مهاجرت به کانادا برای ایرانیان در سال ۱۴۰۲ چگونه است؟

مهاجرت به کانادا برای ایرانیان در سال ۱۴۰۲ چگونه است؟

کشور کانادا همواره یکی از پر طرفدار ترین مقصد های مهاجرتی در میان ایرانیان بوده و هر ساله تعداد زیادی از هموطنانمان از طریق مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم آن، آینده مطمئنی را برای خود، خانواده و فرزندانشان می سازند.

کشور کانادا برنامه ها و راه های بسیاری برای متقاضیانی که به دنبال اخذ اقامت این کشور زیبا هستند، قرار داده و از طرفی دولت این کشور همواره معتقد است که مهاجران باعث رشد و پیشرفت کانادا می شوند. بر خلاف کشور آمریکا که در قبال ایرانیان سیاست های بسیار سختگیرانه ای دارد، کانادا راه های متعددی را برای ورود و مهاجرت ایرانیان به این کشور قرار داده است؛ از قانون جدید ویزای توریستی کانادا گرفته تا مهاجرت های تحصیلی و کاری که قرار است در این مقاله بصورت مختصر مورد بررسی قرار گیرند.

ویزای کانادا

تمام ایرانیانی که می خواهند وارد کشور کانادا شوند باید یکی از ویزا های این کشور را داشته باشند. محبوب ترین ویزای کانادا، ویزای توریستی این کشور است و از طرفی به دلیل شرایط ویژه ای که اداره مهاجرت کانادا برای ایرانیان قرار داده، بسیاری از ایرانیان این مسیر را انتخاب می کنند. یکی دیگر از ویزا های محبوب و پر مخاطب این کشور، ویزای تحصیلی می باشد چرا که کانادا تعدادی از بهترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده و تحصیل در این کشور می تواند فرصت بسیار خوبی برای دانشجویان خارجی باشد.

مهاجرت به کانادا برای ایرانیان در سال 1402 چگونه است؟

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا پر مخاطب ترین ویزای این کشور است و سالانه تعداد بسیار زیادی ویزای توریستی توسط اداره مهاجرت این کشور صادر می شود. بر خلاف آمریکا که درصد ریجکتی ویزا های توریستی بسیار بالایی برای ایرانیان دارد، شرایط دریافت این نوع ویزا در کانادا بسیار راحت تر می باشد. تعدادی از پیشنیاز های لازم برای اخذ ویزای توریستی به شرح زیر می باشد:

  1. داشتن تمکن مالی کافی: حدود ۱۰ هزار دلار آمریکا در حساب بانکی.
  2. پیشینه سفر: داشتن یک ویزای شینگن بسیار توصیه می شود.
  3. داشتن تای: یعنی داشتن دلیل متقاعد کننده برای بازگشت شما به ایران.

این ویزا نسبت به اکثر ویزا های دیگر کشورها ، مزایای متعددی دارد که برخی از آن ها عبارتست از:

  1. مدت اعتبار ویزا: ویزای توریستی کانادا معمولا برای ایرانیان به صورت ۱۰ ساله و مولتی صادر می شود اما چون پاسپورت های ایرانی ۵ سال اعتبار دارند، مدت آن به ۵ سال کاهش می یابد. این ویزا به صورت مولتیپل هست که این اجازه را به افراد می دهد تا هر چند بار می خواهند وارد این کشور شوند و هیچ محدودیتی از لحاظ رفت و آمد نخواهند داشت.
  2. هزینه ویزا: ویزای توریستی هزینه ی نسبتا پایینی دارد و برای هر شخص متقاضی ۱۸۵ دلار کانادا، با احتساب هزینه بیومتریک می باشد.
  3. مدت زمان پردازش: این ویزا معمولا در کمتر از ۴ ماه پس از آنکه شما درخواستتان را ثبت کردید به نتیجه می رسد.
  4. شرایط جدید برای ایرانیان…

شرایط جدید ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان

طبق خبری که در اسفند ۱۴۰۱ در وبسایت اداره مهاجرت کانادا منتشر شد، تمام ایرانیانی که با ویزا های موقت مثل توریستی و تحصیلی در کانادا حضور دارند، می توانند بدون هزینه و بدون نیاز به خارج شدن از کانادا، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و درخواست مجوز کار دهند. این شرایط موقتی بوده و تنها تا انتهای سال برقرار می باشد.

روش های مهاجرت به کانادا

معمولا افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، از ۲ طریق این کار را انجام می دهند. متقاضیانی که به دنبال تحصیل هستند و سنشان مناسب این پروسه است، از طریق مهاجرت تحصیلی و کسانی که هدفشان کار در کانادا است و می خواهند سریعتر اقامت دائم این کشور را دریافت کنند، از طریق مهاجرت کاری به این کشور می آیند.

مهاجرت به کانادا برای ایرانیان در سال 1402 چگونه است؟

تحصیل در کانادا

کشور کانادا یکی از محبوب ترین کشور های جهان برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان هستند. ۳۱ دانشگاه از کانادا در میان برترین دانشگاه های جهان بوده که بهترین آن، دانشگاه تورنتو با رتبه ۲۵ جهانی است. تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی این کشور، از دبستان گرفته تا دانشگاه، برای ایرانیان قابل انجام است.

گرفتن بورسیه و کمک هزینه تحصیل در این کشور معمولا در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. همینطور موضوع دیگری که بسیار مهم است، روند اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا می باشد. بر خلاف آمریکا که معمولا اکثر ایرانیان که در مصاحبه برای اخذ ویزای تحصیلی، ریجکت و رد می شوند، اگر فرد مدارک کامل و نامه پذیرش از موسسات آموزشی منتخب داشته باشد، با احتمال بسیار بالایی، موفق به اخذ ویزای تحصیلی می گردد.

کار در کانادا

اگر بخواهیم تمام پروسه ها و برنامه های اخذ اقامت دائم کشور کانادا را بررسی کنیم، متوجه می شویم که سریع ترین و کم هزینه ترین مسیر برای این امر، پروسه های کاری کشور کانادا است. برنامه ای که در حال حاضر تحت عنوان اکسپرس اینتری کانادا وجود دارد، سریعترین راه برای اخذ اقامت دائم این کشور است به طوریکه می تواند در کمتر از ۶ ماه منجر به اقامت دائم شود. یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین فاکتور ها برای قبولی در این برنامه، داشت حداقل یک سال سابقه کار در کشور کانادا است.

مهاجرت به کانادا برای ایرانیان در سال 1402 چگونه است؟

پیشنهاد شغلی و مجوز کار کانادایی

اگر شما می خواهید در کشور کانادا کار کنید و درآمد بسیار خوبی نیز داشته باشید، اولین مرحله گرفتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر است. تمام افراد خارجی که قصد کار در این کشور را دارند، باید مدرکی تحت عنوان ورک پرمیت یا مجوز کار داشته باشند، که پیشنیاز آن نیز داشتن جاب آفر است. اگر چه راه هایی وجود دارد که شما بدون جاب آفر، ویزای کاری و ورک پرمیت دریافت کنید، مانند فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادایی، اما در اغلب مواقع شما نیاز به داشتن پیشنهاد کار از یک شرکت یا کارفرمای کانادایی خواهید داشت.

پس از اینکه با موفقیت ورک پرمیت خود را دریافت کردید و با ویزای کاری وارد کانادا شدید، می توانید مشغول به کار شوید. همانطور که گفتیم، اگر شما تنها یک سال سابقه کار در کانادا را داشته باشید، می توانید در یکی از برنامه های زیر مجموعه اکسپرس اینتری شرکت کنید و شانس بسیاری بالایی نیز در انتخاب شدن خواهید داشت. در کمتر از ۶ ماه نیز می توانید اقامت دائم کانادا را برای خود و خانوادتان اخذ کنید.

سخن پایانی ما

دولت کانادا، روش های متعدد و متنوعی را پیش روی تمام افرادی که به دنبال مهاجرت به این کشور زیبا هستند، قرار داده و همواره از ورود مهاجران خارجی استقبال کرده است: از روش های موقتی مانند ویزا های توریستی و تحصیلی گرفته تا روش های اقامتی مانند پروسه های کاری و برنامه اکسپرس اینتری. کانادا می تواند یک انتخاب فوق العاده برای تمام کسانی باشد که به دنبال زندگی در یکی از برترین کشور های جهان از لحاظ رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی هستند. با توجه به شرایط موقت و بسیار ویژه ای که برای ایرانیان بوجود آمده است، توصیه می شود که اگر می خواهید به این کشور مهاجرت کنید، هر چه سریعتر اقدام کنید.

با مراجعه به وبسایت RoyalApply.com  میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب این موسسه بهره مند شوید .

تلفن های تماس:

۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

بدون نظر

ورود