پریود شدن خانم ورزشکار در مسابقه و پاسخ پرقدرت او به منتقدان انتشار تصاویر آن

پریود شدن خانم ورزشکار در مسابقه و پاسخ پرقدرت او به منتقدان انتشار تصاویر آن

«عکس خوبی از اِما نیست. حتماً می شد کم بهتر آن را ویرایش کرد.» این کامنتی بود که زیویر کوپوک، ورزشکار استرالیایی برای عکسی گذاشته بود که نشان می داد اِما پلنت-براون، ورزشکار انگلیسی یک مسابقه را در حالی به پایان رسانده بود که لکه ی خونی روی لباس ورزشی اش دیده می شد. از اینجا بود که بحثی طولانی بر سر این عکس درگرفت.

اِما پلنت-براون یک ورزشکار انگلیسی است که در رشته های ورزشی دوگانه، سه گانه و چهارگانه فعالیت می کند. در یکی از آخرین دستاوردهایش او موفق به کسب مدال نقره ی مسابقات جهانی تریاتلون مسافت طولانی شد. او در مسابقات معتبر  Ironman 703 برنده ی ۲ مدال نقره و برنز و در مسابقات قهرمانی اروپا برنده ی مدال طلا شده است.

اِما در یکی از آخرین مسابقات خود نفر چهارم شد. این مسابقه درست چند روز پس از آن برگزار شد که اِما برنده ی مسابقات جهانی دواتلون شد.

از سویی دیگر، زیویر کوپوک ورزشکار دیگری که در رشته ی ورزش های سه گانه فعالیت دارد، تصمیم گرفت بر روی عکسی از اِما  که در صفحه ی رسمی مسابقه منتشر شده بود، کامنتی بگذارد. این تصویر نشان می داد از قرار معلوم لباس اِما حین مسابقه به دلیل پریود شدن او خونی شده بود.

زیویر شاید این کامنت را به نیت بدی نگذاشته بود اما صحبت هایش بسیار بحث برانگیز شد. اِما خیلی زود پاسخ کامنت زیویر را در زیر همان پست داد. او برای زیویر نوشت:

از نگرانی تان ممنونم اما من از صحبت درباره ی این موضوع خجالت نمی کشم چون این واقعیت زنان در ورزش است. من هر ماه پریود می شوم و بعضی روزها شدتش بیشتر می شود. من دعا می کنم که با مسابقاتم همزمان نشود ولی هر از گاهی این اتفاق می افتد. فرقی نمی کند از چه جور تامپونی استفاده کنم. هیچ نوعی بیشتر از ۳ ساعت دوام نمی آورد. بنابراین مثل آن هایی که در حین مسابقه دستشویی شان می گیرد، من هم باید با آن کنار بیایم، هر چه در توان دارم انجام دهم و از حرف زدن با آن با زن هایی با مشکل مشابه نترسم.

۵ روز بعد، اِما همان عکس را در صفحه ی اینستاگرام خود منتشر کرد. او در شرح عکس پیام مهمی داشت: «با احترام به زنان شگفت انگیز عرصه ی ورزش و مردان همان اندازه شگفت انگیزی که از آن ها حمایت می کنند. از این حجم پیام هایی که از هم مردان و زنان درباره ی واقعیت غیرجذاب شرکت در مسابقه در دوران پریود گرفتم شرمنده شدم.»

او در ادامه توضیح داد که برای آن مسابقه یک لباس صورتی رنگ انتخاب کرده بود تا نور خورشید را جذب نکند و حین مسابقه یک بار از روی دوچرخه اش افتاد و به همین دلیل لکه ی خون بیشتر مشخص شد. او سعی کرده بود با آب لکه را از بین ببرد اما بی فایده بود.

اِما در ادامه گفت: «این واقعیت ورزش زنان است و هر چه موانع بیشتری را بتوانیم از سر راه برداریم بهتر است. بعد از سال ها فعالیت در ورزش با چنین عکسی رو به رو می شوی اما ایده ی ویرایش عکس به این معنی است که چیز اشتباهی رخ داده. من عکس را اینجا هم منتشر کردم چون هیچ ایرادی در آن نیست و یک چیز کاملاً طبیعی است.»

او همچنین گفت: «پس اگر شما هم چنین عکسی دارید، حتماً نگهش دارید، قدرش را بدانید و به خاطر بسپارید که در یک روز سخت چه عملکردی داشتید چون یک روز ممکن است با همان بتوانید به کس دیگری کمک کنید.»

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۸ نظر

ورود

  • ابی تیر ۱۶, ۱۴۰۲

    واقعا خوشم میاد از همچین زنای محکمی….
    واقعا نباید از زن قوی ترسید و مثل این خانم باید سعی کرد اینجور زنهارو زیادتر تو جامعه کرد.چون فقط زنان هستن که بچه تربیت میکنن.پس زن قوی بچه های قوی تربیت میکنه.دمت گرم زن بریتانیایی…با سپاس از شیر دختران سرزمینم خدا کنه همچین الگوهایی برای خودشون انتخاب کنن

    • افت جامعه تیر ۱۶, ۱۴۰۲

      یه کامنت زدم نمیدونم رفت نرفت. الان با چیز شکنم سرعت لاکپشتی

      این زنا افت جامعه هستن. همونطور که مردهایی که به زن ظلم میکنن افت هستن. اینا اخرش هرچی بشه رو گردن مرد میندازن خودشون رو مظلوم نشون میدن. مثلا تو یه مسابقه شکست بخورن میندازن گردن مردا. اکثرا هم شوهر یا دوس پسرشون قربانی میشن.
      یه خاطره از دوست بابام بگم. خیلی وقته المانن. پسرش از ایران یه دختر نجیب ایرووونی میگیره. یکساله کارشون به طلاق میکشه هیچی بلکه این دختر نجییب خودزنی میکنه میندازه گردن شوهره که خسارت و دیه بگیره. این پسره یه مهندس سر به زیره. الان پسره تا چندسال هر ماه باید مفت مفت پول دیه بده چون قسط بستن. هم برا پسر به این خوبی سوء سابقه شده تا اخر باهاش میمونه. هرجا بره برا کار ازش سوء سابقه میخواد. میگه حتی بخوام برم خارج برا تفریح تو فرودگاه یا موقع ویزای انلاین ازش پرسیدن که سوء سابقه داره یا نه. خونه بخواد اجاره کنه باز سوء سابقه میخواد. اینه دختر نجیییب ایرووونی

      • هادی تیر ۱۶, ۱۴۰۲

        چه ربطی داره. اولا شاید رفته با ی شیاد ازدواج کرده. دوما مگه پول دیه خودزنی چقدره که برا چندسال قسط بندی شده؟

      • آفت‌کش جامعه تیر ۱۶, ۱۴۰۲

        خیلی حالت خرابه حاجی.
        کمتر شعر و داستان بساز با اون مغز معیوبت.
        سعی کن بیشتر استراحت بدی به مغزت.

      • Kiarash تیر ۱۶, ۱۴۰۲

        این صحبت شما چه ربطی به موضوع داره
        لطفا احترام نگر دارین و به دختران سرزمینمون توهین نکنید

      • Samin تیر ۱۶, ۱۴۰۲

        آخی، پسرای مظلوم دلم سوخت. من پسرم و در زندگیم بخاطر شغلم با ده ها هزار پسر و دختر ارتباط داشتم ۹۵٪ پسرای شهر ما با قاطعیت میگم …و …بیش نیستن کسی هم ناراحت بشه خودشو جزو اون ۱۰٪ بدونه

        • عاشق عادل تیر ۱۷, ۱۴۰۲

          هم محاسباتت شیری، شخمییه،، هم شغلت که با دهها هزار هستی، کاش میگفتی شغلت چییه،، مغزم پکید،، حالا مهم نیست،، یه سؤال، خودت خواهر مادر برادر پدر پسر که احتمالا داری، جزء کدوم دسته میزاری؟

        • ... تیر ۱۷, ۱۴۰۲

          راس میگه باورش یکم سخته ولی جامعه مون داره به سمت بدی می‌ره و جوونامون خیلی خراب و بی عقل دارن میشن

      • Jok تیر ۱۶, ۱۴۰۲

        ممنونم که موجبات خنده و شادی به راه انداختی، به نظرم برو کتاب بنویس اسمشم بزار چرتوپلا

      • معصومه تیر ۱۷, ۱۴۰۲

        امثال تو و افکار تو اگر از جامعه حذف می شدند مشکلات دختران سرزمینم حل می شد، این افکارت حاصل وجودیت خودت توست، کافر همه را به کیش خود پندارد. این خانم ورزشکار بهتره یا تو با ذهن معیوبت؟؟

      • معصومه تیر ۱۷, ۱۴۰۲

        در ضمن آفت جامعه تو هستی و امثال تو که مردم به این روز افتادند
        همون بهتر که نام کاربریت آفت جامعه باشه

      • عاشق عادل تیر ۱۷, ۱۴۰۲

        خودت رو معرفی نکردی،، ببینم مردی زنی، دختری، بالخره نتیجه داستان شما،،،۱_ من میخواهم زن اون مرد نجیب بشم، ۲_ میخواهیم دستمال بدست به اون زن بدهیم،

      • گلی خانم تیر ۱۷, ۱۴۰۲

        افت تویی و اون افکارت حالا خودت به عنوان یک نر و نه یک مرد …چقدر نجابت و اصالت داری ..غلط کردی اصل با زن رو می‌بری زیر سوال اون هم که پسر دوست بابات گرفته یک زن با اصالت نبوده بلکه یک ماده بی اصل و نصب بوده …پس وقتی مفهوم محتوایی رو نمی‌فهمی حداقل ساکت باش ….این خانم هر چند بریتانیاییها اما از طبیعت خودش خجالت نکشیده تحسین داره ….

    • پریسا تیر ۱۷, ۱۴۰۲

      حاجی شما که استینهای اما خانم رو پوشوندید که اقایون تحریک نشن ازپریود میگید یه وقت مردامون خدایی نکرده به گناه نیفتن

      • یوسف تیر ۱۷, ۱۴۰۲

        حرفش خیلی حقه، ببینید من ..کسی نیستم ولی واقعا همینه ، شما از نمایش آستین این خانوم اجتناب دارین و سانسورش کردین ولی نمیبینید که دختر خانومای وطنی مون با چه وضعی میان بیرون، خواهش میکنم ازتون یه روز بیان تو خیابون یه دور بزنیید تا منظورمو بفهمید.

  • اه اه تیر ۱۶, ۱۴۰۲

    حالمونو بهم زدی

  • رضا تیر ۱۶, ۱۴۰۲

    آقا علم یزید کردید ولی یدونه عکس رو نذاشتید ؟ یعنی چی بابا
    تف تو ریشت سانسورچی

  • بهزاد تیر ۱۷, ۱۴۰۲

    حالا واقعا اینقدر طول و تفصیل میخواست؟!