سردبیر روزنامه فرهیختگان: «از رامبد جوان می‌خواهید چیزی شبیه «سیدخندان» بسازد»

سردبیر روزنامه فرهیختگان: «از رامبد جوان می‌خواهید چیزی شبیه «سیدخندان» بسازد»

پس از بحث برانگیز شدن برنامه های یلدای امسال در صدا و سیما، دوشنبه شب محمد زعیم زاده، سردبیر روزنامه فرهیختگان و محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم با یکدیگر به گفتگو پرداختند.

در برنامه تلویزیونی «جام جم» با موضوع «یلدای تلویزیون، تحول یا دوربرگردان؟»، مدیر شبکه نسیم مدعی شد که میزان مخاطب برنامه‌های یلدای تلویزیون نسبت به سال گذشته افزایش یافته و ۱۳۵ ساعت تولید برنامه داشتیم که شبکه سه سیما بیشترین مخاطب را داشت.

محمد زعیم‌زاده سردبیر روزنامه فرهیختگان در برنامه جام‌جم درباره برنامه‌های شب یلدای امسال در صداوسیما گفت: «آن چیزی که از شعار تحول صداوسیما دیدیم کاریکاتوری از تحول بود».

او همچنین با انتقاد از شبکه نسیم و حذف برخی برنامه‌ها گفت: «رتبه شبکه نسیم سوم و در دوره‌هایی اول بود اما الان و در آبان‌ماه شبکه دهم است و دارید با شبکه قرآن رقابت می‌کنید.»

سردبیر روزنامه فرهیختگان مدعی شد با رویکرد فعلی صداوسیما در حوزه سرگرمی، اتفاقا اولین کسانی که آسیب می‌بینند مستضعفان جامعه هستند. او گفت: «برنامه «عصر جدید» چرا تعطیل است؟ یک بخش آن به مدیر سازمان ما بر‌می‌گردد که برای سازنده این تعبیر را بکار می‌برد که لذتی که مخاطب از این برنامه می‌برد مثل لذت بردن یک جانور است و ما همچین سرگرمی را نمی‌خواهیم. رامبد چرا برنامه ندارد؟ چون از او می‌خواهند چیزی شبیه «سیدخندان» بسازد. ما با این رویکردها آسیب اول را اتفاقاً به مستضعفان می‌زنیم.»

خوشرو بر نیاز مخاطب با همه سلیقه‌ها تاکید و با اشاره به سبد متنوع برنامه ها بیان کرد: «رویکرد صداوسیما پرداختن نسبت به مسایل روز جامعه است، به عنوان مثال در ویژه برنامه شب یلدای ۱۴۰۲ با طنز به موضوع چای دبش پرداختیم.»

سردبیر روزنامه فرهیختگان: «از رامبد جوان می خواهید چیزی شبیه «سیدخندان» بسازد»

هم‌چنین خوشرو درباره برنامه «دورهمی» و مهران مدیری گفت: «این هنرمند حذف نشده است و ادعای مطرح شده حقیقت ندارد.»

خوشرو که نسبت به نوع اطلاع رسانی و پخش مطالب از رسانه‌ها از جمله فرهیختگان نقد داشت بیان کرد: «چرا می‌خواهید همیشه تخریب کنید؟ خودتان بر عامه پسند بودن برنامه ها تاکید دارید اما به این رویکرد صدا و سیما مطلب انتقادی منتشر می‌کنید.»

زعیم‌زاده در پاسخ به این پرسش گفت: «مشکل تلویزیون روزنامه من است؟»

سردبیر روزنامه فرهیختگان: «از رامبد جوان می خواهید چیزی شبیه «سیدخندان» بسازد»

در ادامه بحث خوشرو عنوان کرد: «هنرمندی به من مراجعه کرد و گفت مواظب باشید شما تحولی نشوید! که وقتی من درباره سند تحول به او توضیح دادم، متوجه شد برداشت‌هایش نتیجه‌ سم‌پاشی رسانه‌هایی چون شما است.»

خوشرو در بخش دیگر یادآور شد: «هیچ چهره‌ای در صدا و سیما حذف شدنی نیست و بنده با هنرمندان ارتباط خوبی دارم. اینکه در حال حاضر برندهای قدیمی نیستند، به این دلیل است که به دور تکرار نیفتند و در حال برنامه‌ریزی هستند که منحصر به فرد بودن برند خود را حفظ کنند.»

مدیر شبکه نسیم هم‌چنین از لزوم به وجود آمدن چهره‌ها و برندهای جدید در کنار سلبریتی‌ها صحبت کرد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود