معرفی ترمینال‌ های اتوبوس رانی تهران

معرفی ترمینال‌ های اتوبوس رانی تهران

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر تصمیم به سفر با اتوبوس از شهر تهران یا به مقصد شهر تهران داشته باشید، خرید بلیط اتوبوس، یک گزینه عالی محسوب می‌شود. اتوبوس رانی‌های تهران از ترمینال‌های مختلف این شهر، سفرهای خود را ترتیب داده و بسته به این که از کدام شرکت اتوبوسرانی و به مقصد کدام شهر بلیط تهیه کرده باشید، یکی از این ترمینال‌های تهران، پذیرای شما خواهد بود. در این مطلب قصد داریم نگاهی به ترمینال‌های اتوبوس رانی تهران بیندازیم.

ازآنجایی‌که همیشه ممکن است نیاز باشد برای سفر جاده‌ای خود، به یکی از این ترمینال‌ها مراجعه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا نگاهی به معرفی کوتاهی درباره هریک از ترمینال‌های تهران داشته باشیم.

ترمینال‌های مسافربری تهران

شهر تهران، پنج ترمینال مسافربری مختلف دارد که در موقعیت‌های جغرافیایی شمال و جنوب، شرق و غرب شهر، واقع شده‌اند. در ادامه به معرفی هرکدام از این موارد پرداخته خواهد شد:

ترمینال مسافربری غرب تهران یا ترمینال آزادی

یکی از شلوغ‌ترین ترمینال‌های مسافربری در شهر تهران، ترمینال غرب یا ترمینال آزادی است. این ترمینال، در فاصله کمی از میدان آزادی قرار داشته و در اکثر مواقع مسافران زیادی را جابه‌جا می‌کند. این ترمینال در سال ۱۳۷۵ افتتاح شده و دو طبقه دارد. ترمینال آزادی، در فاصله کمی از ایستگاه متروی آزادی قرار دارد و برای دسترسی به آن، به‌راحتی می‌توان از طریق مترو اقدام کرد.

شرکت‌های اتوبوسرانی مختلف، سفر به بسیاری از شهرهای کشور را فراهم کرده و هر روز سفرهای اتوبوسی فراوانی به مقصد شهرهای مختلف از اینجا صورت می‌گیرد. از جمله شهرهایی که سرویس‌های اتوبوسی از پایانه غرب دارند، اربیل عراق، رامسر، همدان، ماکو، مشهد، یزد، سلیمانیه عراق، ایلام، قزوین، سنندج، ساوه، کامیاران کرمانشاه، ابهر، ترمینال اردبیل، استانبول ترکیه، آنکارا ترکیه، کاوه در اصفهان، تفلیس گرجستان، بانه، تبریز، باکو در کشور آذربایجان، باتومی در گرجستان، شبسیتر و… را داریم.

همین‌طور در این پایانه مسافربری، غرفه‌های مختلف، دفتر بیمه، ایستگاه اتوبوس، خدمات مخصوص معلولان، پارکینگ سواری، کارواش، اتاق مادر و کودک، آژانس مسافربری، سرویس بهداشتی، آرایشگاه، کافی نت، مرکز پرورش اندام، سونا، جکوزی، دستگاه خودپرداز و… نیز قرار دارند.

شماره تماس ترمینال مسافربری غرب تهران: ۰۲۱۴۴۶۶۳۹۵۴

معرفی ترمینال‌ های اتوبوس رانی تهران

ترمینال مسافربری جنوب تهران یا ترمینال خزانه

یکی دیگر از ترمینال‌های شهر تهران، پایانه جنوب یا ترمینال خزانه است. این ترمینال نیز در شمار پایانه‌های قدیمی تهران قرار دارد. در این ترمینال انواع فروشگاه‌ها، رستوران، اتاق مادر و کودک، دستگاه خودپرداز، نمازخانه، فضای سبز، قنادی، بنک، خشک شویی و… قرار دارند.

از این ترمینال، سفرهای زیادی به مقصد شهر قم صورت می‌گیرد. همین‌طور دیگر شهرهای نزدیک به تهران نیز از پایانه جنوب دسترسی دارند. به‌طور مثال سفر به گیلان، آذربایجان غربی، مازندران و کردستان از طریق این ترمینال، صورت می‌گیرد. به‌علاوه شما می‌توانید بلیط اتوبوس به مقصد کشور عراق، ترکیه و سوریه را از مبدأ این ترمینال تهیه کنید.

از جمله ترمینال‌های مرتبط با ترمینال جنوب تهران، پایانه‌های سمنان، شاهرود، شوشتر، گرگان، مسجد سلیمان، یاسوج، یزد، دزفول، رفسنجان، زاهدان، بجنورد، کاوه اصفهان، اهواز، بروجرد، اسفراین، بم، بیرجند، اراک، آبادان، تایباد، تبریز، خرم آباد، دامغان، خمین، کاشمر، رفسنجان، سبزوار و… را داریم.

اگر بلیط اتوبوس تهران اصفهان از محل این پایانه را دارید، برای رسیدن به ترمینال جنوب تهران یا همان ترمینال خزانه، به جز تاکسی سواری، می‌توانید از طریق خط یک متروی تهران نیز اقدام کنید.

شماره تماس ترمینال جنوب تهران: ۰۲۱۵۵۱۸۵۵۰۱

معرفی ترمینال‌ های اتوبوس رانی تهران

ترمینال مسافربری شرق تهران یا ترمینال تهران پارس

ترمینال مسافربری شرق تهران در سال ۱۳۶۰ افتتاح شده است. این پایانه مسافربری در تهرانپارس واقع بوده و از سمت جنوب به اتوبان شهید یاسینی محدود شده است. همین‌طور در شمال آن، خیابان دماوند قرار دارد.

در این ترمینال، انواع خدمات و مراکز مهم قرار دارند. به‌طور مثال شما می‌توانید از نمازخانه، سرویس بهداشتی، اتاق مادر و کودک، دستگاه خودپرداز، سرویس آژانس و تاکسیرانی، اورژانس شبانه روزی، سالن ورزشی و… استفاده کنید.

از جمله مسیرهای خروجی ترمینال شرق تهران، پایانه اراک، اسفراین، اصفهان، بابلسر، بجنورد، بندر ترکمن، بهشهر، درگز، رویان، ساری، سبزوار، شیروان، قوچان، کلاله، گرگان، گلپایگان، مشهد و یزد را داریم. همین‌طور مسیرهای ورودی مهم به این ترمینال، شامل اراک، آزادشهر، بابل، بابلسر، بجنورد، درگز، قائم شهر، گنبد کاووس، محمود آباد، پایانه نور، یزد، شیراز و… هستند. به‌طور مثال با داشتن بلیط اتوبوس تهران شیراز ، ممکن است این پایانه، مقصد شما باشد.

شماره تماس ترمینال شرق تهران: ۰۲۱۷۷۷۱۷۷۰۰

ترمینال مسافربری پارک سوار بیهقی یا ترمینال آرژانتین

ترمینال مسافربری غرب تهران، در سال ۱۳۷۰ در محدوده میدان آرژانتین تاسیس شده است. شرکت‌های اتوبوسرانی مختلفی در این پایانه وجود دارند و سفرهای جاده‌ای متفاوتی به مقاصد داخلی و خارجی از جمله کشورهای عراق، سوریه و ترکیه، از مبدأ این پایانه صورت می‌گیرد.

در اینجا انواع خدمات دستگاه خودپرداز، فروشگاه، خشکشویی، مرکز معاینه فنی، اتاق مادر و کودک، آژانس مسافرتی و… وجود دارند.

از پایانه مسافربری بیهقی، ارتباط جاده‌ای با پایانه‌های مختلفی از جمله کاوه اصفهان، همدان، خرم آباد، رشت، سنندج، ساری، شهرکرد، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد مقدس، ارومیه، اراک، اهواز، بابلسر، بوشهر، تبریز، جهرم، شاهرود، شیراز، کرمانشاه و… وجود دارند.

شماره تماس ترمینال مسافربری بیهقی: ۰۲۱۸۸۵۴۳۷۴۸

پایانه مسافربری پونک

یکی دیگر از ترمینال‌های شهر تهران که در واقع جدیدترین پایانه پایتخت نیز محسوب می‌شود، ترمینال پونک است. این ترمینال بهترین گزینه برای سفر به گیلان است و در واقع یک شرکت مسافربری در اینجا فعالیت دارد. برای دسترسی به این ترمینال، می‌توانید از طریق متروی صادقیه اقدام کنید.

این ترمینال در میدان پونک، بلوار میرزا بابایی، تقاطع سردار جنگل، جنب مرکز میوه و تره بار واقع شده است. در این پایانه مسافربری تازه تاسیس، امکانات مختلفی عرضه شده‌اند و شما می‌توانید از دستگاه خودپرداز، اتاق مادر و کودک، آژانس مسافربری و… استفاده کنید.

شماره تماس ترمینال مسافربری پونک: ۰۲۱۴۴۴۵۳۵۰۵

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی ترمینال‌های مختلف اتوبوسرانی در تهران پرداختیم. اگر قصد خرید بلیط اتوبوس vip یا بلیط اتوبوس معمولی را دارید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن اسنپ تریپ اقدام کنید. به‌این‌ترتیب به‌راحتی بلیط اتوبوس را به شکل اینترنتی خریداری کرده و نیازی به مراجعه مستقیم به ترمینال برای خرید بلیط نیست. تنها کافی است به موقع برای سوار شدن به اتوبوس، به ترمینال مربوطه مراجعه کنید.

بدون نظر

ورود