چند تئوری درباره فیلم های «هری پاتر» که نگاه تان را به کلی تغییر می دهد

چند تئوری درباره فیلم های «هری پاتر» که نگاه تان را به کلی تغییر می دهد

طرفداران «هری پاتر» بسیار خوش شانس اند؛ جی. کی. رولینگ نه تنها دنیای تازه ای خلق کرد، بلکه جای زیادی برای تخیل و خیالبافی هم باقی گذاشت. و گاهی حتی بعضی تئوری های عجیب درباره ی داستان خود را تأیید می کند و زوایای جالب تری به «هری پاتر»ی که دوست داریم، می بخشد.

در ادامه از چند تئوری جالب مطرح شده توسط طرفداران «هری پاتر» خواهیم گفت که این فرانشایز محبوب را به کلی در نگاه تان تغییر می دهد.

۱- هری پاتر نسبت دوری با گودریک گریفیندور داشت

در فیلم «هری پاتر و تالار اسرار» (Harry Potter and the Chamber of Secrets)، هری به خاطر توانایی در برقراری ارتباط با مارها به داشتن نسبت احتمالی با سالازار اسلیترین متهم می شود. اما واقعیت ممکن چیز کاملاً متفاوتی باشد. بر اساس یک تئوری، هری وارث نه اسلیترین، بلکه گریفیندور است. این تئوری بر این اساس مطرح شده که هری در نهایت وارث واقعی اسلیترین، یعنی تام ریدل را شکست می دهد و به دعوای قدیمی میان بنیانگذاران هاگوارتز پایان می بخشد.

۲- مری پاپینز هم به هاگوارتز رفته بود

بر اساس یک تئوری، مری پاپینز شاید یک فارغ التحصیل هاگوارتز بوده که بعد از پایان دوران تحصیلش، تصمیم گرفته بود به دنیای مشنگ ها (ماگل ها) بازگردد. اما برای اینکه استفاده از جادو را به طور کامل کنار نگذارد، چوبدستی خود را درون یک چتر پنهان کرد، درست مثل کاری که هاگرید کرده بود. به علاوه او از وردهای پرواز استفاده می کرد و کیفی مانند کیف هرماینی در کتاب آخر «هری پاتر» داشت.

۳- هاگرید آراگوگ را از نیوت اسکمندر گرفته بود

در فیلم «هری پاتر و تالار اسرار»، آراگوگ به هری می گوید که از سرزمین دوری درون جیب یک مسافر آمده بود. به علاوه، می دانیم که نیوت اسکمندر بعد از سفر به ۵ قاره ی دنیا برای مطالعه بر روی جانوران شگفت انگیز، به هاگوارتز بازگشته بود. بر همین اساس، تئوری ای هست که می گوید نیوت در فیلم بعدی آراگوگ را به هاگرید داده بود.

۴- هاگرید خاطرات خوش نداشت

جی. کی. رولینگ در یکی از مصاحبه های خود اذعان کرد که هاگرید پیش از آنکه بتواند طلسم پاترونس را یاد بگیرد، از هاگوارتز اخراج شده بود. با این حال، طرفداران «هری پاتر» فکر می کنند پاترونس نداشتن هاگرید دلیل غم انگیزتری دارد، اینکه او به اندازه ی کافی خاطرات خوب برای برخورداری از این طلسم نداشت.

۵- سیبل تریلانی شارلاتان نبود

در فیلم «هری پاتر و جام آتش» (Harry Potter and the Goblet of Fire) سیبل تریلانی به هری می گوید که در اواسط زمستان به دنیا آمده بود. اما کسی حرفش را باور نکرد چون همه می دانستند که هری در تابستان متولد شده بود.

با این حال، تاریخ تولد تام ریدل ۳۱ دسامبر بود. شاید سیبل تریلانی توانسته بود بخشی از روح او را در هری ببیند. دامبلدور سیبل تریلانی را به دلیل خاصی استخدام کرده بود.

۶- هاگرید نمی توانست صاحب فرزند شود

بر اساس یک تئوری، روبیوس هاگرید نمی توانست صاحب فرزند شود. ما از کتاب های «هری پاتر» می دانیم که پدر هاگرید جادوگر و مادرش غول بود. گرچه حاصل این ازدواج هاگرید محبوب و دوست داشتی بود، اما او به دلیل دورگه بودن توانایی بچه دار شدن نداشت.

۷- استخدام پروفسور لاکهارت در هاگوارتز هدف بخصوصی داشت

استخدام پروفسور لاکهارت خودشیفته احتمالاً یکی از بزرگ ترین اشتباهات دامبلدور بود. با این حال، طرفداران «هری پاتر» توضیحی برای علت این تصمیم دامبلدور پیدا کرده اند. بر اساس تئوری آن ها، دامبلدور گیلدوری لاکهارت را به این دلیل استخدام کرد که به تمام دنیا چهره ی واقعی معلم درس دفاع در برابر جادوی سیاه را نشان دهد. ما هم نتیجه اش را می دانیم: او وقتی با خطر واقعی رو به رو شد، حقارت خود را نشان داد و کارش را از دست داد.

۸- کریدنس پدربزرگ اسنیپ بود

کریدنس بربون بیچاره شخصیت بسیار جالبی است؛ طرفداران «هری پاتر» فکر می کنند او پدر ولدمورت و حتی پدربزرگ اسنیپ بود. اسنیپ از یک جادوگر و یک مشنگ (ماگل) متولد شد. مادرش، آیلین پرینس، در دهه ی ۱۹۳۰ به دنیا آمده بود و از آنجایی که وقایع توصیف شده در «جانوران شگفت انگیز» در سال ۱۹۲۶ رخ داده بود، ممکن است کریدنس پدر آیلین بوده باشد.

۹- جادوگرها به دلیل خاصی خود را از مشنگ ها پنهان می کردند

این سؤال که چرا جادوگرها مجبور بودند خود را از مشنگ ها (ماگل ها) پنهان کنند، یکی از بزرگ ترین معماهای داستان «هری پاتر» بوده است. قدرت جادوگرها به آن ها این امکان را می داد که بر تمام دنیا حکومت کنند، اما به دلیلی در خفا باقی ماندند.

بر اساس یک تئوری، زمانی میان جادوگرها و مشنگ ها دعوایی درگرفت که بازنده ی آن جادوگرها بودند. در انتهای «هری پاتر و جام آتش»، وزارت جادو به نخست وزیر می گوید که به کشور اژدها وارد شده است. به همین دلیل، مشنگ ها به آن سادگی که شاید تصور می شود، نبودند.

۱۰- هرماینی شاید خواهر هری بود

هری و هرماینی همیش رابطه خوبی با یکدیگر داشتند و حتی باهم مثل خواهر و برادر رفتار می کردند. تئوری ای هست که می گوید جیمز و لیلی پاتر درحقیقت ۲ فرزند داشتند، یک دختر و یک پسر. به دلیلی، سرپرستی دختر آن ها را خانواده ی گرنجرز برعهده گرفتند که او را مثل دختر خودشان بزرگ کردند. اگر این تئوری درست باشد، شاید به همین دلیل باشد که هرگز هیچ نشانه ای از علاقه ی رمانتیک در رابطه ی میان هری و هرماینی وجود نداشت.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • یاسمن دی ۱, ۱۴۰۲

    تئوری احمقانه آخر فقط می تونه زاییده ذهن یه ایرانی باشه که نمی تونه چیزی رو به عنوان دوستی معمولی دو انسان فارغ از دختر یا پسر بودن بپذیره. تو منطق یه ایرانی وقتی یه دختر و پسر باهم دوستن یا حتما یه حس رمانتیک بینشون هست یا نهایتا مثل خواهر برادرن
    کریدنس باربون هم نمی تونه پدربزرگ اسنیپ یا ولدموت باشه. اون اسم اصلیش اورلیوسه و از خانواده دامبلدوره که همه گریفیندوری بودن درحالیکه آیلین پرنس دختر خانواده پرنس و اسلایترینه. پدر و مادر و شجره نامه ولدمورت هم که تو کتاب کااملل راجبش صحبت شده
    غیر از این دو مورد بقیه جالب و خواندنی بود 🙂

    • مهدی دی ۱, ۱۴۰۲

      چقدر خود تحقیر، اون پایین منبع زده میتونی بری اونجا بخونی ببینی نویسنده‌ی اصلی ایرانی بوده یا خارجی