معرفی سرویس بامَن؛ تاریخچه، مزایا و شیوه ثبت نام

معرفی سرویس بامَن؛ تاریخچه، مزایا و شیوه ثبت نام

شاید شما هم واژه کش بک (Cash back) را شنیده باشید، واژه ای که توسط برخی فروشگاه‌ها و دیگر کسب و کارها به منظور جذب مشتری‌های جدید و حفظ مشتری‌های قدیمی به کار گرفته شده است. سرویس کش بک یا بازگشت وجه، سرویس جدیدی است که گاهی اوقات با تخفیف اشتباه گرفته می‌شود، اما این دو واژه با هم تفاوت دارند. در حالی که در مورد تخفیف، در همان هنگام خرید هر یک از کالاهای خریداری شده با مبلغ یا درصدی تخفیف به شما فروخته می‌شود، در کش بک، پس از خرید مقداری ثابت یا درصدی از مبلغ پرداخت شده برای کالاها یا سرویس‌ها به حساب شما بازگردانده می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با یکی از اصلی‌ترین و موفق‌ترین سرویس‌‎های کش بک در ایران آشنا کنیم که با نام بامَن شناخته می‌شود.

معرفی سرویس بامَن؛ تاریخچه، مزایا و شیوه ثبت نام

معرفی بامَن

بامَن در واقع یک باشگاه مشتریان نسل سوم و یک پلتفرم رفاهی است که مجموعه متنوعی از خدمات سلامتی و پزشکی، تفریحی، ورزشی، رستوران و کافی شاب، خرید بلیت سینما و شارژ سرویس‌های اینترنتی را در سراسر کشور و با قابلیت کش بک یا بازگشت مبلغی از خرید به حساب کاربری، در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

در واقع بامن با توجه به ارتباطات گسترده خود با فروشگاه ها و کسب و کارهای اینترنتی دیگر، با نقش واسطه ای خود، شرایط را برای ارتباطی قوی‌تر و وفادارانه‌تر بین مشتریان و فروشندگان فراهم میکند، بدین ترتیب که فروشندگان بتوانند مشتریان وفادارتری داشته و مشتریان نیز قدرت خرید بیشتری داشته باشند.

شرکت مدیریت نوین کسب و کار بامن با هدف افزایش قدرت خرید کاربران خود، در سال ۱۳۹۸ کار خود را به عنوان زیرمجموعه ای از شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) آغاز کرد. بامَن هدف خود را خلق تجربه خریدی به صرفه، همراه با تخفیف های جذاب برای کاربران، و افزایش فروش کسب و کارهای خرد و کلان و بهبود میزان وفاداری مشتریان به آنان عنوان کرده است.

معرفی سرویس بامَن؛ تاریخچه، مزایا و شیوه ثبت نام

باشگاه بامن اکنون بیش از ۱۰,۰۰۰ فروشگاه حضوری و آنلاین را در ۲۵۰ شهر پشتیبانی می کند، این در حالی است که باشگاه بامن تا پایان سال ۱۴۰۱ توانست تعداد کاربران خودرا به عدد چهار و نیم میلیون نفر برساند که این عدد رشد ۱۰۰ درصدی این پلتفرم در ارائه سرویس کش بک را نشان می‌دهد، در حالی که تعداد این کاربران روزانه در حال افزایش است. تپسی، اسنپ، اُکالا، افق کوروش، آچاره و فیلم نت تنها تعداد معدودی از فروشگاه های شناخته شده طرف قرارداد باشگاه بامن هستند.

بامن تلاش می کند تا هر روز تعداد بیشتری از فروشگاه‌های حضوری و آنلاین را در سراسر کشور به مجموعه باشگاه خود اضافه کند تا افراد در هر نقطه از کشور بتوانند از خدمات بامن برای خریدهای روزانه خود استفاده کنند.

معرفی سرویس بامَن؛ تاریخچه، مزایا و شیوه ثبت نام

مَنِکس چیست؟

با خرید از فروشگاه های عضو بامن، امتیازی تحت عنوان مَنِکس در کیف پول کاربر بامن واریز می‌شود که فرد می‌تواند به اشکال مختلف از این امتیاز استفاده کند. به عبارت دیگر، مَنِکس همان کش بک است که به ازای هر خرید از طرف فروشندگان به کیف پول کاربران در اپلیکیشن بامن واریز می‌شود و برای هر منکس ارزش ریالی ثابت و معینی تعریف شده که معادل ۱۰ تومان است.

لازم به ذکر است که اعضای باشگاه بامن می‌توانند با منکس های خود، هم از فروشگاه های حضوری و هم آنلاین خریداری کنند. در اپلیکیشن بامن امکان مشاهده فهرست و موقعیت مکانی فروشگاه‌های عضو وجود دارد و فرد می‌تواند با توجه به میزان درصد منکس دریافتی از هر خرید، فروشگاه مورد نظر خود را انتخاب و با رفتن به آنجا، از این فروشگاه خرید کند.

معرفی سرویس بامَن؛ تاریخچه، مزایا و شیوه ثبت نام

در بخش خرید آنلاین نیز همانند روش قبل، امکان مشاهده فهرست فروشگاه های آنلاین عضو بامن وجود دارد و افراد می‌توانند فروشگاه مورد نظر را انتخاب کرده و از آن خرید کنند و به ازای درصد آن فروشگاه، منکس به حساب آن ها واریز خواهد شود. در هر دو مورد، تنها شرط دریافت منکس عضویت در باشگاه بامن است.

اعضای بامن می توانند منکس‌های خود را به کد اعتبار پلتفرم های خدماتی و یا شارژ و بسته اینترنت و یا تبدیل به وجه نقد و واریز به شماره کارتی که از قبل در اپلیکیشن ثبت کرده، استفاده نماید. لازم به ذکر است که هزینه ارسال کالاهای خریداری شده از فروشگاه بامن به صورت آنلاین بر عهده بامن خواهد بود و این موضوع یکی دیگر از مزایای عضویت در بامن است.

معرفی سرویس بامَن؛ تاریخچه، مزایا و شیوه ثبت نام

چطور عضو بامَن شویم؟

عضویت در بامن بسیار ساده و شامل سه مرحله است:

۱- اپلیکیشن بامن را دانلود کنید یا وارد سایت بامن شوید.

۲- شماره موبایل خود را وارد کنید.

۳- شماره کارت هایی که به صورت روزانه با آن ها خرید می کنید را در بامن ثبت کنید.

پس از انجام ثبت نام در بامن، با خرید از فروشگاه هایی که عضو بامن هستند، بخشی از مبلغ خریدتان به کیف پول شما باز خواهد گشت. لازم به ذکر است که تمام کارت‌های بانکی در سرویس بامن فعال هستند و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت.

اپلیکیشن بامن برای سیستم‌های عامل آی او اس و اندروید در دسترس است که با مراجعه به وبسایت بامن می توانید آن ها را دانلود کنید.

معرفی سرویس بامَن؛ تاریخچه، مزایا و شیوه ثبت نام

تجربیات مشتریان نشان می‌دهد که بامن تنها یک باشگاه وفادارسازی مشتریان نیست، بلکه الگویی برای یک سبک زندگی مبتنی بر خرید هوشمندانه و به صرفه نیز هست. از یک طرف کسب و کارها با عضویت در این باشگاه از مزایایی مانند رونق بازار، جذب مشتریان جدید، وفادار کردن بیش از پیش مشتریان فعلی و شرکت در کمپین های تبلیغاتی اختصاصی و اشتراکی باشگاه بامن بهرمند شده و مشتریان نیز در قالب کش بک، خریدهای مقرون به صرفه تری خواهند داشت.

با مراجعه به اکانت‌های بامن در آپارات، اینستاگرام و لینکدین می‌توانید بیشتر با سرویس بامن و خدمات آن آشنا شوید.

همچنین با مراجعه به بخش مجله بامن می توانید مقالات جذابی را در مورد مبانی مرتبط با خرید حرفه ای و هوشمندانه خوانده و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود