سلبریتی های هالیوودی که تصمیم گرفتند فرزندشان را ساده زیست و فروتن بار بیاورند

سلبریتی های هالیوودی که تصمیم گرفتند فرزندشان را ساده زیست و فروتن بار بیاورند

در دنیایی که شهرت و ثروت اغلب با یک زندگی تجملی همراه است، بعضی پدر و مادرهای مشهور هالیوود همه ی تلاش خود را برای نهادینه کردن ارزش های غیر مادی در فرزندان خود به کار گرفته اند. با همه ی زرق و برق هالیوود، این ستاره ها مسئولیت فرزندپروری را با تعهد به پرورش انسان هایی ساده زیست و فروتن به عهده گرفته اند.

درو بریمور

درو بریمو نمونه ای از نگرشی متفاوت به امر فرزندپروری با اولویت دادن به تجربه های معنادار به هدایای مادی است. او که از خرید هدیه ی کریسمس برای دخترانش خودداری می کند، بر اهمیت ساخت لحظات ماندگار تأکید دارد.

بریمور در اینباره گفته: «هر کریسمس دخترهایم را به سفر می برم. برایشان هدیه نمی خرم، کاری که فکر می کنم در این سن دوستش نداشته باشند ولی به آن ها می گویم: “فکر می کنم ما جاهایی که باهم رفتیم و عکس ها و تجربه ها را به خاطر خواهیم سپرد و این چیزی است که دوست دارم به شما بدهم.”»

بریمور البته به رعایت تعادل اعتقاد دارد و برای همین، طی سال هدایایی برای دخترانش می خرد. او تأکید کرده: «مادر عجیب و غریب، سختگیر و سردی نیستم که بگویم نباید هیچ هدیه ای بگیرند.»

نگرش بریمور هنجارهای متعارف را به چالش می کشد، و نشان می دهد که تمرکز بر خاطرات می تواند هدیه ی غنی تری نسبت به متعلقات مادی باشد.

ماییم بیالیک

ماییم بیالیک که بیشتر با نقشش در سریال «تئوری بیگ بنگ» (The Big Bang Theory) شناخته می شود از آن دست پدر و مادرهایی است که نگرش فکر شده ای نسبت به مقوله ی انضباط دارند. او که به شیوه ی فرزندپروری سختگیرانه اما در عین حال پرمهر خود معروف است، بر اهمیت در نظر گرفتن پیامدهای نه گفتن به فرزندان تأکید دارد.

او در اینباره گفته: «ما سعی می کنیم از کلمه ی نه استفاده نکنیم چون وقتی دائم به یک بچه نه می گویید، در اغلب موارد، در نهایت فرزندتان تبدیل به کسی می شود که دائماً نه می گوید.»

در حقیقت بیالیک عواقب نافرمانی فرزندانش را ترجیح می دهد. این نگرش او نه تنها باعث شکل گیری مسئولیت پذیری در فرزندانش می شود، بلکه آن ها را تشویق می کند نگاه عمیق تری به عواقب کارهای خود داشته باشند.

جفری مورگان

جفری مورگان که بیشتر با نقشش در سریال «مردگان متحرک» (The Walking Dead) شناخته می شود و همسرش هیلاری برتون نمونه ای از متعهد شدن به پرورش فرزندانی ساده زیست با ایجاد یک تغییر آگاهانه در سبک زندگی خود هستند. این زوج که تصمیم گرفتند از شهر به یک مزرعه نقل مکان کنند، مصمم اند تا حس مسئولیت پذیری را از طریق تجربیات عملی در فرزندان خود نهادینه کنند.

هیلاری برتون در اینباره گفته: «دلم می خواهد که بچه هایمان مسئولیت پذیر شوند. وقتی در لس آنجلس بودیم متوجه شدیم خیلی از بچه هایی که در زمین های بازی می دیدیم اصلاً نمی دانستند آدم های دیگری هم روی کره زمین زندگی می کنند و برای همین دل مان می خواست بچه هایمان متواضع بار بیایند و کارهای زیادی انجام دهند.»

این زوج همیشه فرزندان شان را در انجام کارهای مختلف،مثل باغبانی، شریک می کنند و بر اهمیت سختکوشی تأکید دارند.

دیوید و ویکتوریا بکهام

دیوید و ویکتوریا بکهام تلاش خود را برای پرورش افراد متواضع و آگاه به جامعه به کار گرفته اند. این زوج که به امتیازاتی که فرزندان شان از آن ها برخوردارند، واقف هستند، همواره با فرزندان خود درباره ی نابرابری ها در دنیا صحبت می کنند.

ویکتوریا بکهام در اینباره گفته: «من و دیوید برای بچه ها درباره ی زندگی پرامتیازی که آن ها دارند صحبت می کنیم. به آن ها می گوییم که خیلی جاها در دنیا هست که بچه ها گرسنه، بی خانمان و بیمارند. آن ها درک می کنند که کمک به دیگران تا چه حد مهم است.»

این زوج مصمم اند تا فرزندان شان از خود راضی بار نیایند. ویکتوریا بکهام در اینباره گفته: «از آن بچه هایی نیستند که در خانه بمانند و هیچ کاری نکنند. واقعاً کار می کنند.»

این تلاش این زوج مشهور را در بزرگ ترین پسرشان بروکلین می توانی دید که از ۱۵ سالگی در یک کافه مشغول کار شد.

دیوید بکهام نیز یک بار عکسی در اینستاگرامش از خود و دخترش در حال باغبانی منتشر کرده بود که از تعهد این خانواده به داشتن تجربیات عملی و معنادار حکایت دارد.

پینک

پینک، خواننده ی شناخته شده هم سعی دارد وجدان کاری و مسئولیت پذیری مالی را در دخترش نهادینه کند. او در اقدامی متفاوت، برای کمک های دخترش در تورهای کنسرت هایش یک دستمزد حداقلی تعیین کرده بود تا اهمیت درک ارزش سختکوشی و مذاکره بر سر مسائل مالی را به او یاد دهد.

پینک در اینباره گفته: «ویلو در تورهای کنسرتم برای خودش شغل دارد. جدیداً قرار شده بیشتر از حداقل دستمزد به او بدهم و این تغییر وضعیت را داشتیم.»

پینک همچنین مذاکراتش با دخترش را شرح داده و بر درس های ارزشمندی که این کار برای آموزش خودکفایی و مذاکره به دخترش دارد، تأکید کرده است.

تعهد پینک به آموزش مهارت های عملی و آگاهی مالی به دخترش نه تنها شیوه ی فرزندپروری متفاوت او را نشان می دهد بلکه اهمیت نهادینه کردن وجدان کاری و درک اقتصادی در فرزندان از سنین پایین را برجسته می کند.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود