عوامل موثر بر قیمت کانکس و شرایط انتخاب بهترین آن

عوامل موثر بر قیمت کانکس و شرایط انتخاب بهترین آن

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

قیمت انواع کانکس براساس عواملی چون نوع کانکس (کاربری)، ابعاد کانکس، متریال و جنس مصالح ساخته شده، نوع اسکلت، شرکت سازنده و امکانات سفارشی تعیین می شود. موارد فوق بخشی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت انواع کانکس هستند اما تمام آن نیستند و ممکن است براساس شرایط موجود مواردی چون موقعیت، آب و هوا و هزینه نصب و حمل هم به موارد بالا اضافه شوند و بر قیمت کانکس تاثیر گذار هستند.

قیمت انواع کانکس

مهمترین عوامل موثر در قیمت کانکس

قیمت سازه های پیش ساخته کانکسی به عوامل مهمی که در بخش ابتدایی اشاره کردیم، وابسته هستند که در ادامه هر کدام را براساس شدت تاثیر گذاری دسته بندی می کنیم.

ابعاد و اندازه کانکس

در قدم اول از شاخصه های اصلی تاثیر گذار بر قیمت کانکس ها، ابعاد و اندازه آن هاست، کانکس ها عموما با ابعاد ۳ متر مربع تا متراژ های فروشگاهی و صنعتی قابل تولید و ساخت هستند که خریداران می توانند با توجه به این ابعاد محصول کانکسی مدنظر خود را خریداری کنند که به طبع هر چه متراژ بر حسب متر مربع بیشتر شود، قطعا قیمت کانکس ها هم افزایش دارد.

همچنین پلان یا نقشه ساختمانی در این زمینه هم بی تاثیر نیست، زیرا ممکن است یک سازه ۴*۱۲ متر مربعی صرفا یک سالن ۱۲ متری (کانکس کارگاهی) باشد یا نه ممکن است دارای چند اتاق، سرویس بهداشتی یا آشپزخانه (کانکس مسکونی یا ویلایی) باشد.

به عنوان مثال از لحاظ تاثیر ابعاد بر قیمت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت کانکس ۴*۲.۴ متر مربع سبک – ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت کانکس کارگاهی سنگین ۱۲*۲.۴ متر مربع – ۸۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

مواد اولیه و متریال ساخت کانکس

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت انواع کانکس می توان به جنس و مواد اولیه به کار رفته در سازه، اشاره کرد. اغلب کانکس ها با توجه به محل نصب و نیاز مشتری به صورت چوبی، ساندویچ پانل، سایدینگ ها، فلزی و … ساخته شوند و یا برای ساخت درب و پنجره های آن  از متریال های چون pvc، چوبی یا فلزی استفاده شود. به همین جهت متریال و جنس ساخت کانکس ها می تواند بر قیمت انواع آنها تاثیر گذار باشد.

به عنوان مثال ساندویچ پانل ها جزوی از متریال های گرانقیمت در ساخت کانکس ها به حساب می آیند زیرا این پنل ها از نظر عایق بندی، استحکام و کیفیت نسبت به سایر مواد اولیه بهتر هستند و با ساختاری سه لایه و سبک خود، می توانند وزن کلی سازه را سبک تر کرده و در نتیجه حمل آن را ساده تر کنند.

به عنوان مثال می توان برای تاثیر جنس و متریال بر قیمت خرید انواع کانکس به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت کانکس با استفاده از ساندویچ پانل در ابعاد ۲.۴*۸ متر مربع = ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت کانکس سایدینگ در ابعاد ۲.۴*۸ متر مربع = ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

نوع کاربری کانکس تاثیر گذار بر قیمت

قیمت انواع کانکس براساس عواملی چون نوع کانکس (کاربری)، ابعاد کانکس، متریال و جنس مصالح ساخته شده، نوع اسکلت

کانکس ها عموما برای کاربری ها متفاوتی ساخته می شوند. از کانکس های سرویس بهداشتی کوچک تا کانکس هایی با ابعاد بزرگ به جهت مصارف تجاری، اداری، مسکونی و …

به طبع هر کدام از این موارد دارای اجزا و تجهیزات داخلی هستند و به جهت ساخت، ارزیابی های ویژه خود را دارند.

به عنوان مثال کانکس ویلایی یا مسکونی به جهت کاربری سکونت و زندگی افراد می بایست در برابر هرگونه اتفاقات و بلایای طبیعی مقاومت بالایی داشته باشد و همچنین به گونه ای طراحی و ساخته شوند که کاربر بتواند در کنار دارا بودن اوقات آرامی از مناظر و امکانات داخلی و خارجی محیط خود لذت ببرد.

همچنین در این گونه سازه های پیش ساخته، نقشه طراحی و پلان باید دارای آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام و … باشد ولی در کانکس هایی با کاربری فروشگاهی یا کارگاهی نیازی به طراحی پلانی، بخش بندی شده نیست.

از انواع کاربری هایی که می توان در طراحی و ساخت انواع کانکس به آن اشاره کرد می توان به کانکس مسکونی، کانکس تجاری، کانکس اداری، کانکس سرویس بهداشتی، کانکس حمام، کانکس نگهبانی و … اشاره کرد.

عموما قیمت کانکس های مسکونی و ویلایی نسبت به کانکس های خدماتی بیشتر است که این خود یک امر کاملا آشکار و طبیعی به جهت تفاوت در پلان و طراحی است.

برای مثال می توان در نمونه های زیر تاثیر کاربری بر قیمت را مشاهده کرد:

قیمت کانکس ویلایی ۴۰ متر مربع = ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت کانکس کارگاهی ۴۰ متر مربع = ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

اسکلت و ساختار کانکس

به کار بردن پروفیل های فلزی، ورقه های شاسی و بدنه و اسکلتی از چوب یا فلز در زیرسازی و بنای اولیه سازه بر هزینه خرید کانکس تاثیر گذار است و جزوی از عوامل مهم آن به شمار می رود.

در کانکس های معمولی از شاسی تیرآهن استفاده می شود که می توانند به صورت موازی بر روی شاسی نصب شوند و در مقابل کانکس هایی که ابعاد بزرگتری دارند و به جهت مصارف لوکس تر استفاده شوند، دارای شاسی های دور کلاف بوده که می توان کفسازی را بر روی آنها انجام داد.

امکانات و تجهیزات داخلی و خارجی

درب و پنجره ها، دیوار پوش ها، تاسیسات لوله کشی آب و برق، پوشش سقف و دیواره ها، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات امنیتی و … از عوامل ویژه در افزایش یا کاهش قیمت انواع کانکس پیش ساخته هستند.

همچنین این امکانات می تواند براساس نیاز خریداران بیشتر یا کمتر و به صورت سفارشی باشد.

برند سازنده

سابقه شرکت، تولیدات محصول، داخلی یا خارجی بودن، کیفیت محصولات، افتخارات و گواهینامه های اخذ شده و مواردی از این دست، می تواند جزو عوامل تاثیر گذار شرکت سازنده محصول بر قیمت انواع کانکس باشد.

دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت کانکس

از دیگر عواملی که می تواند بر قیمت انواع کانکس تاثیراتی داشته باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

هزینه های جابجایی کانکس

شامل هزینه های استفاده از ابزار های حمل بر روی ماشین آلات حمل بار، فاصله کارخانه تولیدی تا محل نصب و هزینه های جانبی آن که بر قیمت کانکس ها تاثیر گذار هستند.

هزینه نصب کانکس

هزینه ای اجرا کانکس در محل سازه، تیم نصب و سابقه آن ها، تعداد افراد داخل تیم نصب، نحوه نصب (مونتاژ در محل، کانکس آماده)، زیرسازی های اولیه و … که می توانند موثر باشند.

راهنمای انتخاب بهترین کانکس با قیمت مناسب

انتخاب بهترین کانکس با قیمت مناسب شاید دغدغه اصلی شما باشد، در این باره باید به چند نکته کلیدی و مهم اعم از توجه به موقعیت مکانی پروژه، ابعاد مورد نیاز، نوع کاربری و عواملی چون ویژگی های ساختاری و بهره برداری پروژه توجه کنید.

در این زمینه می توانید با مشاوران و کارشناسان مختلفی در ارتباط باشید و از این متخصصان سوالات مبنی بر نحوه انتخاب بهترین کانکس با قیمت مناسب و مقرون به صرفه را سوال کنید و با اطمینان کامل به خرید کانکس خود بپردازید.

راه های ارتباطی با کارشناسان ما

برای این منظور شما عزیزان می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

شماره تماس برای خرید انواع کانکس: ۰۵۱۳۶۲۲۸۸۰۰

شماره تماس برای قیمت کانکس: ۰۵۱۳۶۲۲۸۸۱۴

قیمت انواع کانکس براساس عواملی چون نوع کانکس (کاربری)، ابعاد کانکس، متریال و جنس مصالح ساخته شده، نوع اسکلت

به طور خلاصه قیمت کانکس ها در موارد متعددی با یکدیگر متفاوت است و کاربران می توانند براساس نیاز خود نسبت به خرید و استعلام قیمت آن اقدام کنند. در پایان هر گونه سوال در خصوص این مقاله را می توانید در بخش نظرات از تیم کارشناسان ما بپرسید.

عوامل موثر بر قیمت انواع کانکس پیش ساخته چه مواردی هستند؟

مواد اولیه سازه

نوع کاربری کانکس

اندازه و ابعاد سازه کانکسی

هزینه نصب و جابجایی

دیجیاتو
بدون نظر

ورود