راهنمای خرید روغن موتور خودرو

راهنمای خرید روغن موتور خودرو

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

روغن موتور خودرو، یکی از مهمترین موادی است که برای حفظ و نگهداری درست موتور خودرو باید به آن توجه کرد. روغن موتور در واقع یک ماده ضد سایش است که بین قطعات موتور قرار می‌گیرد و وظیفه اصلی آن حفظ و تسهیل در حرکت قطعات موتور است.

روغن موتور خودرو از ترکیبی از مواد شیمیایی تشکیل شده است که شامل یک سری اسیدهای چرب، پایدارکننده ها، آنتی‌افوم و مواد دیگری است که به ترتیب وظیفه های خاصی را در حفظ و تسهیل در حرکت قطعات موتور بر عهده دارند.

در انتخاب روغن موتور مناسب برای خودرو، باید به نوع و سن خودرو، شرایط آب و هوایی، نوع و شدت استفاده از خودرو و توصیه‌های تولید کننده خودرو توجه کنید. به طور کلی روغن موتور به دو دسته روغن معدنی (که از نفت خام به دست می‌آید) و روغن سنتتیک (که از ترکیب مواد شیمیایی تولید می‌شود) تقسیم می‌شود.

همچنین میزان و زمان تعویض روغن موتور نیز بستگی به نوع و مدل خودرو و شرایط استفاده از آن دارد و بهتر است با مطالعه دستورالعمل‌های تولید کننده خودرو و رعایت توصیه‌های آنها در این باره، اقدام به تعویض روغن موتور خودرو کنید.

خرید روغن موتور خودرو ممکن است برای بسیاری از ما مشکل باشد، زیرا با توجه به نوع و مدل خودرو و همچنین شرایط و نیازهای خودرو، انتخاب روغن مناسب کار سختی است. در ادامه، چند نکته مهم را برای راهنمایی در خرید روغن موتور خودرو ذکر می‌کنیم:

نوع روغن: در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که روغنی که می‌خواهید برای خودروتان خریداری کنید، با نوع و مدل خودروتان سازگار است. برای اطلاعات بیشتر، به دفترچه راهنمای خودروتان مراجعه کنید.

ویسکوزیته: ویسکوزیته یا ظرفیت روغن، به مقدار چگالی روغن در دمای مختلف گفته می‌شود. در انتخاب روغن، باید به ویسکوزیته آن توجه کرد و روغنی با ویسکوزیته مناسب برای شرایط آب و هوایی و دمای محیط خودرو انتخاب کنید.

کیفیت: در انتخاب روغن، به کیفیت آن توجه کنید. بهترین روغن‌ها، روغن‌های ترکیبی یا سنتتیک هستند که قابلیت حفظ کارایی و کاهش نرخ خوردگی موتور را دارند. در انتخاب روغن، به فرمولاسیون آن نیز توجه کنید.

شاخص کیفیت: شاخص کیفیت روغن، میزان کیفیت روغن را نشان می‌دهد. این شاخص را در بطن روغن ببینید و بهتر است روغنی با شاخص کیفیت مناسب انتخاب کنید.

مقدار روغن: مقدار روغن مورد نیاز برای خودروتان را در دفترچه راهنمای خودرو بررسی کنید. حتماً به تعداد و حجم روغن مورد نیاز خودروتان توجه کنید تا خودروی شما به بهترین شکل عمل کند.

بدیهی است که به دلیل تفاوت‌های بین خودروها، روشن نیست که روغنی با کدام ویژگی‌ها برای خودروی شما مناسب است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام، با نزدیک‌ترین مرکز خدمات خودروی خود تماس بگیرید و از متخصصان خودرویی مشورت بگیرید.

روغن موتور لیکومولی بهترین روغن موتور خودرو

لیکومولی یکی از برندهای محبوب روغن موتور است که در بازار موجود است. این برند انواع مختلفی از روغن موتور با کیفیت عالی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که برای انواع خودروها و شرایط رانندگی متفاوت، مناسب هستند.

روغن لیکومولی در سه نوع اصلی، شامل روغن موتور سنتتیک، نیمه سنتتیک و معمولی تولید می‌شود. روغن موتور سنتتیک لیکومولی، با کیفیت بسیار بالایی از جمله ویژگی‌هایی است که این روغن را محبوب کرده است. این نوع روغن موتور، دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی، کاهش سایش موتور، مقاومت در برابر اکسیداسیون و پایداری با دمای بالا است. همچنین، روغن موتور سنتتیک لیکومولی، به دلیل تولید از مواد خالص و با کیفیت بالا، به سرعت در موتور جریان می‌یابد و قابلیت حفظ کارایی موتور در شرایط سخت را دارد.

روغن موتور نیمه سنتتیک لیکومولی، نیز دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی، کاهش سایش موتور، پایداری با دمای بالا و مقاومت در برابر اکسیداسیون است. این نوع روغن موتور، به دلیل ترکیبی از روغن‌های سنتتیک و معمولی، قابلیت حفظ کارایی موتور و کاهش نرخ خوردگی را دارد.

روغن موتور معمولی لیکومولی، نیز یکی از محصولات این برند است که برای خودروهای معمولی و در شرایط عادی رانندگی، مناسب است. این نوع روغن موتور، دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر اکسیداسیون و کاهش سایش موتور است.

در کل، روغن موتور لیکومولی یکی از برندهای معتبر و محبوب روغن موتور است که با توجه به نوع و مدل خودرو و شرایط رانندگی، می‌توانید یکی از نوع‌های آن را برای خودروی خود انتخاب کنید.

روغن موتور کاسترول

کاسترول یکی از برندهای محبوب و معتبر روغن موتور در بازار خودرو است. این برند در سال ۱۹۱۹ تأسیس شده و از آن زمان به عنوان یکی از پیشروان در صنعت روغن موتور شناخته شده است. کاسترول انواع مختلفی از روغن‌های موتور را با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که برای انواع خودروها و شرایط رانندگی متفاوت، مناسب هستند.

کاسترول روغن موتور خود را در سه نوع اصلی، شامل روغن موتور سنتتیک، نیمه سنتتیک و معمولی تولید می‌کند. روغن کاسترول سنتتیک، دارای ویژگی‌هایی مانند پایداری با دمای بالا، مقاومت در برابر اکسیداسیون، کاهش سایش موتور و بهبود کارایی موتور است. همچنین، این نوع روغن موتور، به دلیل تولید از مواد خالص و با کیفیت بالا، قابلیت حفظ کارایی موتور در شرایط سخت را دارد.

روغن موتور نیمه سنتتیک کاسترول، نیز دارای ویژگی‌هایی مانند پایداری با دمای بالا، کاهش سایش موتور، مقاومت در برابر اکسیداسیون و بهبود کارایی موتور است. این نوع روغن موتور، به دلیل ترکیبی از روغن‌های سنتتیک و معمولی، قابلیت حفظ کارایی موتور و کاهش نرخ خوردگی را دارد.

روغن موتور معمولی کاسترول، نیز یکی از محصولات این برند است که برای خودروهای معمولی و در شرایط عادی رانندگی، مناسب است. این نوع روغن موتور، دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر اکسیداسیون و کاهش سایش موتور است.

در کل، کاسترول یکی از برندهای معتبر و محبوب روغن موتور است که با توجه به نوع و مدل خودرو و شرایط رانندگی، می‌توانید یکی از نوع‌های آن را برای خودروی خود انتخاب کنید.

زمان تعویض روغن موتور خودرو

توصیه معمول برای تعویض روغن موتور خودرو، برای خودروهای سبک و متوسط، هر ۵,۰۰۰ تا ۷,۵۰۰ کیلومتر یا هر ۶ ماه یکبار، و برای خودروهای سنگین و شرایط سختتر، هر ۳,۰۰۰ تا ۵,۰۰۰ کیلومتر یا هر ۳ ماه یکبار است.

به هر حال، بهتر است که به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید و با توجه به شرایط و نیازهای خودروی خود، زمان تعویض روغن را تعیین کنید. همچنین، در صورت رانندگی در شرایط سختتر، مانند رانندگی در شهر با ترافیک شلوغ و بارگیری سنگین، زمان تعویض روغن را به صورت متناسب با شرایط تغییر دهید.

لازم به ذکر است که توصیه‌های سازنده خودرو در مورد زمان تعویض روغن، تعداد کیلومترهای طی شده و شرایط ویژه برای تعویض روغن خودرو، باید رعایت شود. همچنین، با توجه به نوع و کیفیت روغن مورد استفاده، ممکن است زمان تعویض روغن در برخی موارد متفاوت با توصیه‌های معمول باشد.

فروش انواع روغن گیربکس دستی و اتوماتیک، فروش انواع واسکازین و روغن هیدرولیک فرمان ایرانی و خارجی، فروش انواع مکمل بنزین ایرانی و خارجی , لاستیک مکسس از دیگر خدمات کارتل سرویس می باشد، جهت اطلاع از قیمت لاستیک مکسس، روغن خودرو با ما تماس بگیرید..

یک نظر

ورود

  • هجت رمضانی شهریور ۲۳, ۱۴۰۲

    سلام، ممنون از مقاله کامل و خوبتون، من یه مشاوره برای خرید میخواستم ممنون میشم جواب بدید
    امروز تو یه رپورتاژ خوندم واسه ماشین های سنگین باید هر ۳هزار کیلومتر روغن رو عوض کرد، ولی اگه روغن خوبی مثل کاسترول باشه میشه تا ۵ هزار تا هم ازش استفاده کرد، اقتصاد آفرین اینو گفته بود خواستم از یه سایت تخصصی بپرسم ببینم این درسته و میشه تا ۵ هزار تا روی روغن کاسترول حساب کرد؟