آل این وان یا کامپیوتر ؛ کدام یک بهتر است؟

آل این وان یا کامپیوتر ؛ کدام یک بهتر است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آل این وان یا کامپیوتر بدون کیس، یکی از بهترین کامپیوترهایی بوده که تنها شامل یک مانیتور است. مزیت آل این وان نسبت به کامپیوترهای معمولی نصب آسان، جاگیر نبودن و قدرت بالاست. اما با این وجود، آل این وان ها قابلیت ارتقا ندارند و نمی توان همانند کامپیوترهای معمولی آن را ارتقا داد.

اما کامپیوترها دارای انواع متفاوتی بوده که برخی از آن ها قابلیت های بالایی دارند، دارای انواع مختلفی بوده که یکی از مدل های جدید آن، مینی پی سی یا کامپیوتر کوچک است. این مینی پی سی ها، در ابعاد کوچکتر اما توانایی و قدرت بالا یکی از انواع کامپیوترها بوده که مزیت هایی را نسبت به آل این وان دارند. تفاوت های عمده دیگری بین این دو دستگاه وجود دارد که در ادامه ذکر شده است.

آل این وان یا کامپیوتر ؛ کدام یک بهتر است؟

معرفی آل این وان ( کامیپوتر بدون کیس )

آل این وان نسل جدیدی از کامیپوترها بوده که دارای یک نمایشگر بزرگ است و پردازنده، حافظه، گرافیک و فضای ذخیره‌سازی را با یک نمایشگر و بلندگوها در یک قطعه واحد ترکیب می‌کند. این موضوع باعث شده است آل این وان فضای کمتری را اشغال کند. با مانیتور تعبیه‌ شده در رایانه شخصی، فضای کمتری برای جا دادن در مکان‌های کوچک نیاز دارید. از آنجایی که با خرید آل این وان همه چیز را در یک پکیج دریافت می کنید، دیگر نیازی نیست که زمانی صرف جستجو و خرید لوازم جانبی کنید. خرید آل این وان یا کامپیوتر نیازمند یک مقایسه جامع و کامل است که در این مقاله بررسی شده است.

آل این وان با کامپیوتر چه تفاوتی دارد؟

بزرگترین تفاوت آل این وان با کامپیوتر این است که در آل این وان به‌جای داشتن کیس جداگانه از صفحه‌ نمایش، تمام قطعات در صفحه نمایش گردآوری شده است. این موضوع باعث شده است این مدل کامپیوتر ظاهری مدرن تر داشته باشد و فضای کمتری اشغال کند. البته این موضوع به هیچ عنوان در قدرت کامپیوتر تاثیر منفی نداشته و تمام قطعات یک کامپیوتر در پشت مانتیور قرار داده شده است.

ویژگیکامپیوترآل این وان
نوع دستگاهرایانه شخصیکامپیوتر همه‌کاره
نمایشگرقابل تعویضیکپارچه
قابلیت ارتقاء و انعطاف‌پذیریداردمعمولاً محدود
سیستم عاملمتنوعمعمولا بر پایه ویندوز
توان پردازش‌های گرافیکیمتنوعبالا
قیمتمتنوعمعمولا گران
پردازنده متنوعمعمولاً بر پایه معماری همراه با کارایی بالا

مقایسه صفحه نمایش آل این وان و کامپیوتر

کامپیوتر آل این وان صفحه نمایش های با کیفیت و FULL HD دارد که برخی از انواع ان لمسی هستند. این نمایشگرها برای افرادی که به دنبال یک سیستم مناسب فعالیت های گرافیگی هستند، بسیار مناسب است. صفحه نمایش بزرگ آل این وان برتری بسیار زیادی نسبت به پی سی ایجاد می کند. این دستگاه ابزاری شیک و پرطرفدار در شرکت های بزرگ، سازمان ها و ادارات است.

آل این وان یا کامپیوتر ؛ کدام یک بهتر است؟

تفاوت قیمت کامپیوترهای آل‌ این‌ وان و پی‌سی

سیستم های آل این وان قیمت بیشتری نسب به کامپیوتر دارند. مخصوصا زمانی که این سیستم از برند محبوب و شناخته شده ای باشد. از آنجایی که آل این وان ها ترکیبی از قدرت پی سی و ظاهر شیک هستند، معمولا افراد این مزایا را بر قیمت آن در اولویت قرار می دهند.

بررسی قابلیت ارتقا قطعات در کامپیوتر و آل این وان

مهم ترین برتری کامپیوتر نسب به آل این وان، این است که در پی سی شما به راحتی و در هر زمان می توانید اکثر قطعات مانند هارد، مادربورد، رم و حتی cpu را به راحتی تعویض کنید و کامپیوتر خود را ارتقا دهید. سیستم های آل این وان معمولا به راحتی امکان ارتقا قطعات را فراهم نمی کنند. در واقع امکان تعویض و ارتقای قطعات تا حد خیلی زیادی به برندی که سیستم را خریداری می‌کنید بستگی دارد و باید زیر نظر یک فرد متخصص و حداکثر یک بار صورت گیرد.  البته در این میان برخی از انواع مینی کامپیوترها که شامل تین کلاینت و زیروکلاینت ها هستند، قابلیت ارتقا ندارند.

بررسی عملکرد پی سی و آل این وان

از نظر عملکرد می توان گفت آل این وان و کامپیوتر، هر دو به نسبت مدل و برند می تواند دارای قدرت پردازشی بالایی باشند. در واقع قدرت پردازش بستگی به مدل دستگاه شما دارد. برخی از کامپیوترهای آل این وان به نحوی طراحی شده اند که برای کارهایی مانند گیمینگ یا طراحی گرافیک سه بعدی مناسب باشند اما بهتر است پیش از خرید حتما این مورد را از فروشگاه جویا شوید.

آل این وان یا کامپیوتر ؛ کدام یک بهتر است؟

مزایا و معایب استفاده از آل این وان

تا این بخش با تفاوت های آل این وان و کامپیوتر آشنا شدیم اما بهتر است برای آشنایی بهتر معایب و مزایای استفاده از هر کدام را بصورت مجزا نیز بررسی کنیم. آل این وان، نسل نوین کامپیوتر جزو انتخاب های محبوب خریداران است و تولید آن در مدل های متنوع نیز هر روزه افزایش می یابد. بهتر است پیش از خرید با برخی از مزایا و معایب آن آشنا شوید:

  • کامیپوتر آل این وان دارای طراحی ظاهری زیبا و مدرن است.
  • فضای کنی اشغال می کند.
  • کابل های اضافی حذف شده است.
  • انرژی مصرف برق بسیار کم
  • استفاده آسان و کاربرد روزمره
  • جابه جایی و حمل و نقل آسان
  • قابلیت ارتقا محدود قطعات
  • عمر باتری محدود و کاهش عملکرد

مزایا و معایب  استفاده از پی سی

استفاده از پی سی تا چندی پیش تقریبا تنها گزینه بود. اما پس از مدتی تولید کامپیوترهای بسیار متنوع تر رواج یافت. در نتیجه مدل‌های گوناگونی از کامپیوتر به بازار ورود پیدا کردند و از مزایای استفاده از پی سی کاسته شد. البته همچنان پی سی جزو مدل های قدرتمند است که طرفداران مخصوص خود دارد. بهتر است پیش از خرید برخی از معایب و مزایای آن را بررسی کنیم.

  • دارای مدل‌ها و قیمت‌های بسیار متنوع
  • مناسب برای فضاهای بزرگ
  • محدودیت در جابه جایی
  • قابل استفاده مدل‌های قدرتمند برای پردازش‌های سنگین
  • امکان ارتقا قطعات
  • مصرف انرژی بالا
  • نیاز به تجهیزات

آل این وان بخریم یا کامپیوتر؟

تصمیم بین خرید آل این وان یا کامپیوتر به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. ابتدا باید بررسی کنید اولویت و هدف شما از خرید چیست. معمولا آل این وان برای استفاده های خانگی یا شرکت ها و فعالیت روزمره مناسب است. در مقابل پی سی برای فعالیت هایی مانند برنامه نویسی، طراحی گرافیک یا تدوین ویدئو انتخاب بهتری است. همچنین آل این وان به عنوان دستگاه همه‌کاره و یکپارچه، معمولاً قابلیت حمل و نقل آسان‌تری نسبت به کامپیوترها دارد. اگر نیاز به قابلیت حمل و نقل بیشتر دارید، آل این وان می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

قیمت نیز نقش مهمی در تصمیم‌ گیری ایفا می‌کند. آل این وان معمولا گرانتر از انواع پی سی است اما کامپیوترهای بسیار گرانی هم در بازار وجود دارند. بنابراین، بودجه خود را بررسی کنید و قیمت را در نظر بگیرید. کاربرانی که به بازی های کامپیوتری یا اصطلاحا گیمینگ علاقه دارند، بهتر است یک کامپیوتر آل این وان پرقدرت را در لیست خود قرار دهند. در نهایت، بسته به نیازها، استفاده‌ها و ترجیحات شخصی خودتان، تصمیم بین خرید آل این وان یا کامپیوتر را بگیرید. ممکن است در برخی موارد، داشتن هر دو دستگاه مفید باشد، پس بهتر است پیش از خرید به خوبی نسبت به معایب و مزایای هر کدام شناخت زیادی داشته باشید.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • حسین آبان ۳, ۱۴۰۲

    برا اونایی که میخوان‌ گیم بزنن ، قطعا کامپیوتر بخرن‌ ، خیلی به صرفه تره