با رعایت این نکات ظاهر خود را ۱۰ سال جوان تر کنید

با رعایت این نکات ظاهر خود را ۱۰ سال جوان تر کنید

تحقیقات نشان داده کسانی که دل جوانی دارند، مغز آن ها واقعاً دیرتر پیر می شود. و واضح است که ما دل مان می خواهد ظاهرمان هم مثل احساسی باشد که نسبت به سن مان داریم، بنابراین پوشش ما نقش بسیار مهمی در این مورد دارد.

۱- از طرح های درشت دوری کنید

انتخاب طرح لباس مناسبی که ما را هم جوان و هم آراسته نشان دهد دشوار است. به علاوه، اگر طرح لباس بیش از اندازه درشت باشد، اندام تان بزرگ تر به نظر می رسد و همین امر باعث می شود سن تان بیشتر دیده شود. در مقابل، طرح های کوچک تر یا لباس های ساده باعث می شوند باریک و جوان تر به نظر برسید.

۲- شلوار جذب بپوشید

شلوارهای گشاد را کنار بگذارید و به جای آن، از شلوارهای جذب استفاده کنید. این نوع شلوار همیشه شیک است و به راحتی با مدل های مختلف بلوز هماهنگ می شود. به علاوه، شلوارهای جذب روی فرم اندام ایجاد تأکید می کنند و باعث می شوند باریک تر و جوان تر دیده شوید.

۳- از پوشیدن لباس های بی شکل خودداری کنید

لباس های سایز بزرگ شاید گزینه ی خوبی به نظر برسند، به ویژه اگر به دنبال پنهان کردن شکم تان باشید. با این حال، ممکن است تأثیر منفی روی ظاهرتان بگذارند و باعث شوند اندام تان بزرگ تر به نظر برسد. با یک کت کوتاه تر که قد آن تا گودی کمر باشد و خط کمرتان را مشخص کند، اندام تان جمع تر و ظاهرتان جوان تر دیده خواهد شد.

۴- خط کمرتان را مشخص کنید

با بالا رفتن سن، بالا تنه و شکم مان گویی باهم یکی می شوند. به همین دلیل با برجسته کردن خط کمر می توانید ظاهرتان را جوان تر و اندام خود را متناسب تر نشان دهید. برای ایجاد این حالت می توانید از یک کمربند پهن، یک کت بلیزر جمع و جور، یا ژاکتی که قسمت کمر آن با کمربند بسته می شود استفاده کنید.

۵- در انتخاب عینک آفتابی دقت کنید

با دقت در انتخاب عینک آفتابی می توانید ظاهر خود را به راحتی امروزی کنید. برای مثال، عینک آفتابی های چشم گربه ای می توانند مشکل افتادگی گوشه ی بیرونی چشم ها را اصلاح کنند و سن را کمتر نشان دهند.

۶- از زیورآلات ساده استفاده کنید

نسل های قدیمی تر علاقه ی زیادی به زیورآلات درشت و مجلل دارند، اما جوان ترها زیورآلات مینیمالیستی را بیشتر ترجیح می دهند. بنابراین در استفاده از زیورآلات زیاده روی نکنید و وقت هایی که بیرون می روید فقط از اکسسوری های ساده استفاده کنید.

۷- از استفاده ی زیاد از رنگ مشکی پرهیز کنید

رنگ سیاه اندام را به خوبی مشخص می کند و می تواند برای تقریباً هر موقعیتی مناسب باشد. با این حال، با بالا رفتن سن، پوست اغلب رنگ پریده تر می شود، بنابراین درصورت پوشیدن لباس مشکلی تصاد شدیدی ایجاد خواهد شد، به ویژه در قسمت صورت. علاوه بر این، ممکن است چین و چروک های صورت و سیاهی زیر چشم ها را هم برجسته کند.

۸- از سوتین سایز مناسب استفاده کنید

استفاده از سوتینی که سایز نامناسبی دارد، تنها راحتی را از شما نمی گیرد، بلکه می تواند ۱۰ سال هم به ظاهرتان اضافه کند. چون نحوه ی قرارگیری لباس روی تن را تحت تأثیر قرار می دهد و اگر درست انتخاب نشود، باعث می شود قوز کنید و اندام تان بیشتر آب رفته به نظر برسد.

۹- به یقه ی لباس توجه داشته باشید

ممکن است سعی کنید چین و چروک های گردن تان را با لباس خود پنهان کنید، اما حقیقت این است که یقه ی باز باعث می شود جوان تر و جذاب تر دیده شوید. بنابراین از لباس های یقه هفت استفاده کنید.

۱۰- شلوارهای خیلی کوتاه نپوشید

شلوارهایی خیلی کوتاه اغلب باعث می شوند پاها کوتاه تر دیده شوند و پهن بودن ساق پا را برجسته می کنند. به جای آن از شلوارهای بلندی استفاده کنید که قد آن ها تا باریک تر قسمت مچ پا می رسد.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود