ماجرای حمله شبانه به گردشگران در اوپرت چیست؟

ماجرای حمله شبانه به گردشگران در اوپرت چیست؟

چند روزی است که روایت حمله به  گروهی از گردشگران و طبیعت گردان، ارعاب و کتک زدن آنها در منطقه ییلاقی و کوهستانی اوپرت در مرز استان‌های سمنان و مازندران و تصاویر بدن های آسیب دیده آنها در شبکه های اجتماعی، خبرساز شده است. طبق آنچه کاربران نوشته‌اند حمله‌کنندگان به گردشگران در اوپرت، مجهز به سلاح گرم و شوکر بوده‌اند و گفته‌اند این حمله به‌دلیل «طبیعت‌گردی در شب سوم ماه محرم» رخ می‌دهد.

ماجرای حمله به گردشگران در اوپرت با سلاح گرم و شوکر چیست؟

بدن های کبود، رد شوکر بر بدن، چادرهای پاره شده، غذاهایی که روی زمین ریخته شده اند و وسایلی که زیر و رو شده اند، تصاویر و روایت‌هایی است که از سوی چند تن از این طبیعت گردان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و نشان می‌دهد چندین نفر بر اثر این حمله که ساعت یک بامداد پنجشنبه ۲۹ تیرماه انجام شده دچار جراحت و آسیب شده‌اند.

بنا بر نوشته یکی از این گردشگران، یکی از افرادی که آن‌ها را کتک می‌زده، گفته است: «ما با داعشی‌ها و …جنگیدیم و شکست‌شان دادیم، حالا حریف شما نشویم؟»

ماجرای حمله به گردشگران در اوپرت با سلاح گرم و شوکر چیست؟

تصاویری هم از اعزام مجروحان این واقعه با آمبولانس به بیمارستان منتشر شده است. گردشگران همچنین تصاویری از تخریب چادرها و وسایل خود منتشر کرده‌اند.

این خبر در فضای مجازی واکنش های بسیاری را به همراه داشته است. برخی کاربران از این رفتار شوکه شده اند و هیچ توجیهی برای این کار نمی یابند. توضیح دقیقی از سوی حمله کنندگان یا ارگانی که به آن وابسته هستند، داده نشده است و هنوز هیچ مقام رسمی واکنش نشان نداده‌ است.

ماجرای حمله به گردشگران در اوپرت با سلاح گرم و شوکر چیست؟

برخی چهره های سیاسی به این سکوت خبری واکنش نشان دادند. عباس عبدی، دیروز در اکانت توییتری خود نوشته است: «رسانه در این اندازه مجاز به فعالیت و تولید خبر است که از پنجشنبه شب که ماجرای اوپرت⁩ رخ داده تا کنون یک گزارش خبری رسمی و معتبر منتشر نشده است. آنچه هست در فضای مجازی است».

هنوز هویت افراد حمله کننده به گردشگران در اوپرت مشخص نشده است. مشخص نیست چه کسانی و با چه مجوزی به این گردشگران حمله کرده و به مال و جان آنها صدمه رسانده اند.

دیجیاتو
۱۳ نظر

ورود

  • معذرت مرداد ۲, ۱۴۰۲

    معذرت میخوام
    من خودم مذهبی ام. هر شب محرم سینه میزنم. معذرت میخوام. اینها خودشون داعشی وطنی هستن.
    جمعه من و خانواده ام رفته بودیم پل ورسک و صبح برگشتیم. امیدوارم نیروی انتظامی اشد برخورد رو داشته باشه. خوارج هم نماز میخوندن و از شدت نماز پیشانی شان پینه بسته بود.

    • Sam مرداد ۲, ۱۴۰۲

      جناب مذهبی، حداقل ۹۰٪ مذهبیان حاکم بر کشور از سر تا ته همین شکلی ان سالهاست داریم رفتارها و اعمالشونو تو اینترنت میبینیم و میخونیم و خود من چندین بار توسط همین سینه چاکان ….فحش خورده و تهدید شده ام و حتی دو بار کتک خورده ام، باور نمیکنی نکن اصلا مهم نیست

  • مهدی مرداد ۲, ۱۴۰۲

    چرا همه ماجرا را نمیگید؟ رفته بودن عرق خوری و عربده کشی تازه برای مامورها پرویی هم کرده اند… واقعا حقتونه هربلایی سرتون میاد چون استاد جای حق و ناحق را عوض کنید!

    • سعید مرداد ۲, ۱۴۰۲

      بله منم همین رو شنیدم . عرق خوری و کثافت کاری در ملاعام با طبیعت گردی خیلی متفاوته

      • ت مرداد ۲, ۱۴۰۲

        داعش صفتان و یزیدیان در حمله به روح الله عجمیان و آرمان علی وردی خودشان را نشان دادند

    • حامد مرداد ۳, ۱۴۰۲

      ریا و دروغ و …از سر و کلتون میباره
      قاری قرانتون …، رئیس ارشادتون ….میکنه، بچه های همه مسئولا دارن تو امریکا عشق و حال میکنن
      بعد شما …میگین حقشونه این جوونا کتک بخورن توسط یه عده …
      شبونه ریختن سرشون از چادرا کشیدنشون بیرون انقدر کتکشون زدن که یکیشون فلج شده تا اخر عمر
      اصلا درک می کنی چجوری زدنش که فلج شده؟
      یکم فقط یکم وجدان و انسانیت تو شما ها مونده؟
      یا همه رو به چهارتا ساندیس فروختین؟

    • همایون مرداد ۵, ۱۴۰۲

      آخه باشعور ….از کی تا حالا پشت کوه و طبیعتی که با ماشین آفروید به زور میشه رفت شده ملاعام. تازه همین همکاران ….هر چقدر گشتن نتونستن عرق پیدا کنند. …چرا ماله میکشی؟ بعد ماله کشی واسه هواپیمای اوکراینی(اینو همه میدونیم شما …واسه هر …تو این ….ماله میکشین) حیا نکردی؟ مگه خودت خانواده نداری؟ خونواده نداری انسانم نیستی؟

  • nashenas مرداد ۲, ۱۴۰۲

    یک احترام سرتون باشه همونطور که تو آلمان تو محرم شیعه ها طبل میزنن باقی کاری ندارن خوب شما هم تو محرم نرید مهمونی تو ملا عام بگیرید. یه مشت بچه جای سفت نشاشیده. حالا یاد میگیرن. خوبه منم برم تو عربستان روزه خواری کنم؟ سرتونو میزنن

    • gshsh مرداد ۳, ۱۴۰۲

      برای محرم کل مردم نباید بخندن؟ کاریشون نداشتن با مثل اونا رفتار کردن فرق داره.

    • ناشناس مرداد ۵, ۱۴۰۲

      نفهم تر از شما ماله کش ها نیست، همانطور که به قول شما تو آلمان کفار به شما …احترام میزارن شما …هم به اون طبیعت دوست احترام بزارین. بزارین یه روز گرونی ها و بدبختی هاش رو واسه یه شب بی خیال بشه. آدم بودن اینقدر سخته؟

  • مجید مرداد ۳, ۱۴۰۲

    البته که من مخالف ایگونه برخوردها هستم، ولی واقعا نمیشه عربده کشی ،عرق خوری و رقاصی رو حداقل ده روز باز تاکید میکنم حداقل ده روز تعطیل کرد

    • حامد مرداد ۳, ۱۴۰۲

      خیر نمیشه
      چون عرق خوری و رقاصی ما هیچ آسیبی به هیچ کسی نمیرسونه
      …. هیچ اهمیتی برای من و امثال من نداره
      همینطور که مثلا روز کوروش برای شما اهمیت نداره
      همینطور که مردم ایران برای شماها اهمیت ندارن
      درک این موضوع انقدر سخته؟

  • حمیدرضا پیرمرادیان فروردین ۲۹, ۱۴۰۳

    طبق دین اسلام هر کسی که به انسانی آسیب بزنه باید چنانچه قابل قصاص باشد، قصاص و در غیر اینصورت دیه پرداخت کنه
    متأسفانه اینها دین هم سرشون نمیشه
    مجازات شراب تو دین اومده، هرگز نگفته بریزید سرش بزنیدش و شوکر بزنید و ناسزا بگید و از اینجور چیزها
    اینها واقعاً دین هم ندارند
    کلمه وحشی بهترین کلمه ای هست که به ذهنم میرسه