ماجرای ریزش ساختمان ها در محله خلازیر تهران چیست؟ + ویدئوی لحظه حادثه

ماجرای ریزش ساختمان ها در محله خلازیر تهران چیست؟ + ویدئوی لحظه حادثه

دیروز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه اجرای عملیات تخریب یک ساختمان غیرمجاز نیمه کاره در محله ی خلازیر در جنوب تهران با حضور عوامل انتظامی و شهرداری تهران به ریزش همزمان این ساختمان و چند سازه ی در حال احداث مجاور آن و محبوس شدن ۴ نفر از پرسنل انتظامی و ۲ نفر از پرسنل شهرداری در زیر آوار ساختمانی انجامید. همگی این ساختمان ها در حال ساخت و خالی از سکنه بودند. تاکنون پیکر ۴ نفر از زیر آوار ریزش ساختمان‌ ها خارج شده است. سرگرد حسین اسماعیلی نیروی پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ و سرهنگ یزدان سلیمان‌ آبادی رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ از جان باختگان این حادثه هستند. هویت یکی دیگر از جان باختگان نیز از کارکنان سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران عنوان شده است.

همچنین ویدئویی از لحظه ی ریزش این ساختمان ها در محله ی خلازیر تهران منتشر شده است.

جزئیات حادثه ریزش ساختمان ها در محله خلازیر تهران

از ابتدای صبح روز یکشنبه ۱۵ مردادماه جهت اجرای دستور مقام قضایی مبنی بر برخورد با ساخت و سازهای غیر ایمن و غیرقانونی، واحدهای انتظامی فرماندهی تهران بزرگ به جهت پشتیبانی از عوامل شهرداری تهران در محله خلازیر واقع در منطقه ۱۹ تهران حاضر شدند.

در حین اجرای این عملیات‌، ساعت ۱۲:۲۴ ظهر یکشنبه چند ساختمان نیمه کاره ریزش کرد و تعدادی از نیرو‌های انتظامی و شهرداری تهران زیر آوار محبوس شدند که پس از آن با حضور تیم های امداد و نجات در محل، عملیات‌ آواربرداری و رهاسازی افراد گرفتار در زیر آوار ساختمانی آغاز شد.

سرهنگ بابک نمک شناس؛ رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره این حادثه گفت: در زمان اجرای تخریب یکی از واحدهای غیرایمن در این منطقه، به علت عدم رعایت نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار این ساختمان و عدم پایداری سازه، تعداد ۵ ساختمان همجوار دچار تخریب شد. بر اثر آن تعداد ۴ نفر از پرسنل انتظامی و دو نفر از پرسنل شهرداری در زیر آوار ساختمانی گرفتار شدند.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در این‌باره گفت: در ساعت ۱۲:۲۴ ظهر یکشنبه ۱۵ مرداد حادثه ریزش ساختمان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن شش ایستگاه آتش‌نشانی به همراه عوامل گروه‌نجات به همراه چند دستگاه جرثقیل و تجهیزات آواربرداری در محل حادثه واقع در خیابان شکوفه غربی، شهرک احمدیه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که چند ساختمان درحال ساخت در مجاورت یکدیگر قرار داشتند که ناگهان تخریب شدند به طوریکه یکی از ساختمان‌ها به طورکامل ریزش کرده و بخش‌هایی از چند ساختمان نیز ریزش کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه این ساختمان‌ها در حال ساخت بودند، کسی در واحدهای آن‌ها ساکن نبوده است.

بابک یکتاپرست، معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور نیز گفت: برابر آخرین آمارها تا کنون در این حادثه ۱۱ نفر مصدوم شده‌اند.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در ساعت ۱۸:۱۵ به ایسنا گفت که در حین عملیات جستجو، آتش‌نشانان با پیکر یکی از محبوس‌شدگان در زیرآوار مواجه شدند که این فرد را خارج کردند.

سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، در ساعت ۱۸:۳۰ با اشاره به پیکر کشف شده از زیر آوار به ایسنا گفت: جسد کشف شده از زیر آوار متعلق به سرهنگ یزدان سلیمان آبادی، رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ است که مورد شناسایی قرار گرفت.

جلال ملکی در ساعت ۱۸:۳۷ به ایسنا گفت: در ادامه جست‌وجوهای انجام شده، پیکر دومین فرد محبوس شده در زیرآوار نیز کشف شد.

سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران نیز در پی اعلام این خبر به ایسنا گفت که جسد دوم نیز مربوط به یکی دیگر از پرسنل انتظامی است.

وی هویت این فرد را سرگرد حسین اسماعیلی از پرسنل پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ اعلام کرد و گفت که این مامور پلیس نیز مورد شناسایی قرار گرفته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در ساعت ۱۹:۳۰ به ایسنا اعلام کرد که پیکر سومین نفر نیز از زیرآوار خارج شده است.

ملکی در ساعت ۲۳:۴۵ گفت: پیکر چهارمین جسد نیز دقایقی پیش از زیر آوار خارج شد.

جلال ملکی همچنین گفت: گفت: تاکنون ۵ نفر زنده از زیر آوار ریزش ساختمان‌ها خارج شده اند.

ریزش ساختمان خلازیر تهران

ریزش ساختمان خلازیر تهران

ریزش ساختمان خلازیر تهران

ریزش ساختمان خلازیر تهران

ریزش ساختمان خلازیر تهران

ریزش ساختمان خلازیر تهران

ریزش ساختمان خلازیر تهران

ریزش ساختمان خلازیر تهران

ریزش ساختمان خلازیر تهران

ریزش ساختمان خلازیر تهران

ریزش ساختمان خلازیر تهران

ریزش ساختمان خلازیر تهران

ریزش ساختمان خلازیر تهران

۹ نظر

ورود

  • hfhfjhf مرداد ۱۶, ۱۴۰۲

    دو پلیس امنیت هم پخ پخ شدن 🧃

    • m.m مرداد ۱۸, ۱۴۰۲

      کاش تو یکی هیچ وقت تو امنیت نباشی که از مرگ ضامن امنیت خوشحال میشی . شاید هم خودتون باعث ناامنی هستین.

      • hshsh مرداد ۱۹, ۱۴۰۲

        لاب لاب
        منظورت از امنیت کدوم امنیته؟ اقتصادی؟ سیاسی؟ فکری؟ زیست محیطی؟

  • حسین مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

    سازنده این ساختمانها باید تو ملع عام اعدام بشن تمام

    • شهروند مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

      اون احمقی که با روش اشتباه باعث شده ساختمان ها بریزه رو باید اعدام کرد سازنده خلاف کرده قبول باید به زور ماشین سنگین بکسل ستون ساختمان رو بکنند آخ کجای دنیا با این روش ساختمان رو تخریب می‌کنند تازه خوشحال هم هستند در ساختمان های مجاور کسی زندگی نمی‌کرده

  • قاف مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

    خاک تو سرت بیشعور

  • نیما باقریان مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

    اخه اینهمه آدم اونجا چیکار میکنه؟مگه مهمونیه؟اینطور تخریب میکنند بیسواد بی مغز؟باید کسی که طرح تخریب به این نحو داده رو آویزان کرد.

  • m.m مرداد ۱۸, ۱۴۰۲

    آخه اون همه آدم همه با هم عقلشون رو از دست دادن؟! صحنه عجیبی بود! معلوم بود ساختمون میریزه؟ پایه رو یه وری کج بکشی ساختمون هم کج میشه دیگه!!! بعد این همه آدم نزدیک محل تخریب وایستادن هیچ کی نبود این پت و متها رو دور کنه؟!

  • مهدی مرداد ۱۸, ۱۴۰۲

    اون کثافت که اجازه داده براساخت ساختمان یااون مامور پلیس ساختمان که گذارش نداده وجلوی پیشرفتشو نگرفته باید در اون جا اعدام کرد