اقداماتی که باید برای پیدا کردن بهترین موسسه مشاوره کنکور انجام دهید!

اقداماتی که باید برای پیدا کردن بهترین موسسه مشاوره کنکور انجام دهید!

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از معضل‌هایی که دانش‌آموزان در زمان تحصیل با آن مواجه هستند، پیدا کردن بهترین موسسه مشاوره کنکور است. آن‌ها همواره با این سوالات درگیر هستند که یک موسسه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

چگونه می‌توان عملکرد یک مشاور موفق را از دیگری تشخیص داد؟

آیا راهی قطعی برای اعتماد به موسسه‌های آموزشی وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم تا شما را با همه اقداماتی که برای پیدا کردن بهترین موسسه‌های آموزشی کنکور به آن‌ها نیاز دارید، آشنا کنیم. همچنین قرار است به این نکته مهم بپردازیم که آیا تکیه به روش‌های قدیمی و سنتی، راه‌حل دانش‌آموزان امروزی است؟

آیا برای حل این مشکلات، فقط دانش‌آموزان موظف به درس‌خواندن هستند و والدین یا معلم‌ها مسئولیت خاصی به عهده ندارند؟

کنکور؛ آزمونی است که بهداشت فکری دانش‌آموزان را آلوده می‌کند!

قبل از معرفی ویژگی‌های بهترین موسسه مشاوره کنکور، بهتر است کمی در رابطه با آزمون کنکور با شما صحبت کنیم. زیرا این آزمون، همان هیولایی است که به‌دلیل زیست در ذهن دانش‌آموزان، موجب استرس، کاهش اعتمادبه‌نفس و عدم خودباوری آن‌ها می‌شود.

نکته قابل توجه این است که نه تنها دانش‌آموزها، بلکه هیچ انسان بالغ و مستقلی نمی‌تواند با تجربه شدید حس ترس، به موفقیت برسد.

در واقع، استرس زاده وحشت است و مادامی که وجود دارد، قدرت تمرکز کردن را از همه انسان‌ها می‌گیرد.

پس با توجه به اینکه همه ما تا الان فهمیده‌ایم که کنکور، همان هیولایی است که می‌تواند بهداشت فکری دانش‌آموزان را آلوده کرده و ترس و وحشت شدیدی را به سلامت روانی آن‌ها تزریق کند، بهتر نیست که چاره‌ای برای حل این مشکل پیدا کنیم؟

اقداماتی که باید برای پیدا کردن بهترین موسسه مشاوره کنکور انجام دهید!

موسسه کنکور باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از اشتباهاتی که همه انسان‌ها مرتکب می‌شوند، تکرار تاریخ و تکیه به روش‌های سنتی است.

به همین دلیل، با توجه به اینکه آزمون کنکور همیشه یک سد بزرگ در مسیر دانش‌آموزان و اهدافشان بوده، موسسه‌های کنکور زیادی ایجاد شدند تا رویکرد مقابله با مشکلات این آزمون را پیشه بگیرند.

اما نکته مهم این است که تاکنون، هیچ موسسه‌ای نتوانسته به‌درستی به این هدف دست پیدا کند.

زیرا همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، ریشه این مشکل در ایجاد استرس و کاهش اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان نهفته است.

حتی اگر از متدهای آموزشی برتر و روش‌های نوین برای کمک به دانش‌آموزان استفاده شود، باز هم وجود استرس و وحشت، تمام این تلاش‌ها را در صفر ضرب می‌کند.

پس چاره کار چیست؟

چگونه می‌توان بهترین موسسه مشاوره کنکور را پیدا کرد؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که یک موسسه کنکور خوب، از مشاورها، مدرس‌ها و کارمندانی تشکیل شده که دلسوزانه برای موفقیت دانش‌آموزان و هموار کردن راه آن‌ها تلاش می‌کنند.

ازاین‌رو، بهترین راه برای شناخت عملکرد یک موسسه، تلاش برای آشنایی با کارمندان و رویکرد آن‌ها در کمک به دانش‌آموزان است.

به بیان دیگر، موسسه‌هایی که مشاوره‌های خود را بر مبنای تلاش بیشتر، تست‌زدن مداوم، فشار آوردن به دانش‌آموز و برنامه‌ریزی‌های سنگین بنا کرده‌اند، نمی‌توانند مهارت‌هایی مثل خودباوری، مدیریت زمان، تندخوانی و مدیریت استرس را به دانش‌آموزان یاد بدهند.

به همین جهت، والدین و دانش‌آموزان، هنگام ثبت‌نام در این موسسه‌ها و برقراری ارتباط با مشاور کنکور، باید این نکته را در نظر بگیرند که مشاور قرار است چه اقداماتی برای موفقیت در کنکور انجام دهد؟

راهکارهایی که او پیشنهاد می‌دهد، تا چه اندازه کارآمد هستند؟

مشاور برای کنکور چه وظایفی بر عهده دارد؟

فرقی نمی‌کند که به‌دنبال بهترین مشاوره کنکور تجربی هستید یا قصد شرکت در آزمون کنکور انسانی و ریاضی را دارید، چیزی که مهم است، مربوط به عملکرد مشاور کنکور و موسسه می‌شود.

به‌طوری که موسسه‌ای مثل کنکور تی وی، با در نظر گرفتن بار روانی کنکور، وظایفی را بر عهده گرفته که با اعتماد به آن‌ها، می‌توان شرایط سخت کنکور را با اعتمادبه‌نفس بیشتری تحمل کرد.

با این حال، ذکر این نکته مهم است که مشاوره کنکور konkur.tv ، امکانات مختلفی را به دانش‌آموز ارائه می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به مواردی مثل توجیه‌کردن والدین، آموزش دانش‌آموزان، مشاوره و مهارت‌آموزی اشاره کرد که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از موارد گفته‌شده می‌پردازیم.

منظور از تولید محتوا مخصوص والدین کنکوری‌ها چیست؟

بهترین موسسه مشاوره کنکور، نباید تمام تمرکز خود را روی آموزش، برنامه‌ریزی و صحبت با دانش‌آموزان معطوف کند. چراکه والدین به‌حدی نقش تاثیرگذاری در روند موفقیت فرزندان خود ایفا می‌کنند، که نمی‌توان شدت آن را تصور کرد.

ازاین‌رو، موسسه‌هایی که بخشی از بار روانی کنکور را به والدین منتقل می‌کنند، بسیار قابل اعتمادتر از مراکز آموزشی هستند که به‌جز فشار آوردن به دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی‌های کنکور سخت، کاری انجام نمی‌دهند.

در واقع، اگر بخواهید واقع‌بین باشید، برای موفق‌شدن، نیاز به بستر و امکانات وجود دارد و یک دانش‌آموز، فارغ از اینکه در چه شرایطی زندگی می‌کند، بخش کوچکی از یک سیستم بزرگ‌تر به‌نام خانواده است. پس اگر از طرف خانواده و والدین خود درک نشود، به احتمال زیاد سلامت فکری او با آلودگی‌های بیشتری درگیر خواهد شد.

به همین علت، مشاور کنکور و موسسه‌ای که بخشی از محتوا و خدمات خود را صرف آموزش والدین می‌کند و نحوه برخورد صحیح با فرزندان کنکوری را به پدر و مادرها نشان می‌دهد، یک مجموعه قابل اعتماد است. زیرا برای حل یک مسئله، بهترین کار پرداختن به ریشه مشکل است. در واقع، تا وقتی ریشه سلامت باشد، شاخ و برگ‌های مسئله، به‌سادگی حل خواهند شد.

اقداماتی که باید برای پیدا کردن بهترین موسسه مشاوره کنکور انجام دهید!

بهترین موسسه مشاوره کنکور چه سیستم آموزشی دارد؟

سیستم آموزشی هر چقدر قوی‌تر باشد و از متدهای جدیدتری برای تدریس دانش‌آموزان استفاده کند، نقش مهم‌تری در موفقیت کنکوری‌ها ایفا خواهد کرد.

برای مثال، دانش‌آموزی که نیاز به دریافت مشاوره کنکور تجربی دارد، باید بتواند به‌واسطه برقراری ارتباط با مدرس‌های باتجربه، نسبت به یادگیری عمیق‌تر مطالب تخصصی و غیرتخصصی کنکور، اقدام کند.

باید گفت که این موضوع به‌قدری حائز اهمیت است که بخش بزرگی از هزینه مشاوره کنکور به آن اختصاص داده می‌شود. در واقع، اینکه یک موسسه از چه مدرس‌هایی برای کمک به دانش‌آموزان بهره می‌برد، موضوعی است که باید قبل از ثبت‌نام در آن، مورد بررسی قرار بگیرد.

به همین دلیل، اگر قصد پیدا کردن بهترین موسسه مشاوره کنکور را دارید، این نکته را در نظر بگیرید که تحقیق در مورد سابقه‌کاری مدرس‌ها، کمک زیادی به شناخت کیفیت و عملکرد یک موسسه خواهد کرد.

مجهزبودن موسسه کنکور به انجمن آنلاین، تا چه اندازه کمک‌کننده است؟

امکان اینکه خیلی وقت‌ها خدماتی مثل مشاوره آنلاین کنکور را در برخی وب‌سایت‌ها دیده باشید، زیاد است. به همین دلیل، فارغ از اینکه به‌عنوان دانش‌آموز در حال مطالعه این مطلب هستید یا والدین، این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین موسسه مشاوره کنکور باید به سیستم آنلاین مجهز باشد.

علت این است که استفاده از امکاناتی مثل انجمن‌های اینترنتی، باعث می‌شود که با دغدغه‌های واقعی و دور از فانتزی‌های ذهنی افراد آشنا شوید.

به بیان دیگر، کسانی که در انجمن‌های کنکوری فعالیت می‌کنند، افرادی هستند که به ۲ دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

دسته اول، همان دانش‌آموزانی هستند که برای پیداکردن جواب سوالات خود به انجمن‌ها مراجعه کرده‌اند و دسته دوم، مشاورها و مدرسانی هستند که با تکیه بر دانش و تجربه‌های خود، قصد کمک‌کردن به کنکوری‌ها را دارند.

به این ترتیب، اگر یک موسسه، مشابه مشاوره کنکور konkur.tv به انجمن آنلاین مجهز باشد، می‌توانید اطمینان داشته باشید که با مراجعه به وب‌سایت و دسترسی به فروم مربوطه، قادر به برقراری ارتباط با افرادی هستید که یا شرایطی مشابه شما را دارند، یا می‌توانند توصیه‌های کمک‌کننده‌ای در اختیارتان قرار دهند.

آیا کنکوری‌ها، نیاز به یادگیری مهارت‌های خاصی دارند؟

یکی از ویژگی‌هایی که از بهترین موسسه مشاوره کنکور انتظار می‌رود که به آن بپردازد، رسیدگی به مهارت‌آموزی کنکوری‌ها است. ممکن است بگویید که این مهارت‌ها چه هستند و چه کمکی به موفقیت دانش‌آموزان می‌کنند؟

در پاسخ باید گفت که مهارت‌های زیادی از جمله مدیریت استرس، برنامه‌ریزی، مدیریت زمان، خودباوری و تندخوانی هستند که نقش مهمی در موفق‌کردن دانش‌آموزان در کنکور ایفا می‌کنند. به همین علت، در ادامه بیشتر آن‌ها را بررسی کرده‌ایم:

  • مدیریت استرس: استرس یک احساس روانی است که از طریق موضوعاتی مثل موقعیت و رویداد بیرونی، افکار، احساسات و رفتار اطرافیان به دانش‌آموزان تزریق می‌شود. استرس، یک معضل بزرگ است که می‌تواند عمکرد کنکوری‌ها را ضعیف کرده و تمرکز آنها را از بین ببرد. مقابله با این احساس، نیاز به یادگیری مهارت مدیریت استرس دارد که بهترین موسسه مشاوره کنکور به آموزش آن بها می‌دهد.
  • برنامه‌ریزی: برنامه‌ریزی یک مهارت مفید است که تاثیر زیادی در استفاده بهینه از زمان و امکانات می‌گذارد. در واقع، کنکور مشابه جنگی است که قبل از پا گذاشتن به میدان آن، باید برایش برنامه‌ریزی کنید. به همین علت، بهترین کار این است که این مهارت مهم، توسط موسسه آموزشی به دانش‌آموزان ارائه شود. چون به این ترتیب است که به تمام نیازهای دانش‌آموزان، به‌صورت منسجم پاسخ داده خواهد شد.
  • مدیریت زمان: زمان یک منبع تمام‌شدنی برای کنکوری‌ها به‌حساب می‌آید. به‌طوری که اگر از این منبع به‌درستی استفاده نشود، احتمال پذیرفته‌شدن در کنکور به‌شدت پایین می‌آید. ازاین‌رو، با توجه به اینکه بهره‌مندی صحیح از زمان یک مهارت ضروری و کاربردی است، بهترین موسسه مشاوره کنکور باید نسبت به آموزش آن اقداماتی انجام دهد.
  • خودباوری: مهارت خودباوری از عبارت “من می‌توانم” نشات می‌گیرد. به‌دست آوردن این مهارت نقش مهمی در افزایش اعتمادبه‌نفس ایفا می‌کند و این شرایط را در اختیار دانش‌آموزان می‌گذارد که با تکیه به خود، بتوانند با چالش‌های کنکور مقابله کنند. توجه داشته باشید که خودباوری از نظم و استمرار تغذیه می‌شود. پس بهترین راه برای تقویت اراده و رسیدن به خودباوری، عمل‌کردن به برنامه‌ریزی‌های اصولی است که به شما آموزش داده می‌شوند.
  • تندخوانی: یکی از مهارت‌هایی که می‌تواند نقش مهمی در افزایش سرعت کنکوری‌ها در به‌دست آوردن موفقیت ایفا کند، تندخوانی است. در واقع، طبق تجربه کسانی که توانسته‌اند در پذیرش آزمون کنکور عملکرد موفقی داشته باشند، گفته می‌شود که سرعت پایین دانش‌آموزان هنگام مطالعه، بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف آن‌ها است. ازاین‌رو اگر یک موسسه، بخشی از خدماتش را به آموزش مهارت تندخوانی اختصاص دهد، می‌توان گفت که کمک بزرگی به افزایش اثربخشی دانش‌آموزان خود کرده است.
اقداماتی که باید برای پیدا کردن بهترین موسسه مشاوره کنکور انجام دهید!

معرفی وظایف اضافه‌ای که توسط موسسه‌های کنکور تقبل می‌شوند!

بیشتر افراد بر این باور هستند که موسسه‌های کنکور، وظیفه‌ای به‌جز مشاوره‌دادن، تدریس و آزمون‌گرفتن بر عهده ندارند. اما ذکر این نکته مهم است که اگر به‌دنبال بهترین موسسه‌های مشاور کنکور هستید، باید نسبت به شناخت وظایف بیشتری که این مراکز آموزشی تقبل می‌کنند، اقدام کنید. این وظایف عبارت‌اند از:

  • استفاده از فن بیان ساده و قابل فهم برای همه دانش‌آموزان
  • داشتن صداقت و صراحت حین آموزش و مشاوره‌دادن
  • توجه به شخصیت دانش‌آموز از نظر درون‌گرایی و برون‌گرایی برای درک بهتر او
  • دقت به علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان برای کمک بهتر به پیشرفت آن‌ها
  • شناخت توانمندی‌های دانش‌آموز برای تقویت بیشتر آن و بالابردن احتمال پذیرش در کنکور

هزینه مشاوره کنکور چقدر است؟

طبق مطالبی که در وب‌سایت collegewise.com درج شده، قیمت مشاور کنکور بستگی به مشخصه‌های زیادی دارد که توسط موسسه‌های آموزشی تعیین می‌شود.

به بیان دیگر، هر موسسه‌ای که از امکانات بیشتری مثل سایت مشاوره کنکور، انجمن، آموزش‌های رایگان، مدرسین باتجربه و توجه به نیازهای دانش‌آموزان بهره می‌برد، به احتمال زیاد هزینه‌های بیشتری را از دانش‌آموزان دریافت می‌کند.

اما توجه داشته باشید که بسیاری از موسسه‌ها هستند که در کنار رسیدگی به وظایف خود، قیمت‌های عادلانه‌ای برای خدمات‌شان در نظر می‌گیرند که با یک جستجوی ساده، قادر به پیدا کردن آن‌ها خواهید بود.

با این حال، بهتر است این نکته را لحاظ کنید که همه انسان‌ها، هوشمند، توانمند و خالق اهداف خود هستند؛ اما به‌شرطی که بتوانند درست آموزش ببینند و تحت تعلیم اساتید حرفه‌ای و باتجربه قرار بگیرند.

پس اگر قصد ثبت‌نام در بهترین موسسه مشاوره کنکور را دارید، حتما یک بودجه منصفانه برای آموزش‌تان در نظر بگیرید. زیرا هیچ‌چیز به‌اندازه یادگیری نمی‌تواند یک سرمایه‌گذاری درست و عاقلانه در نظر گرفته شود.

جمع‌بندی

آزمون کنکور یکی از چالش‌هایی است که همه دانش‌آموزان، دیر یا زود با آن مواجه خواهند شد. این آزمون به‌قدری مهم است که می‌تواند سرنوشت شغلی افراد را در یک جامعه مدرن رقم بزند. به همین علت جای تعجب ندارد که هم والدین و هم دانش‌آموزان، به‌دنبال پیدا کردن بهترین موسسه مشاوره کنکور باشند.

اما سوال اینجاست که بهترین موسسه، دارای چه ویژگی‌هایی است؟ در پاسخ باید گفت که از مهم‌ترین ویژگی‌های یک موسسه آموزشی موفق، می‌توان به خدمات تولید محتوا برای والدین، توجه به استرس دانش‌آموزان، مهارت‌آموزی کنکوری‌ها و سیستم آموزشی قدرتمند اشاره کرد.

بدون نظر

ورود