مناظره ۲ دختر نوجوان درباره حجاب که خبرساز شد + ویدئو

مناظره ۲ دختر نوجوان درباره حجاب که خبرساز شد + ویدئو

در روزهای گذشته ویدئویی از مناظره ی ۲ دختر نوجوان درباره ی موضوع حجاب در شبکه های اجتماعی منتشر شده که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. صحبت های یکی از این دختران نوجوان در طرفداری از قانون حجاب در کشور، واکنش های زیادی را در پی داشته است.

در بخشی از این مناظره این دختر نوجوان می گوید که اگر با حجاب در ایران مشکل دارید می‌ توانید به جای دیگری برای زندگی بروید.

کاربران فضای مجازی به این جمله واکنش نشان دادند و نوشتند که این حرف‌ آن ها را به یاد صحبت های زینب ابوطالبی مجری شبکه افق انداخته که سال ۹۸ در یک برنامه تلویزیونی گفت «هر کس اعتقاد ندارد جمع کند از ایران برود.»

بخش دیگری از صحبت های این دختر نوجوان در این مناظره نیز مورد توجه کاربران قرار گرفته و آن ها اظهارات او را با صحبت های جواد خیابانی مقایسه کرده اند.

این دختر نوجوان در جایی از مناظره داستان شنل قرمزی را با حجاب مقایسه کرده که برخی کاربران به بی‌ ربط بودن این دو موضوع اشاره کرده‌ اند.

نتایج یک نظرسنجی جدید دولتی درباره ی حجاب

انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران برای «درک واقعی مسأله حجاب» به بررسی حقایق جاری حجاب در جامعه ایرانی پرداخته است و آنچه می‌خوانید، به ادعای این انجمن، نتایج تجمیعی ۶ پیمایش از ۶ ماه قبل از حوادث پاییز سال گذشته تا خرداد ۱۴۰۲ است.

مناظره حجاب

به ادعای این انجمن، درباره «اعتقاد به حجاب»، ۸۱.۷ درصد پاسخگویان (اعم از زن و مرد) به حجاب به عنوان یک حکم اسلامی، اعتقاد خود را ابراز داشته‌اند. برش جنسیتی این پیمایش، میزان اعتقاد صرفاً بانوان را به حجاب به عنوان یک اصل اسلامی بیشتر نشان می‌دهد؛ به گونه‌ای که ۸۴.۲ درصد بانوان، حجاب را به عنوان یک حکم اسلامی قبول دارند.

درباره «گزاره‌های اخلاقی تأثیر حجاب»، توافق جامعه درباره مقیاس اخلاقی حجاب وزن بالایی دارد و دارای مقبولیت حداکثری است. به طوری که اکثریت افکارعمومی مسأله حجاب را به عفت و پاکدامنی مرتبط می‌دانند. در این باره ۷۳ درصد جامعه معتقدند «حجاب باعث افزایش عفت و پاکدامنی زنان می‌شود».

همچنین ۸۶.۲ درصد بانوان در انتخاب رنگ لباس خود طوری دست به انتخاب می‌زنند که رنگ لباس برای دیگران جلب توجه نکند. ۹۱ درصد طوری لباس می‌پوشند که تحریک کننده نباشد و ۹۴.۹ درصد پوشش خود را طوری انتخاب می‌کنند که در امنیت باشند.

۵ نظر

ورود

  • علیرضا شهریور ۱۳, ۱۴۰۲

    روزیاتو نون به نرخ روز خور نباش کدوم نظر سنجی اعلام کرده مردم ۹۰ درضد به حجاب اعتقاد دارن؟ نظرسنجی های صدا سیمای میلی؟
    اگه ان طور بود که حکومت خودش رو پاره نمی کرد که نیرو بفرسته تو خیابون تو مترو بگه حجابتون رو رعایت کنید و گشت کشتار راه نمینداخت

  • علی شهریور ۱۳, ۱۴۰۲

    بله خوب تو همه نظر سنجی هایی که تو این مملکت میشه بالای ۱۰۰ درصد مردم رای موافق میدن مثلا حجاب ۱۳۰ درصد صیانت ۱۴۰ درصد نظام ۲۲۰ درصد ولی مردم کور نیستن شمارش هم بلدن تو خیابون خودشن میبینن و میشمارند.

  • احسان شهریور ۱۳, ۱۴۰۲

    همین بانوانی که میگن خدا تو قرآن گفته باید حجاب داشت و حکم اسلامیه برای همین ما حرفی نداریم آیا با ازدواج مجدد همسرشون هم مشکلی ندارند ؟!
    یا اینایی که میگن قانون کشوره واقعا به تمام قوانین احترام میزارن ؟!
    متاسفانه دوستان تصمیم گیرنده فکر میکنند وضع حجاب که مردم بهش اعتقادی ندارند بخاطر این هستش که اینا سخت نگیری نکردند اما مشکل جای دیگه ای هستش.
    این روزا هرجایی میری این جمله از بلندگو ها پخش میشه : لطفا حجاب اسلامی را رعایت نمائید.
    کدوم کشور اسلامی این کارو میکنه ؟!
    وقتی چیزیو خیلی تکرار کنی واقعا زده میشن مردم.
    مردم خودشون میدونن چی درسته چی غلط.بهتره برن علط فروش پایین رساله ها رو پیگیری کنن. فروش پایین کتب دینی و مذهبی . صف های کم و پیر و مسن نماز های جماعت.
    وقتی دین و سیاست رو با هم مخلوط کنی آخرش میشه این. وقتی میگن سیاست کثیفه نباید با چیزی مخلوطش کرد. هرکی دزدید و برد اختلاس کرد از دین حرف میزد. چون میدونست برای دزدی باید ریا کرد. این آقایون براشون ظاهر کار مهمه.
    گوششون هم بدهکار نیست و همه چیو میندازن گردن بقیه اصلا قرار نیست بگن ما این کاره نیستیم ما اشتباه رفتیم فقط هر ۸ سال یه طیف جدید میاد و میگه قبلی اشتباه کرده بابا جان سیستم اجازه داده طرف ۸ سال اشتباه کنه و از زیر دست خودشون هم رد شده شورای نگهبان تاییدش کرده.
    آقا اشتباهه همه کارها و این شده جامعه دین زده. قرآن از طاقچه ها رفته تو کشوی میز تلویزیون ها. و خیلی جیز های دیگه

  • محمد طاها شهریور ۱۳, ۱۴۰۲

    من کار به هیچی ندارم فقط اونجا که میگه اکر نمیخواید برید . پولشو کی میده؟ انگار لنگ اجازه اینن بقیه

  • Gasem.D شهریور ۱۳, ۱۴۰۲

    …به نام حجاب، ۱۰۰ سال دیگه تاریخ دان ها به حال این روزامون ماتم میگیرن و تاسف میخورن و شگفت زده میشن از وقاحت و دروغ و جنایات آشکاری که جلو چشم مردم اتفاق میفتاد ولی اکثر مردم متوجه نبودن