صحبت های تلخ اصغر سمسارزاده درباره شرایط سخت مالی اش + ویدئو

صحبت های تلخ اصغر سمسارزاده درباره شرایط سخت مالی اش + ویدئو

اصغر سمسارزاده بازیگر قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگویی جدید با تاک شوی اینترنتی «۲ شات» صحبت های تلخی را درباره ی شرایط سخت مالی خود مطرح کرده است. او در این برنامه گفت: «بعد از ۶۰ سال کار هنوز مستاجرم و بیمه نیستم.»

بیوگرافی اصفر سمسارزاده

اصغر سمسارزاده متولد سال ۱۳۱۹ در تهران است و تا مقطع دیپلم درس خوانده است.

در سال ۱۳۳۷ وقتی ۱۸ ساله بود به علت علاقه اش به هنر با خواندن کتاب هایی از شاهین سرکشیان وارد کار تئاتر شد و سپس به وزارت فرهنگ و هنرهای دراماتیک پیوست و تا انقلاب ۱۳۵۷ به صورت قراردادی با این وزارتخانه همکاری داشت.

فعالیت‌ بازیگری خود را با گروه تئاتر «اسکار» آغاز کرد و چند سال بعد به‌طور حرفه‌ای در گروه داود رشیدی که «تئاتر مردم» نام داشت مشغول شد.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده

از سال ۱۳۴۸ ‏با فیلم «امشب دختری می میرد» ساخته ی مصطفی عالمیان، بازی در فیلم های سینمایی را آغاز نمود و در سال ۱۳۵۰ نیز با سریال «خانه بی زن» به کارگردانی پرویز کاردان وارد تلویزیون ملی شد. او در فاصله سال‌ های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۶ بیش از ۲۰ فیلم بازی کرد.

شهرتش را مدیون بازی در نقش اصغر ترقه در سریالی به نام «خانه به دوش» به کارگردانی پرویز کاردان در سال ۱۳۵۲ است که از او چهره‌ای آشنا و مشهور ساخت.

وقوع انقلاب و دگرگونی‌های پیش آمده، او را نیز مانند بسیاری به حاشیه راند. پس از پیروزی انقلاب به علت فعالیت های قبل از انقلابش تا ۱۰ سال اجازه ی کار کردن نداشت، به همین خاطر برای زندگی به شمال رفت و بعدها با حضور در تئاترهای لاله زار  به بازیگری بازگشت. او سپس از طریق نقش‌های کوچک تلویزیونی و سینمایی کوشید تا در این حیطه فعال باقی بماند. سمسار زاده در سال های پس از انقلاب در برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» نیز فعالیت داشته‌است.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده

اصغر سمسارزاده را با نقش‌های کمدی می‌شناسند، اما دوستداران نمایش‌های جدی، حضور او در نمایش‌های مرحوم غلامحسین ساعدی چون «پرواربندان» و «دیکته» و «زاویه» را نیز به خاطر دارند.

گشت ارشاد، خوابم میاد، شارلاتان، چپ دست و فیتیله و ماه پیشونی از جمله فیلم های سینمایی هستند که سمسارزاده پس از انقلاب در آن ها حضور داشته است.

اصغر سمسارزاده در سال ۱۳۶۷ در سن ۴۸ سالگی ازدواج کرد و یک پسر به نام سهند دارد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود