توضیح میرسلیم درباره آزاد شدن فرزندش: به من ربطی ندارد؛ از خودش بپرسید + ویدیو

توضیح میرسلیم درباره آزاد شدن فرزندش: به من ربطی ندارد؛ از خودش بپرسید + ویدیو

تناقضات بسیار میان گفته ها و واقعیت زندگی مصطفی میرسلیم و اظهارنظرهای عجیب او در بسیاری موارد، تیتر رسانه ها می شود. از مخالفت با واردات کالا و اصرار به مردم برای استفاده از تولیدات داخلی، با وجود اینکه خودش ساعت میلیاردی و کفش و موبایل آمریکایی استفاده می کند؛ تا ادعای عجیبش درباره عدم تفاوت ۲۰۶ و لندکروز. از همه عجیب تر صحبت های وی درمورد اعدام دستگیر شدگان اعتراضات سال گذشته بود. وی در مورد عوامل ناآرامی‏‌ها اظهار داشت باید «در فاصله ۵ یا ۱۰ روز بعد از دستگیری اعدام شوند»، در حالی که پس از محرز شدن جاسوسی پسر مصطفی میرسلیم برای سازمان مجاهدین، معتقد بود فرزندش گول خورده است و زندان، مجازات مناسبی برای فردی با شرایط ضعیف پسرش نیست. حالا هم در گفتگو با خبرآنلاین، از توضیح دادن نحوه آزادی فرزندش امتناع کرد.

میرسلیم با حضور در کافه خبر، خبرآنلاین در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه آزاد شدن فرزندش از زندان گفت: «به من ربطی ندارد؛ از خودش بپرسید.»

سال گذشته انصاف نیوز به نقل از مطهره شفیعی در آرمان ملی نوشت: تصمیمات قوه‌قضائیه مبنی بر صدور حکم اعدام تعدادی از بازداشتی‏‌های اعتراضات اخیر سبب واکنش‌هایی در جامعه شده است. از سوی دیگر ذکر اتهام محاربه محل چالش میان علماست. با این همه قوه‌قضائیه احکامی را صادر کرده که اجرا می‏‌شود وغیرقابل کتمان نیست. اما موضوعی که سبب انتقادات زیادی شد به اظهارات مصطفی میرسلیم، نماینده تهران و عضو حزب موتلفه مربوط است.

توضیح میرسلیم درباره آزاد شدن فرزندش: به من ربطی ندارد؛ از خودش بپرسید

در حالی که بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان تاکید بر تعویق اجرای حکم اعدام داشتند، او که با چهره گرفته و پریشان از بازداشت پسرش به جرم ارتباط با منافقان صحبت می‏‌کرد، در پاسخ به اظهارات برخی مبنی بر فاصله کوتاه دستگیری تا اعدام عاملان ناآرامی‏‌ها تصریح کرد: «خیر به این صورت نیست. به‌نظر بنده فاصله بین دستگیری عوامل ناآرامی‏‌ها تا اعدام آنها بسیار زیاد است و باید در فاصله ۵ یا ۱۰ روز بعد از دستگیری اعدام شوند، منتها قوه‌قضائیه روال خودش را دارد» این اظهارات با واکنش‌هایی مواجه شد.

توضیح میرسلیم درباره آزاد شدن فرزندش: به من ربطی ندارد؛ از خودش بپرسید

از سوی دیگر برخی پس از اطلاع از اظهارات او به یاد پرونده پسر مصطفی میرسلیم افتادند؛ به پرونده مهدی میرسلیم، بدون سروصدا رسیدگی شد و پدرش اصرار بر گول‌خوردن پسر داشت؛ اما برای مهدی‏‌های دیگر طلب اعدام دارد. روایت پدر از آنچه مهدی کرد جالب است: «منافقان با شناسایی و سوءاستفاده از نقطه ضعف مهدی او را شکار کرده و به دام انداخته و سعی کردند از او اطلاعاتی به‏‌دست بیاورند که البته چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه‌بندی شده بوده، موفقیتی جز به‌دام انداختن او به‌دست نیاوردند. فرزندم بسیار عاطفی و ساده‌لوح و سست ‏‌اراده است؛ این ضعف موجب ناتوانی در تامین وضعیت معیشتی او شده و منافقان نیز با استفاده از همین موارد توانستند او را جذب کنند و به انحراف بکشانند و مأموران امنیتی نیز گمان کرده بودند که او عنصر اثرگذاری است.»

توضیح میرسلیم درباره آزاد شدن فرزندش: به من ربطی ندارد؛ از خودش بپرسید

آیا مهدی به صرف ادعای پدر مبنی بر ساده ‌لوح بودن لایق ترحم است و دیگرانی که آقای میرسلیم از وضعیت آنها بی‏‌خبر است، لایق اعدام هستند؟ میرسلیم پس از زندانی شدن پسرش در نامه به رئیس قوه قضائیه نوشت: «برایم محرز شد که از طرف هم‏‌بندی‏‌هایش ظلمی رخ داده، در نامه‏‌ای از رئیس قوه قضائیه سوال کردم که آیا منظور از ۵ سال حبس، زندان توأم با تحقیر و توهین و اخاذی است؟ ایشان هم بزرگواری کردند و جواب دادند.»

توضیح میرسلیم درباره آزاد شدن فرزندش: به من ربطی ندارد؛ از خودش بپرسید

در اواخر تیر ماه ۱۴۰۱ بود که مصطفی میرسلیم درخصوص ماجرای بازداشت پسرش به اتهام همکاری با منافقین توضیحاتی را ارائه کرد. او در این خصوص گفت: «پسرم را ظاهراً پس از دو سال مراقبت، در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن ۱۳۹۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کردند که پس از درخواست تجدید نظر و قطعی شدن حکم، در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوین برده شد. در هنگام دستگیری او، با اطلاعاتی که مأموران امنیتی به من دادند متوجه مسائلی که او را گرفتار کرده بود، شدم و فکر می‌کنم که اگر زودتر متوجه این مسائل شده بودم، با تنبیه مختصری می‌توانستم او را از این وضعیت نجات دهم.»

توضیح میرسلیم درباره آزاد شدن فرزندش: به من ربطی ندارد؛ از خودش بپرسید

پس از آزادی پسر مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه فرزند شما بنابر عفو رهبری آزاد شد؟ گفت: «فکر کنم عفو رهبری شامل پسر من هم شد باید از خودش بپرسید. او در واکنش به اینکه یعنی شما در جریان پرونده فرزندتان قرار ندارید؟ تصریح کرد: «می دانم فرزندم آزاد شده اما نمی دانم مورد عفو رهبری قرار گرفته است یا خیر.»

در بخش دیگری از گفتگوی مصطفی میر سلیم با کافه خبر، خبرآنلاین، او درباره انتقادها (شما بخوانید تناقضات رفتاری)، می خواهند آبرویم را ببرند و توضیح داد که به انتقادهای درست، واکنش مناسب نشان داده است. 

۳ نظر

ورود

  • فاضل مرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    این آدم هم آبرو داره. کاری که میکنید، جالب نیست. خودش میگه برای پسرش پیگیری نکرده. مدرکی دارید که پیگیری و سوء‌استفاده کرده یا نه؟ کلا میدونید مدرک یعنی چی؟ این آدم هم آبرو داره. (در مورد آزاده نامداری هم همین کارو کردید، آبروش رو بردید، خونش گردنتونه)

    • آویزون از .... میرسلیم مرداد ۲۳, ۱۴۰۲

      ع.ر.ز.ش‌.ی هر کجا که گ.ُ.ن.د انقلابی ببیند باید صریعا ازش آویزون شود
      آویزون بمان مغز ساندیسی، کف دستت هم وازلین بزن

    • حامد مرداد ۲۴, ۱۴۰۲

      آقا گناهش تو اون دنیا گردن من، خوبه؟
      این آدم نه آبرویی داره که بخواد برده بشه نه حیثیت نه انسانیت
      این جزو یه عدس که فقط با فساد و فریب و دروغ خودشون و هفت نسل بعدشون رو از هر لحاظ بیمه و مصون کردن