سیر تا پیاز دی‌ان‌اس، اینترنت و اکانت‌ های ظرفیتی ایکس ‌باکس! | هوم، سوییچ، کامل و…

سیر تا پیاز دی‌ان‌اس، اینترنت و اکانت‌ های ظرفیتی ایکس ‌باکس! | هوم، سوییچ، کامل و…

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر تا حالا در خرید‌ بازی های ایکس ‌باکس به ‌دلیل کم بودن اطلاعات به ‌مشکل‌ خوردید یا به‌ هر نحوی تفاوت‌ های آن‌ها را بلد نبودید، این مقاله را مطالعه کنید تا استاد شیفو اکانت‌ XBOX شوید!

دی ‌ان‌ اس چیست؟ چرا باید از دی‌ان‌اس استفاده کنیم؟

دی ‌ان ‌اس مخفف سه کلمه‌ی Domain Name System است و به‌ صورت بسیار خلاصه، تبدیل نام و اسم به ‌آیپی و یا برعکس، وظیفه‌ی DNS است.

بدلیل تحریم کشور ایران توسط آمریکا، کنسول‌ های بازی این کشور مورد تحریم قرار گرفتند و امکان متصل شدن سرور‌ها در ایران بدون استفاده از DNS تحریم شکن دیگر امکان پذیر نخواهد بود.

چگونه کنسول را به ‌اینترنت متصل کنیم؟

توجه کنید جهت بازی کردن به‌ صورت آنلاین و استفاده از گیم پس و بازی ‌های ایکس باکس می‌ بایست حتما کنسول خود را به ‌اینترنت وصل کنید و بعد از اتصال، از دی ‌ان ‌اس های تحریم شکن استفاده کنید؛ مراحل زیر را دنبال کنید:

Profile & System > Network Settings > Advanced Settings > DNS Settings > Manual >

دی ‌ان‌ اس ها شامل ۲ بخش اولیه/Primary و ثانویه/Secondary می‌شوند.

برخی از دی ‌ان ‌اس های کاربردی:

– ۱۷۸.۲۲.۱۲۲.۱۰۰

– ۱۸۵.۵۱.۲۰۰.۲

– ۷۸.۱۵۷.۴۲.۱۰۱

– ۷۸.۱۵۷.۴۲.۱۰۰

– ۱۸۵.۵۵.۲۲۶.۲۶

– ۱۸۵.۵۵.۲۲۵.۲۵

– ۲۰۸.۶۷.۲۲۲.۲۲۲

– ۲۰۸.۶۷.۲۲۰.۲۲۲

– ۱۸۵.۲۳۱.۱۸۲.۱۲۶

– ۳۷.۱۵۲.۱۸۲.۱۱۲

– ۷۹.۱۵۷.۴۲.۱۰۰

– ۱۰۹.۹۶.۸.۵۱

– ۸۸.۱۳۵.۳۶.۲۴۷

در صورت متصل نشدن کنسول به‌ سرور و اینترنت چیکار کنیم؟

🌐 دلیل این اتفاق نت ضعیف ایران و بسته شدن پورت‌ های ایران است، برای برطرف سازی این باگ راه‌ حل ‌های زیر را انجام دهید:

– دکمه خاموش کنسول را برای ۱۰ ثانیه نگه دارید.

– گزینه Clear Mac Adress داخل تنظیمات اینترنت را بزنید.

– پورت اینترنت را تغییر دهید.

– اینترنت خود را تغییر دهید.

– مودم یا روتر اینترنت خود را برای چند دقیقه خاموش و روشن کنید.

✅ توجه کنید در بسیاری از شهرهای ایران اینترنت ایرانسل به ‌سرورهای اکس‌باکس لایو متصل نمی‌شود و اینترنت شاتل همراه با پینگ گیمینگ، نیازی به ‌استفاده از دی ‌ان ‌اس تحریم شکن ندارد.

می‌توان به‌ سرور‌های آنلاین اکس ‌باکس ۳۶۰ متصل شد؟

پاسخ ساده است! بله، اخیرا نیز مایکروسافت طی خرید موفقیت آمیز کمپانی اکتیویژن تمامی سرور های کالاف دیوتی کنسول XBOX 360 را برای دارندگان کنسول های نسل ۸ (XBOX ONE) و نسل ۹ (XBOX Series X|S) در دسترس قرار داده است و میتوانید به راحتی به سرور های این عناوین شاهکار مانند Call of Duty: Modern Warfare 2 و Call of Duty®: Black Ops II بپردازید! اما توجه کنید این عناوین داخل سرویس گیم پس رایگان نیستند و میبایست از فروشگاه مایکرواکس استور آنها را تهیه نمایید و نکته مهم دیگر آن تهیه گیم پس التیمیت ظرفیت هوم و یا کامل است تا بتوانید به سرور های قدیمی این عناوین متصل شوید.

می‌توان بازی ها را روی پیسی نیز استفاده کرد؟

چگونه اکانت را به ‌کنسول اضافه کنیم؟

کنسول را به ‌اینترنت وصل کنید (بخشNetwork همراه DNS مناسب) دکمه اصلی دسته را بزنید، چندین بار RB را بزنید و به‌سمت راست‌ بخش داشبورد بروید و Add User را بزنید و ایمیل و پسورد را با رعایت کوچک و بزرگ وارد کنید.

توضیحات اکانت‌های ظرفیتی ایکس‌باکس

هر اکانت‌ ایکس‌باکس ۳ ظرفیت دارد که‌هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب و هزینه مختص به‌خودشان را دارند.

♦️ گیفت‌ کارت/کامل/کد دیجیتال: این کالا یک کد ۲۵ رقمی از سوی مایکروسافت است که ‌می‌توانید بر روی اکانت فعال کنید، گیفت کارت‌ شامل اشتراک‌، بازی‌ و یا ارز است و توجه کنید هر کد روی کشور مشخصی خریداری می‌شود مانند ترکیه، آمریکا، آرژانتین و… (کنسول پلی‌استیشن گیفت کارت بازی‌ را ندارد).

♦️ ظرفیت هوم: فقط «یک بار» با اکانت وارد تنظیمات ‌شوید و تیک هوم را بزنید و دیگر لازم نیست وارد اکانت ‌شوید! می‌توانید حدود ۲۰ اکانت را همزمان در کنسول هوم کنید، توجه کنید این ظرفیت امکان این را می‌دهد که‌ دائما آفلاین (بدون اینترنت) بازی کنید.

♦️ ظرفیت سوییچ/غیرهوم/عادی: می ‌بایست هر دفعه وارد اکانت ما بشید و از محصول استفاده کنید، با خریداری این ظرفیت با استفاده از قابلیت Switch User روی اکانت خود بازی کنید، برای استفاده از ظرفیت سوییچ باید دائما به ‌نت وصل باشید.

♦️ ظرفیت آفلاین: این ظرفیت همان ظرفیت هوم است، اما تنها تفاوت این با ظرفیت هوم این است که‌هر زمان که‌کنسول را به‌اینترنت وصل کنید، بازی قفل می‌شود؛ توجه کنید می‌توانید هر زمان که‌بخواهید مجدد این طرفیت را خریداری کنید و دوباره به‌اینترنت وصل کنید و این روش کاملا برای کنسول شما بی‌خطر است. (مانند دیگر ظرفیت‌ها کاملا قانونی است)

♦️ ظرفیت اجاره: این ظرفیت همان ظرفیت سوییچ است اما تنها تفاوت آن… .

جهت مطالعه محتوای کامل و مفصل به ‌سایت بزرگ مجموعه مایکروایکس استور مراجعه کنید، به ‌امید حضور گرم شما ایکس ‌باکس گیمرای عزیز.

فروشگاه مایکرواِکس

مایکرواِکس بزرگترین مرجع خرید گیم پس و اکانت ‌های ایکس‌باکس است که‌به صورت تخصصی چندین سال است در این زمینه کار می‌کند و طی گذر چندینسال از فعالیت این مجموعه، پیج اینستاگرام مایکرواکس نزدیک به ۲۰ هزار دنبال کننده دارد.

بدون نظر

ورود