جک پالت ابزاری بهینه در بحث انبارداری

جک پالت ابزاری بهینه در بحث انبارداری

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در میان انواع ابزار و تجهیزات مورد نیاز در انبارها، جک پالت به عنوان نمونه‌ای از ابزار حمل، نقش پررنگی در راستای حمل و جابه‌جایی انواع محصولات دارد. در واقع باید چنین گفت که این محصول با توجه به نوع عملکردی که برای آن تعریف شده، می‌تواند به طرز متفاوتی در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال عموما بیشترین کاربردی که برای انواع جک پالت مورد بررسی قرار می‌گیرد، مربوط به استفاده از این جک پالت‌ها در انواع محیط‌های کوچک و بزرگ، با هدف جابه‌جایی کالا و محصولات در ابعاد و وزن مختلف است. از این رو علاوه بر انبارها، در فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، به طور گسترده‌ای از این ابزار و یا حتی لیفتراک دستی بهره گرفته می‌شود.

انواع جک پالت و کاربرد هر کدام

همانطور که گفته شد، جک پالت از جمله تجهیزاتی است که کاربرد گسترده‌ای در زمینه حمل بار دارد؛ با توجه به همین مسئله، برای این وسیله بر اساس فاکتورهای عملکردی به خصوص، انواع مختلفی مطرح می‌شود که هر کدام می‌توانند متناسب با ویژگی‌هایی که دارند، از خصوصیات عملکردی منحصر به خود برخوردار باشند. این انواع شامل مواردی هستند که در ادامه مورد بحث قرار گرفته شده‌اند:

جک پالت دستی

همانطور که از نام جک پالت دستی پیداست، این نوع به واسطه نیروی انسانی قادر به عمل بوده و به طور دستی عملیات حمل و بالابری قابل انجام خواهد بود. در ساختار این جک پالت از جک هیدرولیک بهره گرفته شده و به لحاظ ظرفیت باید گفت که بسته به نوع این جک پالت، ظرفیت‌های بین ۲ تن تا ۵ تن همراه با شاخک‌های متنوع از ۸۰ cm تا ۲۵۰ cm، قابل استفاده خواهد بود. در رابطه با ارتفاع هم باید گفت که جک پالت مورد بحث، قادر به بالابری تا ۲۰ cm بوده است.

همراه با شاخک‌های متنوع از ۸۰ cm تا ۲۵۰ cm، قابل استفاده خواهد بود. در رابطه با ارتفاع هم باید گفت که جک پالت مورد بحث، قادر به بالابری تا ۲۰ cm بوده است.

جک پالت قیچی

جک پالت قیچی با توجه به ساختاری که دارد و فرمی که هنگام بالابری به دست می‌آورد، تحت این عنوان مورد معرفی قرار می‌گیرد. این نوع جک پالت از کاربرد گسترده‌ای برخوردار بوده و می‌تواند علاوه بر جابه‌جایی، در روند بالابری هم مورد استفاده قرار بگیرد.

جک پالت رول بر

در مورد جک پالت رول بر، با توجه به نامی که دارد، کاربرد کاملا مشابهی برای آن تعریف می‌شود. به گونه‌ای که از این نوع جک پالت برای حمل بارهای رولی که به طور استوانه‌ای هستند، بهره گرفته می‌شود. از این رو بارهای رولی با حجم بالا، مانند غلطک، کلاف سیم، کابل و مواردی از این دست، به واسطه این نوع جک پالت مورد حمل و باربری قرار می‌گیرند.

جک پالت باسکول‌دار

این نوع جک پالت به سبب داشتن وزنه یا همان ترازو، تحت عنوان جک پالت باسکول‌دار مورد معرفی قرار می‌گیرد. در واقع از این نوع برای وزن کردن بار بهره گرفته می‌شود. به طوری که وزن بار سوار شده، در قسمت صفحه نمایشی که برای این جک پالت طراحی شده، قابل مشاهده است. در رابطه با این نوع جک پالت باید گفت که در نمونه‌ای از آن‌ها، امکان چاپ رسید وزن بار وجود دارد.

جک پالت برقی

در مقابل جک پالت دستی، می‌توان از انواع برقی یاد کرد که در قالب لیفتراک برقی هم مورد معرفی قرار می‌گیرد‌. این جک پالت به واسطه نیروی برق تمامی فرایندهای مربوط به حمل و جابه‌جایی را اجرا کرده و به گونه‌ای است که فرد کاربر، روی قسمت به خصوص این ابزار می‌ایستاد و به طور کنترلی، دستگاه را برای انجام فرایندهای مختلف مربوط به حمل و جابه‌جایی، هدایت می‌کند. البته باید افزود که این نوع از جک پالت‌ها خود در دو نوع دارای قابلیت حمل نفر و بدون قابلیت حمل نفر، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

لیفتراک دستی چیست؟

از دیگر ابزار و تجهیزاتی که در زمینه بار بری مورد استفاده قرار می‌گیرد، مربوط به انواع لیفتراک است. لیفتراک دستی با قابلیت جابه‌جایی در ارتفاع طراحی شده و می‌تواند با توجه به ظرفیتی که دارد، بار را در ارتفاع بیشتری بالا ببرد. در واقع لیفتراک هم قابلیت جابه‌جایی عرضی را دارد؛ اما به واسطه عملکرد ویژه در راستای بالابری، تحت عنوان لیفتراک دستی و یا استاکر مورد معرفی قرار می‌گیرد. بنابراین لیفتراک دستی هم در میان نمونه‌ای از انواع جک پالت‌ها قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های جک پالت خوب چیست؟

در راستای انتخاب انواع جک پالت یا به عبارتی لیفتراک دستی، باید به برخی فاکتورها و ویژگی‌های این ابزار توجه داشته باشید. از جمله این فاکتورها، می‌توان به پارامتر وزن بار یا همان ظرفیت جک پالت اشاره کرد. در واقع با توجه به اینکه افراد در کاربردهای مختلف برای انواع بار، از این جک پالت‌ها بهره می‌گیرند، طبیعتا نیاز به در نظر گرفتن مسئله ظرفیت مطرح خواهد بود. به طوری که وزن بار به عنوان عامل تعریف ظرفیت مورد بررسی قرار می‌گیرد. از طرفی هم باید به وزن خود جک پالت توجه کنید.

از دیگر پارامترهایی که در رابطه با جک پالت و یا لیفتراک دستی به عنوان هدف بررسی می‌شود، می‌توان به قدرت بالابری اشاره کرد. در حقیقت شما باید با توجه به ارتفاع قرارگیری بار، به دنبال جک پالت با ارتفاع مناسب و توان بالا در روند جابه‌جایی کالا در ارتفاع، باشید. جدا از این پارامترها، انواع دیگری چون چرخ جک پالت هم می‌تواند در میان نکات مهم مورد بررسی قرار بگیرد که لازم است به منظور انتخاب و خرید گزینه مناسب، به آن توجه کنید.

مرجع خرید جک پالت در تهران بلک ابزار

با توجه به تمامی آنچه که در رابطه با جک پالت، انواع آن و ویژگی‌هایی که برای آن مطرح شد، وجود یک منبع معتبر می‌تواند به شما در روند انتخاب و خرید، کمک شایانی نماید. از این رو مجموعه بلک ابزار با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای مطرح در خصوص ارائه انواع ابزارآلات صنعتی، گزینه به مراتب مناسب‌تری برای شما خواهد بود. در واقع باید افزود که یکی از اصلی‌ترین اهداف مجموعه بلک ابزار، در راستای تضمین کیفیت و تامین نیاز‌های مختلف تجهیزاتی افراد بوده است. به همین سبب نسبت به تنوع در ارائه محصولات، توجه ویژه‌ای داشته است. از طرفی هم باید افزود که ارائه خدمات مربوط به پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات، به شما در روند انتخاب محصول مورد نیازتان، کمک خواهد کرد.

بدون نظر

ورود