ماجرای زد و خورد شدید بر سر حجاب در پاساژ آرمیتاژ مشهد + ویدئو

ماجرای زد و خورد شدید بر سر حجاب در پاساژ آرمیتاژ مشهد + ویدئو

در روزهای گذشته ویدئوهایی از یک زد و خورد شدید در پاساژ آرمیتاژ مشهد در شبکه های اجتماعی منتشر شد که طبق اعلام مدیر روابط عمومی این پاساژ بر سر حجاب و میان چند مرد ناشناس که خود را مأمور فرمانداری معرفی کرده بودند، با کسبه و عوامل انتظامی پاساژ رخ داده بود. به گفته ی وی، این زد و خورد پس از سیلی یکی از این افراد به یک دختر جوان، از مشتریان پاساژ آغاز شده بود. همچنین در این درگیری، این افراد کسبه و کارکنان پاساژ را با شوکر مورد ضرب و جرح قرار داده بودند و در ویدئوهای منتشر شده نیز صدای شوکر به وضوح شنیده می شد. این اتفاق روز پنجشنبه ۲۰ مهر ماه رخ داده بود.

مهدی آقاسی زاده، مدیر روابط عمومی پاساژ آرمیتاژ مشهد در استوری اینستاگرامش در خصوص این ماجرا نوشت:

برخی افراد با هویت نامعلوم وارد مرکز خرید آرمیتاژ شده و با خانم هایی که به زعم ایشان پوشش نامناسبی داشتند برخورد کردند. عوامل انتظامات مجموعه و تعدادی از مدیران واحدهای صنفی از ایشان خواستند که مرکز خرید را ترک کنند که در این حین یکی از این افراد به صورت دختر جوانی سیلی زد!

این اتفاق باعث شروع درگیری این افراد با عوامل انتظامی و کاسبان مجموعه شد. که در نهایت همکاران ما از پلیس در خواست کمک می‌کنند. رفتار عوامل خودسر از سوی مسئولان امر به صورت تلفنی محکوم و قول رسیدگی داده شده است.

با این حال پس از دستگیری این افراد، ماجرا مسیر دیگری پیدا می کند.

مدیر روابط عمومی پاساژ آرمیتاژ مشهد به روزنامه «شرق» گفته پس از ورود پلیس به ماجرا این افراد که بدون حکم و مجوز قضایی به این پاساژ رفته بودند، دستگیر و به کلانتری منتقل می شوند. با این حال پس از گذشت تنها چند ساعت آزاد می شوند و مدیر فودکورت پاساژ، عادل سوختانلو که از طرف مجموعه برای شکایت به کلانتری رفته بود، بازداشت می شود. سوختانلو پس از گذراندن یک شب در بازداشت، روز بعد با قید وثیقه آزاد می شود اما پرونده ای با اتهام «ممانعت از امر به معروف» برای وی تشکیل می شود.

با این حال، مسئولان ستاد امر به معروف خراسان رضوی مدعی شده اند این افراد خودمختار بودند و نه از آن ها و نه از فرمانداری مجوزی نداشتند. همچنین به ادعای آن ها این افراد مربوط به یک تشکل مردمی بودند اما نام این تشکل را فاش نکردند.

گزارش روزنامه «شرق» از زد و خورد در پاساژ آرمیتاژ مشهد

در ادامه گزارش روزنامه «شرق» از این ماجرا را می خوانید:

پنجشنبه شب، گروهی که به گفته مدیر فود کورت پاساژ آرمیتاژ مشهد، خود را مأموران فرمانداری معرفی می‌کردند، بدون ارائه مجوز و حکم قانونی، به دختر جوانی که شال‌اش افتاده بود، سیلی زدند و دیگر کسبه پاساژ را با استفاده از شوکر، مورد ضرب و جرح قرار دادند.

«طبق معمول تعدادی عناصر خودسر بدون حکم و مجوز قضائی وارد مرکز خرید برج آرمیتاژ گلشن شده و با خانم‌هایی که به زعمشان پوشش نامناسبی داشتند، برخورد کرده و از چهره زنان فیلم‌برداری می‌کنند»؛ این روایت مهدی آقاسی‌زاده، مدیر روابط عمومی پاساژ آرمیتاژ مشهد است. او این توضیحات را در اینستاگرام خود در پاسخ به پرسش‌های مخاطبان مطرح کرده. توضیحاتی که روایت آغاز اتفاقات رخ داده در پنجشنبه شب هفته گذشته در مشهد است. اتفاقاتی که در نهایت به یک درگیری منجر شده و به گفته مدیر روابط عمومی پاساژ آرمیتاژ، حدود ۲ سه ساعت به طول انجامیده است.

جنجال در پاساژ و مجوزی که ارائه نشد

ماجرا از این قرار است که پنجشنبه شب، گروهی که حدودا ۱۰ نفره، به پاساژ آرمیتاژ مشهد رفته و اقدام به «ارائه تذکر حجاب به زنان و مغازه داران» می‌کنند اما با لحنی تند و تیز. آنان همچنین اقدام به فیلم‌برداری از زنان و دختران حاضر در پاساژ می‌کنند. به گفته مدیر روابط عمومی این پاساژ، این سبک از ارائه تذکر، با درخواست ارائه مجوز از سوی مدیران پاساژ آرمیتاژ همراه می‌شود اما مجوزی ارائه نمی‌شود. در این شرایط، مدیران پاساژ با مقامات نیروی انتظامی، سپاه و بسیج تماس می‌گیرند و جزئیات ماجرا را اطلاع می‌دهد، همزمان نیز تماسی با فرماندار مشهد گرفته می‌شود اما همه این مقامات به صورت تلفنی اعلام می‌کنند که گروهی را برای ارائه تذکر به پاساژ نفرستاده‌اند.

عدم ارائه مجوز و اظهارات شفاهی مقامات مسئول در مشهد مبنی بر اینکه گروهی را برای ارائه تذکر به پاساژ آرمیتاژ نفرستاده‌اند، سبب می‌شود تا مدیران این افراد را به خارج از پاساژ هدایت کنند. مدیر روابط عمومی پاساژ در اینستاگرامش این روایت را در اینستاگرامش تأیید کرده است. یکی از کسانی که تلاش می‌کند این افراد را از پاساژ خارج کند، مدیر فود کورت مجموعه آرمیتاژ مشهد است. عادل سوختانلو به «شبکه شرق» می‌گوید: «فرماندار مشهد در جلسه‌ای که با ما داشت، به خود من دستور داد که اگر کسی، بدون مجوز به پاساژ آمد، با ۱۱۰ تماس بگیرید. من هم همین کار را کردم و همزمان از این افراد می‌خواستم که مجموعه را ترک کنند اما با یکی از مشتریان من که دختری تقریبا ۱۸ ساله بود، درگیر شدند.»

سیلی به دختر جوان و انتقال به کلانتری

ماجرای درگیری هم از این قرار است که این افراد زمان خروج، به دختر نوجوانی که شال از سرش افتاده بود، با تندی می‌گویند که «حجابتو رعایت کن»، از قرار معلوم آن دختر نوجوان هم در پاسخ می‌گوید که «من خودم پدر و مادر دارم»، همین گفته دختر سبب می‌شود تا یکی از افرادی که به پاساژ آرمیتاژ رفته بودند، با سیلی به گوش دختر جوان بزند، اقدامی که منجر به شروع درگیری شد. مدیر فود کورت آرمیتاژ می‌گوید: «زمانی که به دختر تذکر حجاب دادند، من رفتم وسط و گفتم با نیروی انتظامی تماس گرفته‌ام و آرام باشید اما به یکباره به دختر جوان سیلی زدند. همین کار باعث شروع درگیری شد. در زمان درگیری، این افراد از شوکر برقی استفاده کردند.»

شاکی بازداشت شد

در نهایت همه این افراد با شکایت مدیر فود کورت پاساژ آرمیتاژ به کلانتری «هفت تیر» که در نزدیکی پاساژ واقع شده، منتقل می‌شوند. به گفته مدیر روابط عمومی پاساژ، در ابتدای امر مقامات انتظامی از برخورد با افرادی که در پاساژ درگیری ایجاد کرده بودند، می‌گویند اما در ادامه آنان آزاد می‌شوند و مدیر فود کورت پاساژ که از طرف مجموعه برای شکایت رفته بود، بازداشت شد. عادل سوختانلو، مدیر فود کورت پاساژ است که برای شکایت رفته بود ولی بازداشت شد. او به «شبکه شرق» می‌گوید: «در کلانتری به یکباره همه چیز برعکس شد. این افراد مجوز نداشتند، به دروغ خود را مأموران فرمانداری معرفی کرده بودند، از شوکر استفاده کردند، به دختر مردم سیلی زدند اما من بازداشت شدم و یک شب هم در بازداشت بودم. فردای آن روز هم من را نزد قاضی کشیک فرستادند و به قید وثیقه آزاد شدم.» مدیر روابط عمومی پاساژ آرمیتاژ در اینستاگرامش نوشته که برای سوختانلو پرونده‌ای با اتهام «ممانعت از امر به معروف» تشکیل شده و در انتظار تشکیل جلسه رسیدگی است.

پاساژ آرمیتاژ مشهد

واکنش ستاد امر به معروف خراسان رضوی

در ادامه گفتگوی وبسایت خبری «انصاف نیوز» با مسئولان ستاد امر به معروف خراسان رضوی را می خوانید:

یک مستندساز و خبرنگار محلی فیلمی از برخورد گروهی که خود را «آمر به معروف» معرفی می‌کردند با مردم و یا کسبه در مجتمع آرمیتاژ مشهد در روز پنج‌شنبه منتشر کرده است.

روایت یکی از افراد «آمر به معروف» کاملا متفاوت از روایت روابط عمومی مجتمع آرمیتاژ و خبرنگاری‌ست که این فیلم را منتشر کرده است. این دو روایت را در عکس استوری و پست این افراد در پایان گزارش بخوانید.

در این رابطه با رضایی، دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی و نیز خزائیان، سخنگوی این ستاد مصاحبه کرده ایم.

رضایی: خودمختار بوده‌اند/ چنین برخوردهایی محکومند

رضایی ارتباط این گروه با ستاد امر به معروف، چه به صورت مستقل و چه وابسته به یک تشکل مردمی، را به کل رد می‌کرد و تاکید داشت که ابدا هیچ مجوزی نداشته‌اند.

به گفته‌ی او هر گروهی که قصد امر به معروف داشته باشد باید از جانب فرمانداری و ستاد امر به معروف مجوز داشته باشد و نیز با مسئول آن مجتمع هماهنگ کند.

آمر به معروف حتی در دفاع از خود هم حق استفاده از اسلحه را ندارد

دبیر ستاد امر به معروف استان خراسان رضوی گفت: آمر به معروف حتی در دفاع از خود هم حق استفاده از اسلحه را ندارد و باید از مراجع قضائی کمک بگیرد.

رضایی البته تایید کرد موارد این‌چنینی هرچند نادر اتفاق افتاده است اما معمولا آموزش دیده نبوده‌اند.

خزائیان: مجوزی از سمت ما نداشته‌اند/ مرتبط با یک تشکل مردمی بوده‌اند

خزائیان گفت: این افراد ارتباطی به ستاد امر به معروف نداشته‌اند و اگر گروهی قصد امر به معروف آن هم در سطح تذکر لسانی داشته باشند باید مجوز داشته باشند.

او با خنده‌ی تلخی می‌گفت: در کلیپ صدای شوکر می‌آید خب [معلوم است] این‌ها ما نیستیم.

مسئول روابط عمومی ستاد امر به معروف استان در مورد حضور این افراد در میان افراد آموزش‌دیده‌‌شان هنوز اطلاعی نداشت و این‌طور توضیح می‌داد که این مورد بی‌ربط است و آموزش‌شان ربطی به این اتفاقات و برخورد با مردم ندارد.

خزائیان می‌گفت این افراد نه از ستاد امر به معروف و نه از فرمانداری مجوز نداشته‌اند.

او می‌گوید: مجوزی که ستاد امر به معروف می‌‌دهد به تشکل‌های مردمی‌‌ای داده می‌شود که قصد رفتن به مجموعه‌ای را دارند و با مسئول ان مجموعه هم هماهنگ می‌کنند.

به گفته‌ی خزائیان این‌ها نیز مرتبط با یک تشکل مردمی بوده‌اند اما نخواست که نامی از آن تشکل ببرد.

پاساژ آرمیتاژ مشهد

۳۲ نظر

ورود

  • وحید مهر ۲۳, ۱۴۰۲

    تمام این مشکلات و گرانی ها از ماجرای اغتشاشات شروع شد…
    دشمن به بهانه بی حجابی داره کار میکنه و هدفش نابودی کشوره…
    جوان ها خام هستند و گول تبلیغات دشمن رو می‌خورند…
    با همین کارها سوریه نابود شد… هر کشوری قانونی داره.. خود آمریکا خیلی نرم افزارها رو تحریم کرده.. خیلی از کشورهای غیر مسلمان هم قانون پوشش دارند… ایران هم باید داشته باشه و با افرادی که قانون رو رعایت نکنند باید برخورد بشه

    • حمید مهر ۲۳, ۱۴۰۲

      یعنی شما خودت میتونی بری بیرون هر کس که از نظر شما بی حجاب بود رو با شوکر یا اسید هدایت بکنی

  • وحید مهر ۲۳, ۱۴۰۲

    کشور باید برخورد کنه با مسئله بی حجابی
    وگرنه مردم خودشون باید درگیر بشن…
    هر کشوری قانون پوشش داره … بعضی کمتر بعضی بیشتر
    حتی خود کشورهای اروپایی قانون پوشش دارند ..
    خیلی از کشورهای هم خیلی نرم افزارها رو فیلتر کردن ..

    • ؟؟؟؟؟ مهر ۲۳, ۱۴۰۲

      یعنی اگه مثلا سال دیگه بی حجابی اجباری قانون شد، زنهای چادری باید بی حجاب بشن، چون قانون میگه باید همه بی حجاب باشن؟

      • فیری مهر ۲۴, ۱۴۰۲

        بله باید بشن. مگه در فرانسه چنین قانونی نیست؟ آزادی پوشش حرف کاملا احمقانه‌ایه. ولی یک ایدئولوژی نباید تعیین کننده پوشش باشه بلکه اکثریت مردم باید حدود پوشش رو تعیین کنند. همه باید به نظر اکثریت پایبند باشند چه خوششون بیاد چه نیاد.

        • کینگ مسی مهر ۲۹, ۱۴۰۲

          به نظرت اکثریت چی میگن؟؟
          تعداد کدوم بیشتره؟
          حجاب اجباری یا حجاب اختیاری؟

    • شهریار جهانی مهر ۲۹, ۱۴۰۲

      یعنی از نظر عقلی و شعور چهل پنجاه سال از دنیا عقب تری،مسائل گرانی و حجاب رو به گرانی های بی دلیل ربط نده،خوبه انسان اول فکر کنه بعد دهنشو باز کنه هر چرتی رو بگه

  • حمید مهر ۲۳, ۱۴۰۲

    فیلم فقط «۱۱ ثانیه» هست که فوری قطع میشه، خبرش رو اول روزنامه «شرق» منتشر کرده که وضعیتش مشخصه، بنابراین کل روایت دروغه.

  • حامد مهر ۲۳, ۱۴۰۲

    …ساندیس خور دوباره افتادن به جون مردم بی پناه
    امیدوارم به زودی ورق بیگرده

  • احسان مهر ۲۳, ۱۴۰۲

    خیلی جالبه اگه خودسر بودند و مجوز نداشتند فقط برای حمل شوکر بین ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس مجازات درنظر گرفته شده. میشه متوجه شد که قانون برای همه یکسان نیست.

  • سیروس مهر ۲۴, ۱۴۰۲

    بچه ها بجای کامنت دادن و حفظ حجاب وقت اعزام به جنگه

    • نسل سوخته مهر ۲۹, ۱۴۰۲

      اگه مرد هستید وغیرت دارید اول به سایپا حمله کنید که خودروهاش سالانه صدها ایرانی رابکشتن میده وبا پیشفروش خودرو به افرادو و اون افرادهم با فروختن خانه و طلای خود و سپس گران کردن مجدد خودرو توسط سایپا و ایجاد اختلاف بین خانواده ها باعث طلاق و از هم گسیختن خیلی از زندگیها شده ومسیولین هیچ اقدامی در حمایت مردم نمیکنن و فقط مشاهده میکنند و ملت ایران را در برابر ظالمان و خونخواران داخلی تنها گذاشته اند
      پس اول مردم ایران مظلوم هستن لذا نخست سایپا را باخاک یکسان کنید و بعد به کمک همسایه ها و مردم غزه همه باهم میرویم

  • عباسی مهر ۲۴, ۱۴۰۲

    شرق بارها اثبات کرده یک روزانه جناحی است و کاملا خلاف اصول حرفه ای عمل میکنه یک کلیپ ده ثانیه ای تقطیع شده گذاشتید تا افکارعمومی رو همراه کنید با اکاذیب تون… برج آرمیتاژ مدتهاست که بی قانونی می کند و مردم دیندار مشهد را آزرده، اتفاقا باید مدیریت برج رو دادگاهی تا دیگه چنین قانون شکنی هایی رو انجام ندند. بارها گزارش هایی کبنی برکشف حجاب که هیچ بغل و لب بازی داخل کافه و فودکورت آرمیتاژ شده، اگر صداقت داشتید اونها رو هم منتشر می کردید شما با مردم نیستید و درکی از توقع افکار عمومی و خانواده های سالم مشهدی ندارید!

  • منتقد مهر ۲۴, ۱۴۰۲

    بوی گند لاپوشونی و سانسور میاد، وگرنه چرا فقط ۱۱ ثانیه فیلم منتشر می کنید؟
    قبلش چی ؟بعدش چی؟

  • حمید مهر ۲۹, ۱۴۰۲

    این مملکت رو همین افراطی ها دارن به فنا میدن. هی قانون قانون میکنن،یک قانون غلط همیشه غلطه، داعش هم آدمکشی جزو قانونشونه، انجام هم میده، آیا قانون درستی دارن؟ اینکه بخاطر چندتار مو که واقعا وحشتناک هم نیست آرامش جامعه رو اینجوری بهم میزنن و درگیری درست میکن و حتی کشته ممکنه داشته باشه، اشتباه ترین رفتار این دولته

  • وطن مهر ۲۹, ۱۴۰۲

    لعنت بر افراد خود سر

  • ایران مهر ۲۹, ۱۴۰۲

    اینه دستگاه دروغ وتزویرواسه همینه وقتی این حکومت جای مثلن ازفلسطین حمایت میکنه ماازکشتارفلسطینی هاخوشحال میشیم ماک زورمون به این حکومت نمیرسه فقط دلخوش به کشتارعزیزانشون درغزه هستیم باهرموشکی ک برسرفلسطین خالی میشه مادلمون خنک میشه

    • خاک بر سرت مهر ۲۹, ۱۴۰۲

      خاک بر سرت و خاک بر سر این سایت اسرائیلی

    • آرمان مهر ۳۰, ۱۴۰۲

      خاک بر سرت . حیف اسم انسان برای تو. از حیوان هم پست تری

    • نسرین مهر ۳۰, ۱۴۰۲

      شما بخواب راحت باش. هر چند نادانی ، راحتی

  • محمد مهر ۲۹, ۱۴۰۲

    مملکت بی سر و ته و قانون ….. هر ننه قمری به خودش اجازه میده به ناموس مردم حرف بزنه و اسم خودش هم میزاره امر به معروف ،،،،

  • هدایت مهر ۲۹, ۱۴۰۲

    نفرین بر کسانی که مردم رو بجان هم انداختند. و شرایطی ایجاد کردند که هر شهروندی بخودش اجازه بده برای دیگران تعیین تکلیف کنه

  • سید علی مهر ۲۹, ۱۴۰۲

    قابل توجه مجلس محترم که قانون حجاب رو بصورت کاربردی واثرگذار تصویب نمیکنه

  • مهدی مهر ۲۹, ۱۴۰۲

    عیب نداره زورتونوبزنین هیچکی گوش نمیکنه کشور داره نابودمیشه ازداخل داره نابودمیشه این عصبانیت به دلیل اینه که کسی شمارونمیخواد قبولتون ندارن شماهم افتادین جون مردم ادامه بدین عیب نداره همین که قبولتون ندارن کافیه

  • آرش مهر ۲۹, ۱۴۰۲

    هر کشوری حتی کشورهای غیر مسلمان در مورد پوشش قوانینی دارند ،کشور ما که اسلامی هست و بسیاری از مردم با پوشش‌های زننده و بد حجابی و بی حجابی مخالف هستند ،قطعاً بلید قوانین سخت گیرانه تری اعمال بشه،در مورد ادعاهای مدیر پاساژ و کارکنان مجتمع هم چیزی که مشخصه این هس تا که به وضوح دارن دروغ میگن.تحت تاثیر چهارتا بچه سوسول و زن و دختر های بد حجاب و بی حجاب جو گیر شدند و به حساب خودشون با چهارتا بچه بسیجی ساندیس خور برخورد کنند و ردی مذهبی ها رو کم‌ کنند،غافل ازینکه این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست با اونها درگیر شدند،الان که گرفتار شدند و متوجه شدند سمبه طرف پر زور هست،افتادند به دروغگویی و داستان سرایی و قصد دارند با مظلوم نمایی داستان رو طور دیگری روایت کنند،غافل ازینکه این کارشون شکات فراجا و قوه قضائیه رو هم علاوه بر دیگر جرایم براشون همراه خواهد داشت

  • محمدعلی مهر ۲۹, ۱۴۰۲

    سلام

  • محمدعلی مهر ۲۹, ۱۴۰۲

    حجاب دستور خداوند است و همه باید رعایت کنند . امر به معروف و نهی از منکر هم دستور خداوند است و همه باید عمل کنند. وقتی عده‌ای بد حجابی میکنند و عده‌ای نهی از منکر نمی‌کنند آنگاه عده‌ای که میخواهند انجام وظیفه کنند مورد خشم و ظلم قرار میگیرند. ما حامی مظلوم و آمر به معروف و ناهی از منکریم.

    • محمد مهر ۳۰, ۱۴۰۲

      امر به معروف و نهی از منکر راه و رسم خودش رو داره . هر کس سر خود و با استفاده از تجهیزات غیر مجاز نباید وارد امر به معروف و نهی از منکر با زور و بد اخلاقی بشه . الان کشور رو ربا فرا گرفته و به اعتقاد اکثر علماء بانک ها دارن ربا میکنند . ربا هم جنگ با خداست . به نظر شما اولویت برخورد با ربا و رباخوری است یا با حجاب ؟

  • آرمان مهر ۳۰, ۱۴۰۲

    از کجا معلوم دو طرف ماجرا از یک جا تغذیه میشن . هم آمر و هم طرف نقابلش . هدف فقط در تنش نگه داشتن جامعه سر این سوژه هاست. دستگاه قصایی هم در نهایت با هر طرف یک برخورد جژئی میکنه در این سوژه ها .هر دو طرف مزدور یک نفرند