگونه قرار بود این توطئه اجرا شود و تمامی تجهیزات مرتبط و اعضای هسته ترور را از کجا پیدا کنند.

در مرحله بعد، موساد این اطلاعات را به مقامات قبرس که اکثر اعضای دیگر هسته را دستگیر کردند، منتقل کرد.

واکنش آمریکا به ادعای اسرائیل

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به ادعا‌ها درباره ربوده شدن مغز متفکر عملیات علیه اسرائیلی‌ها در قبرس از ایران واکنش نشان داد.

میلر در پاسخ به سوالی درباره ادعای روزنامه اسرائیلی در خصوص ربوده شدن مغز متفکر عملیات علیه صهیونیست‌ها در قبرس از ایران و ارتباط آن با سپاه و تروریستی کردن این بخش از نیروی نظامی ایران گفت: ما همچنان اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه را محکوم می‌کنیم و با آن‌ها مقابله می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: اما من نظر خاصی در خصوص ادعا‌ها پیرامون طرح ایران برای حمله تروریستی علیه یهودیان در کشور قبرس ندارم.

واکنش ایران به ادعای اسرائیل

نورنیوز، رسانه ی نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران، ادعای اخیر اسراییل را رد کرد. این رسانه درباره ی ادعای جدید اسراییل در توییتر خود نوشت: «نوشت ترفند رژیم صهیونیستی برای فعال نشان دادن خود علیه ایران!»

این رسانه در ادامه نوشت:

رژیم صیهونیستی که به دلیل وخامت شرایط داخلی کاملاً زمین گیر شده حالا برای فرافکنی و فعال نشان دادن خود، عملیات شکست خورده ی یک سال پیش در ایران که همه عوامل آن دستگیر شده اند را بدون هیچ سندی به شکل وارونه باز روایت کرده تا بتواند آن را برای این روزهایش فاکتور کند!

یوسف شهبازی عباسعلی‌ لو

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • سندرز تیر ۱۱, ۱۴۰۲

    چقدر این اسرائیل از ج . ا شکست میخوره
    ×کیلو کیلو اسناد حساس هسته ای رو بردن گفتن اسرائیل شکست خورده
    × انواع اعدیه های غذایی رو روی دانشمندان هسته ای اجرا کردن گفتن اسرائیل شکست خورده
    ×حاج قاسم رو تا قبل از ترور ردیابی کردن گفتن دستگاه امنیتی اسرائیل شکست خورده
    × طی هر تنش با نیروی های نیابتی فرمانده های مقاومت و نیروی های وابسته به سپاه رو کشتن گفتن اسرائیل شکست خورده
    × اسناد برنامه های فضایی رو بردن گفتن اسرائیل شکست خورده
    و..‌. خلاصه که شکست خورده این همه بلا سرشون آورده