تولد تنها زرافه بدون خال دنیا در باغ وحشی در آمریکا

تولد تنها زرافه بدون خال دنیا در باغ وحشی در آمریکا

به تازگی بچه زرافه ای در باغ وحشی در ایالت تنسی ِ آمریکا به دنیا آمده که شاید تشخیص آن راحت تر از معمول باشد. این بچه زرافه ی ماده روز ۳۱ ژوئیه در حالی متولد شد که روی بدنش هیچ اثری از خال های معروفی که یکی از مشخصه های زرافه ها است، نبود. این بچه زرافه تنها زرافه ی بدون خال شناخته شده ی زنده ی دنیا محسوب می شود.

باغ وحش برایتس در ایالت تنسی بعد از تولد این بچه زرافه و پی بردن به نادر بودن این حیوان، از آن رونمایی کرد.

مسئولان این باغ وحش در بیانیه ای اظهار کردند: «کارشناسان معتقدند این بچه زرافه تنها زرافه ی رتیکولیتد (گونه ای از زرافه) بدون خال در دنیا است.»

در گذشته بچه زرافه های بدون خال دیگری هم متولد شده بودند، اما هیچ یک از آن ها پوست قهوه ای رنگ این بچه زرافه ی جدید را نداشتند.

زرافه های بدون خال معمولاً با بدنی سفید رنگ متولد می شوند، اما این بچه زرافه ی جدید که ۱/۸۲ متر قد دارد، اینگونه نیست.

باغ وحش برایتس بچه زرافه ی جدید خود را در حالی که کماکان تحت مراقبت مادرش قرار داد، در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته است.

با این حال، کارشناسان هنوز نتوانسته اند توضیحی برای رنگ پوست این بچه زرافه پیدا کنند.

تونی برایت، مدیر باغ وحش برایتس می گوید: «انتشار خبر بچه زرافه ی بدون خال ما در رسانه های دنیا توجه ها را به حفظ زرافه ها جلب کرده.»

او امیدوار است که جذابیت این بچه زرافه ی جدید سبب شود مردم به خطراتی که بسیاری از گونه های زرافه را تهدید می کند، توجه کنند.

برایت می گوید: «زرافه های وحشی بی سر و صدا در حال منقرض شدن اند. ۴۰ درصد از جمعیت زرافه های وحشی تنها ظرف سه دهه ی اخیر از میان رفته است.»

به گفته ی باغ وحش برایتس، جمعیت زرافه های رتیکولیتد که بچه زرافه ی جدید هم از همین گونه است، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ از ۳۸ هزار رأس به نصف رسید.

بچه زرافه ی باغ وحش برایتس هنوز نامی ندارد و این باغ وحش امیدوار است بتواند با کمک مردم نام درخوری برای آن پیدا کند.

باغ وحش برایتس در همین رابطه یک نظرسنجی به راه انداخته که به علاقمندان این امکان را می دهد تا از میان ۴ اسم ارائه شده یکی را برای این بچه زرافه انتخاب کنند و در نهایت اسمی که بیشترین رأی را آورد به بچه زرافه ی نادر این باغ وحش تعلق خواهد گرفت.

به گفته ی باغ وحش برایتس تمام اسامی ارائه شده برگرفته از زبان سواحیلی هستند، زبان آفریقای شرقی که زرافه های رتیکولیتد همچون این بچه زرافه به آنجا تعلق دارند.

اسامی ارائه شده عبارتند از: Kipekee به معنای منحصر به فرد، Friyali به معنای خارق العاده، Shakiri به معنای زیباترین و Jamella به معنای بسیار زیبا.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • محمد مرداد ۳۱, ۱۴۰۲

    گل پسر این زرافه خط نداره

  • Fatima شهریور ۱, ۱۴۰۲

    آخی نازی

  • 🧢 شهریور ۱, ۱۴۰۲

    و انسان هایی که واسه پوست این جانور بصفن