فوت و فن سفر ارزان با هواپیما

فوت و فن سفر ارزان با هواپیما

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از بهترین روش‌های سفرهای داخلی و خارجی به ویژه برای مسافت‌های طولانی به وسیله هواپیماست؛ چرا که باعث می‌شود در کمترین زمان ممکن به مقصد برسید. در عین حال با توجه به اینکه قیمت بلیط هواپیما نسبت به قطار بیشتر است همیشه در اولویت قرار نمی‌گیرد. این در حالی‌ست که با چند ترفند ساده می‌توانید به مقاصد مختلف بلیط هواپیمای ارزان تهیه کنید، بدون اینکه از کیفیت سفر شما کم شود. با ما همراه باشید تا شما را با فوت و فن سفر ارزان با هواپیما آشنا کنیم.

چگونه بلیط ارزان بخریم؟

بلیط هواپیما با وجود اینکه بخش حمل و نقل سفر و رسیدن به مقصد را برای شما راحت‌تر می‌کند ولی هزینه بیشتری دارد. به‌صورتی که اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید باید بودجه بیشتری را در نظر بگیرید. اما راهکارهایی وجود دارد که بتوانید برای مقاصد مختلف بلیط هواپیمای ارزان بخرید. اولین موردی که در خرید بلیط هواپیما تاثیرگذار است، نوع بلیطی است که انتخاب می‌کنید. بلیط‌های هواپیما به دو صورت سیستمی و چارتری ارائه می‌شوند. بلیط‌های سیستمی نوع معمول بلیط‌هاست که توسط ایرلاین‌ها بر اساس ظرفیت هر پرواز اعلام می‌شود و می‌توانید از چند ماه قبل آن‌ها را رزرو کنید. این نوع بلیط‌ها قیمت ثابتی دارند و هر چقدر به زمان پرواز نزدیک شوید ظرفیت آن‌ها محدودتر می‌شود و قیمت آن نیز معمولا افزایش پیدا می‌کند.

اما گاهی برخی از مسافران در چند روز پایانی بلیط خود را کنسل می‌کنند یا چند ظرفیت از یک پرواز به‌صورت محدود خالی می‌مانند. در این شرایط صندلی‌های باقی مانده با قیمت بسیار کمتر به فروش می‌رسند که این نوع بلیط‌ها با عنوان بلیط چارتر شناخته می‌شوند. ویژگی مهم بلیط چارتر این است که در روزهای نزدیک به پرواز قابل خریداری هستند که گاهی نیز در ساعت‌های پایانی ارائه می‌شوند که به آن‌ها بلیط لحظه آخری می‌گویند. این نوع بلیط‌ها قیمت بسیار کمتری دارند تا جایی که در برخی موارد قیمت آن‌ها یک سوم بلیط سیستمی است. برای مثال نرخ بلیط هواپیما تهران به اصفهان چارتری قیمت بسیار به‌صرفه‌تری از بلیط سیستمی آن دارد.

البته توجه داشته باشید که برخلاف بلیط‌های سیستمی همیشه بلیط‌های چارتر در دسترس نیست و قبل از سفر خود به خوبی باید لیست بلیط‌ها را جستجو کنید.

یک مورد دیگر که در رزرو بلیط هواپیمای ارزان تاثیرگذار است، کلاس پروازی است که انتخاب می‌کنید. اگر می‌خواهید قیمت بلیط کمتر باشد باید کلاس اکونومی را خریداری کنید چرا که بیزینس کلاس‌ها قیمت بیشتری دارند و تفاوت آن‌ها نیز در امکانات و خدمات ارائه شده است.

از دیگر مواردی که در قیمت بلیط تاثیر دارند می‌توان به نوع ایرلاینی که بلیط را از آن می‌خرید و همچنین فصل خرید بلیط اشاره کرد. اگر بخواهید در فصول پر مسافر به یک مقصد سفر کنید بلیط‌ها گران‌تر از ایام کم مسافر هستند. برای مثال بلیط هواپیما چارتر مشهد تهران در ایام مناسب‌ها گران‌تر از ایام عادی سال است.

تفاوت بلیط سیستمی، چارتری و لحظه آخری

شاید در نگاه اول تنها تفاوت بلیط سیستمی و چارتری، قیمت آن‌ها باشد. اما با وجود اینکه این مورد مهم‌ترین تفاوت بین آن دو است اما فقط منحصر به آن نمی‌شود. پس اگر قصد دارید هر یک از بلیط‌های سیستمی و چارتری را خریداری کنید، بهتر است تفاوت‌های آن‌ها را بدانید تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری را برای سفر خود انجام دهید.

بلیط‌های سیستمی قابل برنامه‌ریزی هستند یعنی می‌توانید از چند ماه قبل از سفر آن‌ها را رزرو کنید اما بلیط‌ چارتری یا نوع دیگر آن یعنی لحظه آخری چنین قابلیتی ندارند و باید بتوانید در چند روز یا حتی چند ساعت پایانی خود را برای سفر آماده کرده و به فرودگاه برسانید.

تفاوت دیگر آن‌ها در قابلیت استرداد است. با این توضیح که برخلاف بلیط‌های سیستمی که قابل کنسل کردن هستند و شما می‌توانید با پرداخت درصدی از مبلغ کل بلیط درخواست استرداد بدهید، بلیط‌های چارتر و لحظه آخری چنین قابلیتی ندارند. در نتیجه اگر به هر دلیلی سفر شما کنسل شده یا تاریخ آن جابه‌جا شود همه هزینه آن‌ها از بین می‌رود.

یک تفاوت دیگر نرخ بلیط بزرگسال و کودک در این بلیط‌هاست. در بلیط‌های سیستمی دو نرخ متفاوت برای کودک و بزرگسال و حتی گاهی نوزادان در نظر گرفته می‌شود اما در بلیط چارتری تفاوتی بین دو گروه سنی نیست.

پس قبل از رزرو بلیط هواپیما چارتری موارد مختلف را به خوبی بررسی کنید تا بتوانید با توجه به آن بهترین قیمت را با توجه به شرایط خود پیدا کنید.

خرید بلیط هواپیما ارزان از مستر بلیط

برای خرید اینترنتی شما گزینه‌های مختلفی پیش‌رو دارید اما اینکه در بین گزینه‌ها چه سایتی امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد نسبت به دیگر سایت‌ها اولویت پیدا می‌کند.

سامانه مستر بلیط با وجود امکانات مختلفی که دارد رزرو بلیط هواپیما چارتری و سیستمی را برای شما بسیار ساده کرده است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها، این است که می‌توانید از طریق سایت و همچنین اپلیکیشن به آن دسترسی داشته باشید و با ورود مبدا و مقصد خود بتوانید در تقویم تاریخ سفر را مشخص کنید.

با بررسی بلیط‌ها در تاریخ‌های مختلف می‌توانید نزدیک‌ترین روز و قیمت را با توجه به زمان سفر خود انتخاب کنید.

حالا لیستی از بلیط‌ها با جزئیات و اطلاعات مختلف آن‌ها شامل نوع بلیط (چارتری و سیستمی)، نام فرودگاه مبدا و مقصد، ساعت پرواز، کلاس پروازی، نام ایرلاین، ظرفیت باقی مانده و همچنین قیمت به شما نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید هر یک از این گزینه‌ها را از طریق فیلتر سایت انتخاب کنید تا گزینه‌های دقیق‌تری به شما نمایش داده شوند. برای مثال نوع بلیط خود را فیلتر کنید تا در لیست بلیط‌ها فقط بلیط‌های چارتری را مشاهده کنید.

در نهایت پس از بررسی‌های لازم می‌توانید بلیط مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از پرداخت آنلاین فرآیند رزرو را تکمیل کنید. در این مرحله اطلاعات بلیط برای شما پیامک می‌شود و همچنین می‌توانید نسخه الکترونیکی آن را دانلود کنید تا در روز سفر هنگام مراجعه به فرودگاه آن را به مامور چک بلیط نشان دهید و نیازی به نسخه چاپی آن نخواهید داشت. فقط فراموش نکنید که مدارک لازم مثل کارت شناسایی و همچنین گذرنامه (برای سفرهای خارجی) را همراه خود داشته باشید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود