روایت خواننده «سلام فرمانده» از شعرخوانی خبرسازش درباره پوتین و بشار اسد + ویدئو

روایت خواننده «سلام فرمانده» از شعرخوانی خبرسازش درباره پوتین و بشار اسد + ویدئو

فروردین ماه امسال ویدئویی در فضای مجازی از شعرخوانی ابوذر روحی خواننده ی سرود سلام فرمانده در یک مجلس منتشر شد که بسیار خبرساز شد و واکنش های زیادی را در پی داشت. در بخشی از این شعر آمده بود: «بشار اسد سرباز صفر ارتش آقاست / پوتین خودش فرمانبر سیدعلی باشد». حالا ابوذر روحی در مصاحبه ی چندی قبل خود با خبرگزاری فارس توضیحاتی در خصوص این شعرخوانی ارائه کرده است.

این مداح درباره ی ماجرای این شعرخوانی بحث برانگیز گفت:

امام جمعه شهر کناری ما که اصالتاً اهل لنگرود است و بسیار خوش‌منبر و خوش‌سخن است، با مشکلی مواجه شده بود و تحت هجمه سنگین بود. من در شهر جایگاهی به دست آورده بودم، خواستم برای حمایت از او در نماز جمعه شرکت کنم. آن روز نماز هم بسیار شلوغ بود و در حمایت از او بسیاری از بچه حزب‌اللهی‌ها آمده بودند. زمانی که به نماز رفتم، ایشان من را دید و اصرار کرد که دقایقی هم بخوانید. من چند خط برای شهدا خواندم و بعد این شعری که اشاره کردید.

تقریبا یک ماه و نیم بعد از این ماجرا تازه جنگ روسیه و اوکراین آغاز شد. حتی آن زمان برای من ویزا گرفته بودند که بروم در روسیه و سلام فرمانده را بخوانم که بخاطر جنگ لغو شد. بعد از اینکه جنگ شد افراد این شعرخوانی من را تقطیع کردند و در فضای مجازی نشر دادند که گویی جنگ روسیه زیر نظر رهبر انقلاب است. هجمه بسیاری به من شد و حتی عده‌ای فتند بیانیه بده اما من سکوت کردم و الان ماجرا را شرح دادم. من تنها کاری که کردم شعر کامل را منتشر کردم. در این شعر من از افزایش قدرت جمهوری اسلامی و تاثیرگذاری رهبر انقلاب گفته بودم و شعر یک سیری داشت.

تا دست حق روی سر سیدعلی باشد/ این منطقه زیر پَر سیدعلی باشد

نازم به این سلطه که قلب آسیا/ در حلقه انگشتر سیدعلی باشد

از دشمنانش متحد می‌سازد این آقا/ امروز دنیا لشکر سیدعلی باشد

بشار اسد سرباز صفر ارتش آقاست/ پوتین خودش فرمانبر سیدعلی باشد

مضمون شعر را دقت نکردند و تقطیع شد. خود پوتین بارها اعلام کرده است که سخنان رهبر انقلاب را برایش ترجمه می‌کنند و او به دقت آن‌ها را می‌خواند. قصد آن‌ها تخریب بود و به متن شعر توجهی نداشتند. این شعر سروده آقای مروستی‌زاده بود. افراد سر این قضیه به من بسیار توهین کردند و حتی گفتند با پوتین محشور شوی!

بیوگرافی ابوذر روحی

ابوذر روحی خواننده نماهنگ سلام فرمانده متولد سال ۱۳۶۲ در روستای لیلا کوه (لیلی کوه) از توابع شهرستان لنگرود در استان گیلان، فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته فناوری اطلاعات و مداح اهل بیت است.

از ۹ سالگی در دسته جات نوحه می خواند و از ۱۵ سالگی وارد هیئت شد.

در سال ۸۱ زمانی که ۱۹ سال داشت، «هیئت منتظران ظهور» را زیر نظر شورای نگهبان تأسیس کرد. این هیئت بعدها از زیر نظر شورای نگهبان خارج شد و بصورت مستقل به فعالیت خود ادامه داد.

بعد از سال ها فعالیت به پیشنهاد دوستانش، هیئت را به قرارگاه فرهنگی هیئت منتظران تبدیل کرد و حالا هیئت تنها شاخه ای از قرارگاه است.

ابوذر روحی پوتین

ابوذر روحی پوتین

ابوذر روحی در سال ۹۴ شعری را در هیئت خواند که یک بند آن این بود: «نابغه سیاسی مان جواد ظریف ۱+۵ را حریفه». این شعر بسیار جنجالی شد و روحی بعدها درباره ی آن گفت: «این شعر برای زمانی بود که حضرت آقا از تیم مذاکره کننده دفاع کردند. با این حال موضوع گیری من مشخص است و حامی آن جریان نیستم.»

به گفته ی خودش، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ در جلسه ی حامیان آقای رئیسی حضور یافت اما به دلیل اینکه منصوب دستگاه دولتی است، به او اجازه ی شعر خوانی داده نشد.

ابوذر روحی که با نماهنگ سلام فرمانده به شهرت رسیده، می گوید با مداحی استودیویی مخالف است اما هدف از ساخت کلیپ هایی مانند سلام فرمانده را تأثیرگذاری مثبت به سمت آموزه های دینی با استفاده از سبک موسیقی دانسته که با فطرت انسان و کودکان نیز سازگار است.

نماهنگ های سلام فرمانده ۱ و ۲ تنها آثار ابوذر روحی نیستند. از این خواننده در دی ماه سال ۱۴۰۰ نماهنگ رفیق شهیدم، در شهریور ۱۴۰۱ نماهنگ هیأت دهه نودی ها و در تیر ماه ۱۴۰۲ نماهنگ بیعت با علی نیز منتشر شده است.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود