اعضای تیم هم‌آفرینی بر اخلاق‌مداری و توسعه ارتباطات تاکید کردند

اعضای تیم هم‌آفرینی بر اخلاق‌مداری و توسعه ارتباطات تاکید کردند

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در آستانه انتخابات دوره هفتم سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای تهران، تیم هم‌آفرینی در یک نشست خبری درباره دستاوردهای ششمین دوره این سازمان و ماموریت‌شان برای دوره بعد گفتند. در ابتدای این نشست خبری، حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران بر لزوم همکاری و هم‌اندیشی در اصناف اشاره کرد و تاکید داشت که اعضای هم‌آفرینی یک تیم هستند. او گفت:‌ «ما توانسته‌ایم یک تیم را تشکیل دهیم و فارغ از اختلاف نظراتی که با یکدیگر داریم، با هم همکاری می‌کنیم.»

حسین اسلامی، تعامل و اخلاق‌مداری را از موضوعات مهمی عنوان کرد که تیم هم‌آفرینی به‌ آن‌ها معتقد است و افزود: «ما نتیجه انتخابات را بدون شرط و شروط می پذیریم و می‌خواهیم که کاپ اخلاق را ببریم تا برنده شدن در انتخابات. چون رفتار صنفی و اخلاقی برای ما اهمیت زیادی دارد و تجربه دوره‌های گذشته باعث شد تا به خودمان قول بدهیم که اتحاد داشته باشیم و ارتباطاتمان را افزایش دهیم.»

دستاوردهای نصر در دوره ششم

همکاری با دیگر سازمان‌های دولتی و خصوصی و حضور در شبکه‌های اجتماعی از دیگر مسائلی بود که حسین اسلامی به آن‌ها اشاره کرد. رئیس هیئت‌مدیره سازمان نصر استان تهران توضیح داد که این سازمان در دوره ششم با بسیاری از اتاق‌های بازرگانی همکاری کرده‌ و توانسته تعاملاتش را در سطوح دولتی گسترش دهد. او به پیام رئیس‌جمهور در روز فناوری اطلاعات و الحاقیه برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: «سعی کرده‌ایم سطح ارتباطات و تعاملات‌مان را افزایش داده‌ایم و احساس می‌کنیم که در حد بضاعت‌مان تلاش کردیم. به نظرم اعضای سازمان نصر برای بهبود این تعاملات بهتر است در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند و در پاسخگویی به سوالات خبرنگاران کوتاهی نکنند.»

مجید اورعی، در این نشست خبری به تلاش‌های رسته نرم‌افزار برای انگیزه‌بخشی به نیروهای کار اشاره کرد و توضیح داد که ما در حال حاضر با بحران مهاجرت و کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های مرتبط با نرم‌افزارمواجه هستیم. او توضیح داد که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در دوره‌های اخیر تلاش کرده تا به افزایش کیفیت خدمات فنی و مهندسی کمک کند و نارضایتی در این حوزه را کاهش دهد. به گفته این عضو سازمان نظام صنفی و کاندیدای سازمان نصر در ائتلاف هم‌آفرینی، در شرایط امروز که تورم موج می‌زند، سرمایه اجتماعی کاهش یافته و ناامیدی در میان کارکنان وجود دارد، سازمان نظام صنفی سعی کرده برای احیای صنعت نرم‌افزار گام بردارد و در این زمینه تجدیدنظر کند.
اورعی، دریافت مجوزهای نرم‌افزاری، قرارداد بازنگری آیین‌نامه‌ها، تجمیع مجوزها و پروژه بازنگری اسناد را به‌عنوان برخی از اقدامات سازمان نظام صنفی در رسته نرم‌افزار نام برد.

اعضای تیم هم‌آفرینی بر اخلاق‌مداری و توسعه ارتباطات تاکید کردند

آیدین عدالت، رئیس رسته سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در جمع اصحاب رسانه، عنوان کرد که شایستگی افراد در انتخابات شرط لازم است اما کافی نیست و توانایی هم‌افزایی را باید در نظر گرفت. به گفته عدالت، کسانی که در تیم هم‌آفرینی هستند، علاوه بر تخصصی که در حوزه‌ی کاری خود دارد، توانایی هم‌افزایی و تعامل نیز دارند. او همچنین به گزارشی اشاره کرد که به‌عنوان کارنامه سه‌ساله سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در حوزه سخت‌افزار و ارتباطات منتشر شده است.

محمدرضا قلعه‌نوی، دیگر عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، توضیح داد که در دوره ششم یک پل ارتباطی بین کمیسیون‌ها و هیئت‌مدیره به وجود آمده است. قلعه‌نوی، تصمیم‌سازی را یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان نصر عنوان کرد. او معتقد است که این دوره یکی از پرچالش‌ترین دوره‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران بوده است چون کرونا و رخدادهای اجتماعی بسیاری روی فعالیت‌های این دوره از سازمان تاثیرگذاشته‌اند. او در گفته‌هایش به ایجاد یک مرکز پژوهش در حوزه افتا و راه‌اندازی خدمات فناوری مالی اشاره کرد.

محمدعلی شریفی الحسینی، رئیس کمیسیون مالیاتی سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای استان تهران که سه دوره نماینده نصر تهران در کمیسیون تنظیم مقررات بوده‌ است، دستاوردهای این دوره از سازمان نصر را ارتباط با مجلس و همراهی با این نهاد دولتی در موضوع پلمب شرکت‌ها عنوان کرد.

حمید بهنگار، رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال سازمان نصر تهران بر تجاری‌سازی هوش مصنوعی تاکید داشت و گفت: «ما در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور توسعه اقتصاد دیجیتال را دنبال می‌کنیم و تلاش‌مان افزایش سهم تولید ناخالص داخلی جی‌دی‌پی کشور است.»

صادق فرامرزی، نایب‌رئیس سازمان نصر گفت: «معتقد نیستیم که ما بهترین‌ صنف هستیم اما در حوزه تخصصی‌مان تلاش کرده‌ایم که بهترین باشیم. نباید از یاد ببریم که عضو هیئت‌مدیره بودن با کارشناسی‌ متفاوت است.»

اخلاق‌مداری در تیم هم‌آفرینی

اعضای سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای استان تهران در نشست خبری تیم هم‌آفرینی انتخابات هفتمین دوره از این سازمان به اخلاق‌مداری و هم‌دلی اشاره کردند. حمید بابادی‌نیا، عضو هیئت‌مدیره نظام صنفی در این نشست خبری گفت: «باید از تجربه‌های پیشین درس بگیریم و اخلاق‌مداری را در رقابت‌های انتخاباتی در نظر بگیریم. ما در هم‌آفرینی با حفظ احترام به همکاران سعی کرده‌ایم یک تیم یکپارچه داشته باشیم و هم‌راستا و هم‌زبان با نظام‌های استانی پیش برویم. ما حوزه تصمیم‌سازی را با رسته‌ها نشان دادیم و چاره‌ای نداریم جز این‌که هوای یکدیگر را داشته باشیم.»

محمد دین‌محمد آذری، رئیس کمیسیون ساخت مرکز داده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، هم‌آفرینی را تیمی هم‌دل خواند و گفت که اعضای این تیم قصد دارند که افراد هم‌راستاتری را در ترکیب هیئت‌مدیره قرار بدهند.

در این نشست خبری، رضا قربانی، رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نصر توضیح داد که این کمیسیون کارهای متعددی را انجام داده است اما سعی داشته تا جایی که می‌شود که اقداماتش را در سکوت خبری اجرایی کند. به گفته قربانی، این کمیسیون سعی کرده تعاملاتی را با انجمن فین‌تک و بلاک‌چین داشته باشد. او در خصوص موج مهاجرت متخصصان حوزه‌های فین‌تک و خدمات رایانه‌ای گفت که اگر از منظر چگالی به موضوع مهاجرت نگاه کنیم، مهاجران ایرانی زیاد نیستند. اما ما با پدیده فارسی‌زبانان بی‌وطن مواجه هستیم چون ارتباط بین کسانی که مهاجرت می‌کنند و کسانی که در ایران مانده‌اند، کمرنگ و قطع می‌شود.

رضا قربانی، در ادامه صحبت‌هایش به ۷۷ جلسه‌ای که هیئت‌مدیره نصر در دوره ششم برگزار و به مسائل مختلف رسیدگی کرده، اشاره کرد و توضیح داد که اعضای هیئت‌مدیره در این دوره دغدغه‌مند بوده‌اند. همکاری سازمان نصر با اتاق‌های بازرگانی و نهادهای دولتی مانند مجلس از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این نشست به آن‌ها اشاره شد.

برنامه‌ها و ماموریت‌های تیم هم‌آفرینی

حسین اسلامی،‌ رئیس هیئت‌مدیره نصر در پاسخ به سوال خبرنگار تریبون‌نیوز درباره اولین اقداماتی که تیم هم‌آفرینی در صورت برنده شدن در انتخابات انجام می‌دهند گفت: «اقدامات ما در دو بحث راهبردی و اجرایی هستند. باید مراکز کارآفرینی و پژوهشی‌ای که پیش‌ از این راه‌اندازی کرده‌ایم را توسعه دهیم و تمام دستاوردهای قبلی سازمان باید بررسی شوند. از طرفی، اجرای مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه یکی از اقدامات مهم سازمان نصر است چون وظیفه ما این است که برای توسعه بازار و اقتصاد دیجیتال قدم برداریم.»

بدون نظر

ورود