توضیحات آمنه سادات ذبیح پور درباره «بازجو خبرنگار» خوانده شدن و دیگر حواشی + ویدیو

توضیحات آمنه سادات ذبیح پور درباره «بازجو خبرنگار» خوانده شدن و دیگر حواشی + ویدیو

آمنه سادات ذبیح پور یکی از پرحاشیه ترین خبرنگاران صدا و سیماست که با گزارش های اختصاصی درباره فضای مجازی در برنامه خبری ۲۰:۳۰ و به اصطلاح افشاگری های پشت پرده، شناخته شد. او اخیرا در برنامه سلام تهران در گفتگو با صدیقه مرادی، مجری این برنامه، توضیحاتی درباره برخی حواشی شکل گرفته درخصوص خود از جمله لقب بازجو خبرنگار که مدت هاست در فضای مجازی به او اطلاق می شود، ارائه کرد.

بازجو خبرنگار

توضیحات آمنه سادات ذبیح پور درمورد حواشی مطرح شده درباره خودش

پس از پخش اعترافات برخی چهره های شبکه های اجتماعی و فعالات سیاسی در اخبار ۲۰:۳۰ و توضیحات برخی زندانیان سیاسی، از جمله سپیده قلیان زندانی سیاسی ای که در سال ۹۸ آمنه سادات ذبیح پور را به بازجویی و اخذ اعتراف اجباری از وی متهم کرد، در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه های فارسی زبان، از او به عنوان بازجو خبرنگار، نام می برند. ذبیح پور دربرنامه سلام تهران در پاسخ به سوال مجری در این خصوص توضیحاتی داد. آمنه سادات ذبیح پور در این گفت و گو به نقل ماجرای تماس تلفنی مسیح علی نژاد می پردازد و استفاده از برخی القاب و دروغ گفتن را از تکنیک های رسانه ای رسانه های بیگانه می شمارد.

دروازه شرق آسیا

یکی دیگر از موضعاتی که در این برنامه مطرح شد، سوتی عجیب ذبیح پور در گزارش ورود ابراهیم رئیسی به کنیا بود. آمنه سادات ذبیح پور که در این سفر به عنوان خبرنگار، رئیس جمهور را همراهی می کرد، کنیا را «دروازه شرق آسیا» عنوان کرد. در بخش دیگری از این مصاحبه که از شبکه ۵ پخش شد، ذبیح پور علت خطای این فاحش را در گزارش خود توضیح داد. 

شب ماندن در صدا و سیما

در بخش دیگری از این گفتگو ذبیح پور از تلاش بی وقفه خود در سال گذشته برای تقابل با به اصطلاح خودش «جنگ ترکیبی» توضیح داد و گفت که بعضی شب ها در صدا و سیما می مانده است. وی در ادامه می گوید: «رسانه‌های بیگانه به دروغ گفتند آمنه‌سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی از ترسشان شب‌ها در صداوسیما می‌مانند.»

بیوگرافی آمنه سادات ذبیح پور

آمنه سادات ذبیح پور متولد سال ۱۳۶۳ در تهران است. در سال ۸۲، زمانی که ۱۹ سال داشت وارد باشگاه خبرنگاران جوان شد. نام وی با پیوستن به اخبار ۲۰:۳۰ و تهیه ی گزارشات سیاسی بحث برانگیز برای این بخش خبری به بر سر زبان ها افتاد. او در اسفند ۱۴۰۰ به عنوان سرپرست سردبیری گروه رسانه‌ های فارسی‌ زبان بیگانه صدا و سیما منصوب شد.

در سال ۹۲، در پایان دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، طی مراسمی از خبرنگاران حوزه دولت تقدیر به عمل آمد که در آن از ذبیح پور نیز به عنوان برترین و رکوردارترین خبرنگار دوره ی ۸ ساله ی دولت های نهم و دهم تجلیل شد.

توضیحات آمنه سادات ذبیح پور درمورد حواشی مطرح شده درباره خودش

در سال ۹۸ یک زندانی سیاسی ذبیح پور را به بازجویی و اخذ اعتراف اجباری از وی متهم کرد.

سپیده قلیان که در جریان اعتراضات سال ۹۷ کارگران هفت تپه بازداشت و در مستندی به نام «طراحی سوخته» اعترافاتش در بخش خبری ۲۰:۳۰ پخش شده بود، بعد از آزادی موقت در توییتی اینگونه مدعی شد: «در مراحل تولید مستند “طراحی سوخته”، شخص خانم آمنه سادات ذبیح‌پور، در اتاق بازجویی حضور داشت تا پس از ساعت‌ها شکنجهٔ جسمی و روحی، متنی را که از قبل آماده کرده بود، برای خواندن در مقابل دوربین، در اختیار ما بگذارد.»

ذبیح پور در پاسخ به ادعای قلیان، ضمن تکذیب دیدار رو در رو با وی تأکید کرد که تنها بازجوی قلیان را در تهران دیده بود.

توضیحات آمنه سادات ذبیح پور درمورد حواشی مطرح شده درباره خودش

آبان ماه ۱۴۰۱ وزارت خزانه‌ داری ایالات متحده چند تن از چهره های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله آمنه سادات ذبیح پور را به اتهام پخش اعتراف اجباری از بازداشت‌ شدگان تحریم کرد. وی ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱ نیز به اتهام نقض حقوق بشر از سوی اتحادیه اروپا تحریم شد.

پس از مطرح شدن شایعاتی درخصوص ازدواج وی، در تیرماه ۱۴۰۲ برادر آمنه سادات ذبیح پور، ازدواج خواهر خود را تایید کرد.

مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • نادر مرداد ۱۸, ۱۴۰۲

    آره راس میگی. دروغ گفتن یکی از تکنیکای رسانه ایه. به ویژه در جمهوری اسلامی و جایی که تو توش کار میکنی: بنگاه دروغ پراکنی ۲۰:۳۰

  • ز مهر ۲, ۱۴۰۲

    البته اینترنشنال هم چاخانه فکر نکنید بی بی سی هم راست میگه! اونام ی جاهایی ب نفع خودشون سوتی زیاد میدن! از کدوم سوتیشون بگم که اسمشو گذاشتم عنترنشنال