اگر در زمان عصبانیت گوشی موبایل خود را پرت می دهید این مطلب برای شماست

اگر در زمان عصبانیت گوشی موبایل خود را پرت می دهید این مطلب برای شماست

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

گوشی موبایل یکی از دم دستی ترین ابزارهایی است که در طول روز بارها و بارها آن را برای برقراری تماس و یا گفت و گو با دوستانمان در شبکه های اجتماعی به دست گرفته و ساعت های طولانی با آن کار میکنیم. مطمئنا برای شما نیز پیش آمده است که به دلیل اتفاقی ناگوار و یا تماسی ناراحت کننده احساساتی شده اید و گوشی خود را به زمین کوبیده باشید و یا آن را به گوشه ای پرت کرده باشید. اگر در زمره چنین افرادی هستید پیشنهاد میکنیم تا انتها با ما همراه باشید تا بگوییم چه عواقبی در انتظار شماست.

خسارت مالی کلان با یک عصبانیت چند لحظه ای!

این روزها گوشی موبایل با قیمتی که پیدا کرده است به سمت تبدیل شدن به یک کالای لوکس قدم برداشته است و گوشی های پایین رده بازار نیز قیمت میلیونی پیدا کرده اند. اگر سری به وبسایت هایی نظیر دیجی کالا، الان بخریم، کالاتیک، تکنولایف و موبایل ۱۴۰ زده باشید متوجه خواهید شد که گوشی موبایل نوکیا ساده نیز با مبلغی بالای یک میلیون تومان به فروش میرسد. در صورتی که با یک لحظه عصبانیت حین کار کردن با گوشی، اولین اقدامی که انجام میدهید پرت کردن و یا زمین زدن گوشی است، باید به این مورد دقت داشته باشید که چندین میلیون سرمایه در دستان شماست که احتمال آسیب رسیدن به آن با چنین اقداماتی بالای ۹۰ درصد است. در ادامه به شما خواهیم گفت که پس از اصابت یک گوشی موبایل به زمین چه بخش هایی از آن دچار آسیب خواهد شد.

چه قطعاتی از گوشی موبایل پس از ضربه آسیب می بینند؟

در این بخش قصد داریم تا به صورت مجزا اصلی ترین بخش های یک گوشی که پس از ضربه آسیب میبیند را به شما معرفی کنیم تا ببینید چه هزینه سنگینی را قرار است در صورتی که یک گوشی پرچم دار مانند آیفون سری ۱۳ تا ۱۵ و گلگسی اس ۲۲ و ۲۳ در اختیار دارید متقبل شوید.

اگر در زمان عصبانیت گوشی موبایل خود را پرت میدهید این مطلب برای شماست

ال سی دی موبایل

اصلی ترین و اولین بخشی از گوشی موبایل که با هر مدل ضربه خوردن گوشی دچار آسیب می شود ال سی دی آن است. ال سی دی های آیفون و سری اس سامسونگ دارای قیمت بالایی هستند و قیمت ال سی دی این گوشی ها در بازار از ۱۲ میلیون تومان شروع می شود.

بدنه اصلی گوشی

یکی دیگر از اصلی ترین بخش های هر گوشی که پس از وارد شدن ضربه دچار آسیب می شود بدنه گوشی است. باتوجه به اینکه فریم اصلی گوشی هایی که امروزه تولید می شوند بیشتر از آلومینیوم ساخته می شود، با ضربه هایی که به ظاهر آرام بوده اند نیز احتمال آسیب و تو رفتگی در این سبک بدنه ها وجود دارد.

دوربین گوشی

دوربین یکی دیگر از اجزایی است که احتمال خرابی آن پس از وارد شدن ضربه بسیار بالاست. آسیب به دوربین موبایل شما به چند بخش تقسیم می شود. اولین بخش مربوط به شیشه روی دوربین است که در صورت آسیب آن با کمترین میزان هزینه امکان تعمیر آن وجود دارد. بخش پر هزینه اما مربوط به آسیب دیدن لنز است که در صورت آسیب می بایست بخش دوربین بسیاری از مدل های گوشی را به دلیل عدم تعمیر پذیری به صورت کامل جدا نمود که همین امر سبب افزایش هزینه تعمیر موبایل شما می شود. برد دوربین نیز سومین بخشی از دوربین گوشی است که با ایراد ضربه دچار آسیب می شود. گاهی نیز ممکن است وارد آمدن ضربه صرفا سبب جدا شدن کابل رابط برد گوشی از برد اصلی گوشی شده باشد که در این شرایط تعمیر کار موبایل پس از باز کردن گوشی میتواند با جا زدن مجدد رابط اتصال، گوشی شما را تعمیر نماید.

باتری موبایل

باتری موبایل نیز از دیگر بخش های اصلی و هزینه بری است که در صورت آسیب وارد شدن به گوشی احتمال خراب شدن آن نیز وجود دارد. بسیاری از باتری ها پس از وارد شدن ضربه شدید ورم کرده و دیگر قابل استفاده همچون قبل نیستند و میبایست در سریع ترین زمان ممکن با یک باتری موبایل جدید تعویض شوند. اگر گوشی پرچم داری دارید، میبایست هزینه بالای ۲ میلیون تومانی را برای تعویض باتری موبایل خود در نظر بگیرید.

یک لحظه عصبانیت یک عمر پشیمانی

همانطور که در بالا به آن اشاره شد هزینه تعمیر موبایل بسته به اینکه گوشی موبایل شما در چه رنجی از بازار گوشی موبایل طبقه بندی می شود متفاوت بوده و بعضا ممکن است هزینه های چند ده میلیونی برای تعمیر گوشی های پرچم دار به شما تحمیل شود که باتوجه به شرایط ممکن است پرداخت این هزینه ها از توان شما خارج و یا برای شما صرفه اقتصادی نداشته باشد. از این رو توصیه میکنیم هر زمان که عصبانی شدید، ابتدا به هزینه تعمیر موبایل خود فکر کنید، سپس اقدام بعدی را صورت دهید.

تا کنون تجربه ای در خصوص پرت کردن گوشی از عصبانیت را داشته اید؟ آیا از این کار خود پشیمان شدید؟ چقدر هزینه برای تعمیر گوشی شکسته خود پرداخت کردید؟

بدون نظر

ورود