چرا مادران ژاپنی ترجیح می دهند به جای استفاده از کالسکه نوزاد خود را بغل کنند؟

چرا مادران ژاپنی ترجیح می دهند به جای استفاده از کالسکه نوزاد خود را بغل کنند؟

در ژاپن دیدن مادرهایی که نوزادشان بر روی پشت خود حمل می کنند بسیار رایج است. در حقیقت، در ژاپن از هر ۵ زن، ۴ نفر آن ها نوزاد خود را پشت شان حمل می کنند که در اغلب مواقع با کمک یک نگهدارنده روی پشت آن ها ثابت می ماند. یا ممکن است ببینید که نوزاد خود را با کریر حمل می کنند.

در ادامه می خواهیم ببینیم چه دلایلی در پس این رفتار مادران ژاپنی وجود دارد.

۱- به دوش کشیدن نوزاد یک سنت قدیمی است

در ژاپن در گذشته نوزادان با استفاده از نوعی نگهدارنده ی نواری به نام Onbuhimos بر روی پشت حمل می شدند. این نگهدارنده از پارچه ی نرم ساخته می شد و برای آن بود که مادران ژاپنی فرزندان خود را بر روی پشت شان حمل کنند و نوزادان بتوانند آن سوی شانه ی مادران خود را ببینند. در آن زمان، مادران مجبور بودند نوزادشان را به همراه خود به شالیزارها ببرند و این راحت ترین راه برای مراقبت از فرزندشان در حین کار بود.

۲- تماس فیزیکی میان مادر و نوزاد از اهمیت زیادی برخوردار است

رابطه ی مادر و فرزندی عمیق است، اما گفته می شود ارتباط میان مادران ژاپنی و نوزادان آن ها بسیار قوی است. و دلیلش این است که آن ها اهمیت زیادی برای تماس فیزیکی قائل اند. مادران ژاپنی فرزندان شان را از سنین بسیار کم با خود در فعالیت های روزمره شان همراه می کنند و هیچ فرصتی را برای داشتن نزدیکی فیزیکی به آن ها از دست نمی دهند.

۳- کودکانی که در آغوش مادر حمل می شوند، ضربان قلب آرام تری دارند

تحقیقی در ژاپن نشان داد نوزادانی که مادران شان آن ها را در آغوش می گرفتند، فوراً آرام می گرفتند و ضربان قلب شان پایین می آمد. این پژوهش همچنین نشان داد نوزادانی که مادران شان حین راه رفتن آن ها را در آغوش می گرفتند آرام تر از نوزادانی بودند که مادران شان در حالت نشسته آن ها را در آغوش می گرفتند.

۴- حمل نوزاد در آغوش هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی راحت تر است

از آنجایی که بسیاری از مردم ژاپن از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند، مادران هم به دنبال روشی راحت تر برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی هستند. آن ها ترجیح می دهند نوزاد خود را به جای کالسکه با آغوشی یا کریر حمل کنند. با این کار، آن ها دیگر نگران دردسرهای استفاده از کالسکه در فضای شلوغ و تنگ وسایل نقلیه عمومی نخواهند بود.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود